دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چگونه قد بلند شویم؟ بهترین روش های قد بلند شدن

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • ۰

بسیاری از افرادی که از کوتاهی قد رنج می برند حاضر هستند هر کاری بکنند تا قد آن ها بلند شود در این مطلب روش های چگونه قد بلند شویم را برای شما آورده ایم.

یکی از مشخصه های بسیار مهم برای افراد که باعث زیبایی افراد نیز می شود قد است. میزان افزایش قد به عوامل مختلفی بستگی دارد. جالب است بدانید فاکتورهای زیادی در قد موثر هستند که از جمله آن ها می توان علاوه بر زنتیک و وراثت به تغذیه، خواب، تحرک و ورزش اشاره کرد. یکی از سوال های رایج بسیاری از افرادی که قدی کوتاه یا متوسط دارند این است که چگونه قد بلند شویم؟

برای پاسخ به سوال اینکه چگونه قد بلند شویم باید گفت که عوامل زیادی در رشد قد انسان ها تاثیر دارند جالب است بدانید استفاده از مواد پروتئینی و ویتامین ها تاثیر قابل توجهی در رشد استخوان ها و قد افراد دارند. در این مطلب مهمترین فاکتورهایی که باعث افزایش قد می شود را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

     how become taller (6)

پاسخی مناسب به سوال چگونه قد بلند شویم

گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که دوستان شما ناگهانی رشد کرده و شما از آن ها عقب افتاده اید و یا گاهی ممکن است متوجه شوید تمام اعضای خانواده قد بلند هستند و شما حاضرید تا هر کاری را برای قد بلند شدن خود انجام دهید. اما باید این نکته را همواره در نظر داشته باشید که قد هر فرد تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرند که فرد در کنترل آن ها هیچ نقشی نمی تواند داشته باشد. عوامل مختلف موثر در قد فرد شامل ژن، عادات طبیعی، تکنیک ها و غذاهای مخصوص می باشند. اگر در سن رشد هستید این مطلب پاسخ مناسبی برای چگونه قد بلند شویم را در اختیار شما قرار خواهد داد.

دلایل کوتاهی قد

همانطور که گفتیم کوتاهی قد به عوامل ژنتیکی و وراثت وابسته می باشد. دیگر عوامل موثر در کوتاهی قد شامل موارد زیر می باشند:

  • بیماری عدم تحرک یکنواخت و مناسب اندام حرکتی
  • سوء تغذیه و داشتن رژیم غذایی نامناسب
  • فشار وارده بر عصب نخاع و بد شکل شدن دیسک ها
  • شکاف و فاصله بین دیسک ها
  • انجام حرکات ورزشی و کششی نامتناسب برای افزایش قد
  • ترشح هورمون رشد انسان به مقدار کم
  • طریقه نشستن و ایستادن نامناسب

تغذیه برای افزایش قد

همانطور که گفتیم انجام حرکات ورزشی مناسب و تغذیه عالی باعث افزاش قد شما می شود. برای این منظور باید از مواد غذایی استفاده کنید که به مقدار فراوان دارای پروتئین و املاح معدنی باشد. اگر بدن شما به اندازه کافی پروتئین و املاح معدنی دریافت کند باعث بلند شدن قد شما می شود. این املاح معدنی شامل کلسیم (که در شیر، ماست، سبزی ها و بادام زمینی یافت می شود)، منیزیم (جوانه گندم برشته، ماهی، بادام زمینی، اسفناج و شیر)، فسفر (گوشت و حبوبات) می باشند. مواد غذایی که در بلند شدن قد انسان موثر هستند عبارتند از: سبزیجات، سیب، ماهی غیر پرورشی، شیر، سفیده تخم مرغ، آب، آمینواسیدها، ویتامین ها و مواد معدنی.

تغذیه مناسب و افزایش قد

  •  آرون گروپس

رژیم غذایی مناسب برای قد بلند شدن

برای افزایش قد بهتر است از رژیم غذایی مناسب پیروی کنیم که شامل مواد غذایی نشاسته ای( سیب زمینی تنوری، نان و مربا، اسپاگتی و غلات آماده مصرف)، پروتئین زود جذب با کیفیت بالا (گوشت، لبنیات، مرغ و ماهی)، کلسیم (شیر، لبنیات، بادام و فندق، کنجد، کلم، اسفناج و بامیه)، فسفر (گوشت قرمز، مکیان، ماهی، زرده تخم مرغ، لوبیا خشک، آجیل، غلا کامل، نخود سبز، ذرت، شکلات و دانه)، منیزیم (سبزیجات با برگ های سبز تیره: اسفناج، مغزها، دانه ها و غلات کامل)، کربوهیدرات (غذاهای نشاسته دار: برنج، نان، سیب زمینی، ذرت، غلات، حبوبات و میوه ها)، ید (غذاهای دریایی و نمک ید دار)، ویتامین A (جگر، کبد ماهی، کره، هویچ).

چگونه قد بلند شویم

ورزش و حرکات کششی

انجام ورزش افزایش قد و حرکات کششی نیز در افزایش قد موثر هستند. این تمرین ها باید در طول سه مرحله انجام شوند تا سبب افزایش قد شوند. در مرحله اول رشد ماهیچه های خلقی و رشد عضلانی مد نظر می باشد. در مرحله دوم راستی و عدم تراکم ستون فقرات مهم است و در مرحله آخر دیسک های ستون فقرات باید ترمیم و ضخیم شوند. با انجام این حرکات ورزشی می توانید قد خود را تا ده سانت افزایش دهید. این حکات بیشتر بر ستون فقرات تمرکز می کنند. ترکیب یوگا با چنین تمرین هایی باعث هماهنگی  تقویت ماهیچه ها شده و رشد و توسعه ماهیچه ها را با خود به همراه دارند.

ورزش و قد بلند شدن

خواب کافی

با خواب کافی قبل از فرا رسیدن سن بلوغ می توان پاسخ درستی به پرسش ” چگونه قد بلند شویم” داد. یکی از مولفه های اصلی تحریک رشد و افزایش قد خواب کافی است. اگر قبل از بلوغ دارای برنامه استراحت و خواب منظم باشید باعث می شود ستون فقرات شما دراز تر شده و قد شما بلند تر شود.

روش های افزایش قد

وضعیت بدن

وضعیت مناسب بدن در مواقع نشستن و ایستادن برای بدن دارای فواید جسمانی و فیزیولوژیکی می باشد. مهمترین فواید آن سلامت بخش پشتی بدن و دراز شدن ستون فقرات و در نهایت افزایش قد می باشد.

عمل جراحی

برای بیماری های مادرزادی یا حوادث که باعث آسیب دیدن استخوان و یا حتی از دست رفتن بخشی از آن می شود با استفاده از عمل جراحی بلد کردن قد نیز صورت می گیرد. برای آسیب صفحه رشد در دوران کودکی نیز از عمل جراحی استفاده می شود. برخی از اوقات این عمل جراحی به عنوان عمل زیبایی برای افرادی که می خواهند قد بلندی داشته باشند انجام می شود. اما با عوارضی همراه است و افرادی با قد متوسط بهتر است از عمل جراحی خودداری کنند.

عمل جراحی و چگونه قد بلند شویم

برای پاسخ به سوال چگونه قد بلند شویم و اینکه آیا پیشگیری از کوتاهی قد امکان گذیر است باید بگوییم افرادی که بدلیل ترشح کم هورمون رشد قد کوتاه هستند می توانند از مکمل ها استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونه قدمان را افزایش دهیم به بخش ورزش و سلامتی رجوع کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *