دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نورپردازی استخر سرپوشیده و روباز با طراحی منحصر به فرد

  • محدثه خاکشور
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

نورپردازی استخر یکی از انواع نورپردازی های مهم و قابل توجه در زمینه نورپردازی می باشد که قطعا نقشی پررنگ در دیده شدن و جلوه بخشیدن به زیبایی و نمای استخر و همچنین ارزش بخشیدن به بعد ایمنی و کارایی آن نقش دارد. برای آشنایی بیشتر و مشاهده تصاویر جالب ارائه شده همراه آرگا باشید.

استخرها دارای نوع استخرهای سرپوشیده و استخرهای روباز هستند که هر کدام معماری، شکل و ویژگی های منحصر به خود را دارا هستند. اغلب و به دفعات در مورد نورپردازی اتاق خواب، نورپردازی نشیمن، نورپردازی پذیرایی و … پرداخته ایم اما اینبار آرگا نورپردازی استخر را انتخاب کرده است که برای آشنایی با ایده های زیبا و کاربردی در این رابطه از شما دعوت می کنیم تا با همراه شوید.

ممکن است طراحی استخر خانگی، ویلا و یا امکان تفریحی دارای شکلی زیبا و لوکس و منحصر به فرد باشد، اما باز هم با نداشتن یک نورپردازی مناسب یک جای کار بلنگد. این موضوع در شب بیشتر نمایان می شود. نورپردازی عنصر مهمی در زمینه ی طراحی هر نقطه و بخشی به حساب می آید که تاثیر واقعا شگفت انگیزی در تکمیل طراحی شما دارد.

نورپردازی استخر

انواع نمونه های ایده آل و شیک نورافکنی استخر

استخرها از بخش های متفاوت کف، دیواره ها، سالن، رختکن، آب تشکیل می شود که هر کدام از اینها در صف نورپردازی شما قرار خواهند گرفت. البته عواملی همچون اندازه و متراژ، رنگ بدنه، متریال به کار رفته در بدنه، سرپوشیده و یا روباز بودن بر این نورپردازی تاثیر گذاشته و موجب متفاوت شدن نورپردازی می گردد.

در ادامه باید اضافه کنیم که با رعایت این اصول می توانید به اهدافی نظیر به وجود آوردن امنیت در هنگام شب، تعیین عمق استخر، کاستن از به وجود آمدن سایه و در آخر بهینه سازی نور دست پیدا نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روشنایی بخشی و روشن سازی استخر

ایده های متنوع برای نورپردازی استخر

برای زیباسازی حیاط منزل و محوطه سازی ویلا و … نورپردازی این مکان که البته از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است به دو صورت انجام می شود، نورپردازی داخلی استخرها و نورپردازی بیرونی استخرها که قطعا با یکدیگر متفاوت هستند. برای روشنایی بخشی داخل آن می توانید از لامپ های توکار در دیواره ها و کف استفاده کنید که البته به کارگیری لامپ ها در دیواره ها را توصیه می کنیم زیرا در صورت به وجود آمدن مشکل نیاز به تخلیه کلی آب نیست. و اما ایده هایی که برای آشنایی بیشتر مطالعه می کنید.

  • به صورت نقطه ای

کاملا بسته به سلیقه شما خواهد داشت که کدام قسمت از استخرها نورپردازی شود، به این صورت که نقاطی را در این محوطه همچون حوضچه ها، فواره ها، کنج ها و … برای نورپردازی انتخاب می کنید. این نوع نورپردازی را آسان ترین و البته رایج ترین نوع می دانند.

روشنایی بخشی به استخر

نورپردازی استخر

  • به صورت حاشیه ای

نورپردازی حاشیه ای یکی دیگر از روش ها برای این منظور است که می توان آن را پرطرفدارترین و پرکاربردترین روش به شمار می رود که از آن در استخر ویلای شیک و مدرن به فراوانی استفاده می شود. برای انجام این نورپردازی می توانید از لامپ های خطی و یا شلنگی بهره ببرید.

ایده هایی کاربردی برای روشنایی بخشی استخر

  • به صورت یکدست و هماهنگ

همانطور از تیتر مشخص است این نوع نورپردازی، تمامی استخر را به یک اندازه و یکسان روشن می نماید، گویی صفحه ای پرنور در زیر آب قرار گرفته است. این روش نورپردازی بسیار شیک و مدرن است که در آن از لامپ های LED استفاده می شود.

روشنایی بخشی استخر

  • به صورت آبشاری

چنانچه در قسمتی از استخرها آبنما و یا آبشار به اشکال مختلف صفحه ای و یا عمودی وجود دارد، باید به شما به خاطر این مزیت تبریک بگوییم. همانطور که گفتیم بله این آبشار ها و آبنماها مزیتی چشمگیر در این زمینه محسوب می شوند. برای نورپردازی آبشار می توانید از شکل خطی بهره ببرید زیرا بر روی کناره قسمت ریزش تاکید می کند و جریان آب را وضوح می بخشد.

روشنایی بخشی استخر

انواع الگوهای شیک و متنوع از نورپردازی استخر

  • نورپردازی باکس و بدنه

اغلب برای نورپردازی استخرها از کف و دیواره ها استفاده می شود و آیا ایده ی جدید و خلاقانه ی دیگری برای این مورد در ذهن خود دارید؟ قطعا بله هم شما و هم ما. نورپردازی بدنه و باکس استخرها که ایده ای خارق العاده به شمار می رود برای آن دسته از استخرهای برجسته و شبیه جعبه مناسب می باشد که در بالای زمین واقع شده اند به همین سادگی یکی از مدرن ترین و هنرمندانه ترین ایده های نورپردازی را انجام می دهید.

نورپردازی استخر با ساتفاده از لامپ های رشته ای

آشنایی با انواع لامپ های مناسب استخر

در کنار نوع طراحی نورپردازی استفاده از مدل لامپ های مخصوص به این کار نیز بسیار حائز اهمیت می باشد که در اینجا به معرفی چند نمونه لامپ مناسب این کار می پردازیم.

  • لامپ های رشته ای :

لامپ های رشته ای از لامپ های کهن محسوب می شوند که نسبت به گذشته کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. از مزایای آن می توان به مقرون به صرفه بودن و پرنور بودن و اما معایب آن در عمر پایین و داشتن نور تند و مستقیم اشاره داشت.

  • لامپ های هالوژنی :

این لامپ ها در واقع جهت نورپردازی داخلی استخرها بسیار ایده آل محسوب می شوند. در سطح بالاتری از کیفیت در لامپ های رشته ای قرار گرفته اند که نور زیادی هم پخش نموده و حرارت بالایی نیز تولید می نمایند که این ویژگی یعنی تولید زیاد حرارت و قیمت گران آن از عیوب آن محسوب می شود.

  • لامپ های LED :

لامپ های LED از به روزترین و مدرن ترین لامپ ها برای نورپردازی استخرها به شمار می روند که دارای مزایای بیشماری هستند؛ از جمله ی آنها می توان به پر نور بودن، طولانی بودن طولانی بودن عمر و دوام و ماندگاری، مسافت نوری آن، دارا بودن نور یکسان، دارا بودن تنوع رنگی، قابلیت تغییر میزان و رنگ نور با بهره گیری از کلید قطع و وصل، ریموت کنترل اشاره داشت.

البته در کنار این همه مزایا، معایبی نیز دارند که می توان به گران قیمت بودن، نبود شرایط تعمیر هنگام ایجاد مشکل اشاره کرد.

روشنایی بخشی به استخر نورپردازی استخر

نورپردازی استخر

نورافکنی استخر

روشنایی بخشی استخر

نورافکنی استخر

ایده هایی ایده آل و ناب برای نورافکنی استخر

نورافکنی استخر

نورافکنی استخر

نورپردازی استخر

نورافکنی استخر

روشنایی بخشی استخر

نورپردازی استخر

روشنایی بخشی استخر

نورپردازی استخر

نورافکنی استخر

نور افکنی استخر

نورپردازی استخر

ایده هایی کاربردی برای روشنایی بخشی استخر

آشنایی با ایده های زیبا و بینظیر نورپردازی استخر

روشنایی بخشی استخر

روشنایی بخشی استخر

از اینکه در این مطلب همراه ما بودید بی نهایت سپاسگزاریم. امیدواریم مورد توجه شما و البته کاربردی واقع شده باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *