دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نکات مهم برای انتخاب رنگ لاک بر اساس تناژ پوست

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

هر خانم جوانی دوست دارد که دست‌هایی زیبا داشته باشد و داشتن ناخن‌هایی شکسته و شکننده بر زیبایی خانم‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت. گاهی اوقات به سراغ کاشت ناخن می‌رویم یا استفاده از ناخن مصنوعی را انتخاب می‌کنیم. گاهی اوقات هم تنها استفاده از یک لاک ناخن با طرح و رنگ دلخواه مانند لاک ناخن صورتی، قرمز، سفید، مشکی و غیره می‌تواند نیاز ما را به زیبایی ناخن‌هایمان رفع کند. شما حتی می‌توانید از یک لاک ساده اما براق استفاده کنید. البته لاک مات هم این روزها طرفداران زیادی دارد به شرط آنکه با پوست دست شما هماهنگ باشد.

عوامل مختلفی مانند فصل، تناژ پوستی و شخصیت افراد بر انتخاب رنگ لاک موثر است. لاک‌های براق معمولا برای افراد دارای پوست سفید جلوه زیباتری دارند و این افراد انتخاب گسترده‌تری در میان انواع لاک و حتی ناخن مصنوعی خواهند داشت. استفاده از ناخن مصنوعی بی ‌رنگ یا صورتی و قرمز کم‌ رنگ برای این افراد بسیار جذاب خواهد بود. برای افراد با تناژ پوست گندمی هم رنگ‌های تیره مانند زرشکی و شکلاتی پیشنهاد می‌شود. پوست‌های سبزه و تیره‌تر هم بهتر است به سراغ رنگ‌هایی تیره‌تر بروند تا جلوه رنگ پوست و لاک آنها از بین نرود و پوست دست بی‌رنگ و رو نشود. با این مقدمه، تناژ پوست موضوعی است که ما در ادامه به بررسی نکات مهم آن برای انتخاب رنگ لاک می‌‌پردازیم. پس بهتر است با تناژ پوست خود آشنا شوید.

رنگ لاک مناسب دستان زرد و گندمی

لاک سرمه ای برای پوست گندمی

اغلب افراد در سراسر جهان پوستی گندمگون دارند و به اصطلاح زرد پوست هستند. بیشتر رنگ لاک‌ها به دست این افراد می‌آید ولی بهترین رنگ برای آنها بنفش تیره و سرمه ای است که به دستان آنها جذابیت خاصی می‌بخشد.

در واقع طیف رنگ‌های تیره بهترین رنج رنگ‌ها برای این نوع از پوست هستند و به هیچ عنوان نباید روی رنگ‌های کمرنگ سرمایه گذاری شود زیرا این رنگ‌ها دست شما را رنگ پریده نشان می‌دهند.

رنگ لاک مناسب دست سبزه

شما می‌توانید از رنگ‌های متنوعی برای این نوع پوست استفاده کنید که یکی از آنها قرمز براق است. این رنگ به دلیل شاین یا اکلیلی بودن مناسب دستان سبزه است و دانه‌های اکلیلی که داخل آن قرار دارد ناخن‌های شما را جذاب و براق‌تر نشان خواهد داد. شما می‌توانید به راحتی این رنگ لاک را با لباس‌های تیره ست کنید.

رنگ دیگری که می‌توانید برای پوست سبزه خود استفاده کنید، رنگ طلائی است که انگشت‌های شما را براق‌تر نشان می‌دهد. البته ترکیب لاک طلایی با کرم بر روی دست‌های شما بسیار جذاب خواهد شد.

سبز، رنگ دیگری است که از تناژ کم رنگ تا لجنی آن برای دستان سبزه گزینه مناسبی است.

لاک قهوه‌ای نیز از کم‌رنگ‌ترین آن مانند شیری و کرم تا پررنگ‌ترین آن مانند آجری و قهوه‌ای برای دست‌های سبزه و تیره رنگ مناسب است.

لاک بنفش گزینه دیگری است که از آن می‌توانید استفاده کنید و همیشه مورد پسند خانم‌های جوان است. این رنگ در دنیای مد طرفداران زیادی دارد و اگر شما هم دستان سبزه‌ای دارید احتمالا حداقل یک بار از این رنگ استفاده کرده‌اید.

رنگ لاک مناسب دستان روشن و سفید

این تناژ پوستی بهترین رنگ برای استفاده از انواع لاک است و به کار بردن هر رنگ لاکی بر روی آنها زیبا است. رنگ‌هایی مانند صورتی و گلبهی برای این رنگ پوست بسیار زیبا خواهد بود.

برای رنگ پوست روشن بهتر است از انواع لاک ناخن براق استفاده شود. یا در صورت نبودن لاک ناخن براق، از برق ناخن پس از استفاده از لاک، استفاده شود. زیرا لاک مات زیبایی چشمگیری را به دست‌های سفید نخواهد داد.

رنگ لاک مناسب پوست تیره

لاک قهوه ای برای پوست های تیره

اگر رنگ پوست شما تیره است مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که از رنگ‌های روشن استفاده نکنید. زیرا در مهمانی‌ها مناسب نخواهد بود. بهترین انتخاب برای رنگ پوست تیره استفاده از رنگ لاک قهوه‌ای، نسکافه‌ای و با تن نارنجی است. البته رنگ‌هایی با تناژ سبز تیره هم برای این نوع از پوست مناسب هستند. بنابراین این اصل را فراموش نکنید که هر چه رنگ پوست شما تیره‌تر باشد باید از لاک‌های تیره‌تری استفاده کنید.

بهتر است از لاک براق یا برق ناخن استفاده نکنید زیرا دست‌های تیره با رنگ مات جلوه زیباتری پیدا می‌کنند و استفاده از رنگ خانواده صورتی به هیچ عنوان مناسب این دست‌ها نیست.

 فرم انگشت‌ها

  • انگشت قلمی: این فرم انگشت کشیده و خوش فرم است و می‌توانید به فرم‌های دلخواه آن را مانیکور و یا کوتاه کرده و از رنگ‌های براق لاک برای جلوه بخشیدن بیشتر به آن استفاده کنید.
  • انگشت عروسکی: این مدل انگشت‌ها مربعی و کوچک بوده و کمی تپل هستند که باید گرد و کوتاه مانیکور شده و از رنگ شفاف و ملایم برای آنها استفاده شود.
  • انگشت استخوانی: انگشت‌های باریک و بلند که کمی هم برجستگی دارند بهتر است به شکل مستطیل کوتاه شوند و از لاک روشن برای آنها استفاده شود. استفاده از لاک اکلیلی دانه دانه برای این انگشت‌ها مناسب نخواهد بود.
  • انگشت درفش شکل: در این انگشت‌ها هر چه از انتها به سمت ناخن‌ها پیش می‌رویم شکل آنها باریک‌تر می‌شود. بهترین حالت مانیکور این انگشت فرم مستطیلی بوده و استفاده از رنگ تیره برای آنها مناسب نیست.
  • انگشت پهن و کوتاه: بهتر است مانیکور این انگشتان نوک دار و تیز باشد و از رنگ‌های تیره لاک ناخن برای آنها استفاده شود.

با همه این توضیحات به نظر می‌آید که رنگ و تناژ پوست شما تنها تعیین می‌کنند که چه رنگ لاکی به شما می‌آید و با توجه به علاقه و نوع لباس شاید در مورد شما این موضوع صحت نداشته باشد. با این توضیحات شما می‌دانید که چه رنگی مناسب ناخن‌های شما است و شما با استفاده از این قوانین می‌توانید رنگ مات، براق، ژله‌ای و  دیگر انواع لاک را در رنگ  و طرح‌های مختلف استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *