دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه قدمان را افزایش دهیم؟ (راه های علمی و موثر)

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰

یکی از رایج ترین سوالاتی که اغلب افراد کوتاه قد به دنبال پاسخی علمی و موثر برای آن می باشند این است. چگونه قدمان را افزایش دهیم در این مطلب برخی از روش های موثر و علمی برای افزایش قد حتی پس از 25 سالگی را برای شما آورده ایم.

بسیاری از افراد از قد کوتاه خود ناراضی هستند زیرا قامت بلند به دلایل زیادی ویژگی مطلوبی است. حتی اگر شما دلیل خاصی برای افزایش قد خود نداشته باشید از مزایای قد بلند بودن قطعا آگاهی دارید. قد بلند می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند، شما را از پوشیدن کفش های پاشنه بلند نامناسب حفظ کند یا اینکه می توانید به راحتی و بدون نیاز به بالارفتن از یک چهارپایه لرزان قدتان به بالای قفسه ها برسد. در این مطلب در مورد این پرسش که چگونه قدمان را افزایش دهیم بحث خواهیم کرد. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

تنها درصد کمی از افراد قد کوتاه قادر خواهند بود تا قدشان را افزایش دهند. مطالعات زیادی نشان داده است که رشد قد افراد اغلب در اواسط دهه بیست به طور کامل متوقف می شود. بنابراین اگر شما هنوز به اندازه کافی بالغ نشده اید صفحات رشد شما هنوز بسته نشده است. این بدین معناست که می توانید تا چند سانت قد خود را افزایش دهید این که چگونه قدمان را افزایش دهیم به عوامل زیادی بستگی دارد تا پایان با بررسی روش های علمی و موثر افزایش قد همراه ما باشید.

 روش های افزایش قد

چگونه قدمان را افزایش دهیم

تعدادی از پزشکان و متخصصان مشهور در سراسر جهان کتاب های زیادی با این موضوع چگونه قدمان را افزایش دهیم نوشته اند و تجربه ها و حقایقی که به بدن در افزایش قد کمک می کند را به اشتراک گذاشته اند. بنابراین سعی کنید تنها این روش های اثبات شده علمی را برای افزایش قد انجام دهید.

روش های علمی افزایش قد

آیا خواب کافی باعث افزایش قد می شود؟

تمام تلاش های شما برای افزایش قد بی نتیجه خواهد ماند اگر به اندازه کافی نخوابید و استراحت نکنید. استراحت کردن در فواصل زمانی منظم در بازیابی و حفظ انرژی به شما کمک خواهد کرد. بنابراین وقتی احساس خستگی می کنید زمانی برای استراحت خود اختصاص دهید. این یک حقیقت آشکار و واضح است که بدن ما در طول زمان خواب در استراحت کامل به سر می برد. بنابراین یک خواب بی وقفه 6 تا 7 ساعت در روز توصیه می شود. در طول این زمان سطوح بالاتری از هورمون های رشد انسان توسط بدن آزاد می شود که در رشد و تکامل بدن مفید می باشد.

برای افزایش قد چی بخوریم؟

تغذیه صحیح از جمله مهمترین راه های افزایش قد است. خوردن غذای سالم قطعا برای حمایت از رشد صحیح ضروری می باشد. زیرا تضمین این موضوع که بدن شما تمام مواد معدنی مورد دنیاز برای رشد و تکامل مهم می باشد. نکته کلیدی خوردن غذای سالم استفاده از رژیم متعادل و خودداری از غذاهای حاضری می باشد. برای رشد بهتر و افزایش قد خود عادت های غذایی سالم زیر را تمرین کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مصرف ویتامین Dبه اندازه کافی

یکی از مواد معدنی حیاتی برای رشد استخوان های سالم بویژه در کودکان ویتامینD می باشد. شما می توانید با خوردن غذاهایی مثل ماهی، قارچ، محصولات لبنی، تخم مرغ، یونجه و در معرض نور خورشید قرار گرفتن به اندازه کافی این ویتامین را بدست آورید.

مصرف کلسیم کافی

مصرف کلسیم نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا استخوان ها برای رشد و تکامل به این ماده معدنی نیازمند می باشند. منابع غنی کلسیم اغلب شامل پنیر، سویا، ماهی، سبزیجات سبز، محصولات لبنی و غلات غنی شده می باشند.

خوردن روی

افزایش مصرف روی با خوردن غذاهایی مثل نخودفرنگی، مارچوبه، تخم مرغ و شکلات باعث افزایش سلامت کلی بدن می گردد. مصرف روی در کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مصرف دیگر مواد مغذی

دیگر مواد مغذی غیر از مواردی که در بالا ذکر شد از آنجا که در رشد بدن موثر می باشند نباید نادیده گرفته شوند. شما برای پر انرژی ساختن سلول ها به کربوهیدرات و پروتئین کافی نیاز دارید تا بدن شما قادر به ساخت بلوکه های مورد نیاز برای رشد می باشد. اگر یکی از مواد مغذی در بدن شما وجود نداشته باشد شما می توانید با مصرف مکمل ها کمبود آن ماده مغذی را جبران کنید.

طرح یک برنامه غذایی عالی

به عنوان یک قانون کلی بدن شما در طول روز به سه وعده غذایی متعادل نیاز دارد. خوردن میان وعده های سالم در بین وعده های غذایی سوخت و ساز شما را بهبود بخشیده و باعث سلامت و رشد بهتر شما می گردد.

چه ورزش هایی در افزایش قد موثر هستند؟

شرکت در تمرین های منظم یا بازی کردن ورزش مورد علاقه تان یکی از بهترین روش ها برای بلند قد شدن می باشد. کودکان و نوجوانان همیشه تشویق می شوند تا از لحاظ فیزیکی فعال باشند و این برای بهبود رشد آن ها موثر است. حتی اگر شما سن 18 سالگی را گذرانده اید می توانید قبل از اینکه صفحات رشد شما بسته شود چند سانت قد خود را افزایش دهید. نحوه تاثیر گذاری فعالیت های فیزیکی بر رشد ساده است. اگر بدن از لحاظ فیزیکی فعال باشد به مواد مغذی بیشتری نیاز خواد داشت. تمرین و انجام حرکات ورزشی بطور منظم باعث تحریک هورمون های رشد می شود. وقتی تمرین با خواب کافی و رژیم غذایی سالم ترکیب شود به افزایش قد شما کمک خواهد کرد.

شنا برای افزایش قد

شنا کردن

یکی از بهترین تمرینات کامل بدنی و ورزش افزایش قد شنا می باشد این ورزش خوبی می باشد که باعث افزایش قد می شود. شنا باعث کشیده شدن ماهیچه ها می گردد و به شما کمک خواهد کرد تا قد بلندتری داشته باشید. هفته ای 4تا 5 روز و هر بار 2 ساعت برای استفاده از مزایای این تمرین باید به تمرینات شنا بپردازید.

چگونه قدمان را افزایش دهیم

حرکات کششی

تمرینات کششی یکی دیگر از تمرینات عالی برای بلند قد شدن می باشد. برای اجرای این ورزش ساده راست بایستید و دست ها را تا جای ممکن بالای سرتان بکشید. به آرامی کمر خود را خم کنید که باعث افزایش کشش می شود شما باید کشیدگی ستون فقرات خود را احساس کنید. 4 تا 7 ثانیه در این حالت بمانید و سپس تمرین را تکرار کنید.

طناب بازی و افزایش قد

طناب بازی کردن

طناب بازی نه تنها بازی جالبی برای بچه هاست بلکه تمرین خوبی برای افزایش قد شما می باشد. وقتی طناب می زنید بدن شما راست می ماند در حالیکه کمر و ستون فقرات شما کشیده می شود. خم شدن زانو ها باعث می شود ماهیچه ساق پا به طور عمودی توسعه یابد. این حرکات فیزیکی باعث افزایش حجم استخوان در پایین پا می شود که در افزایش چند سانت قد به شما کمک می کند.

موثرترین روش افزایش قد

نوشیدن آب زیاد

بدن شما برای رشد مناسب به مقدار زیاد آب نیازمند می باشد. نوشیدن آب اغلب باعث افزایش قد می شود. آب عمل هضم را آسان کرده، مواد سمی را دور ساخته و باعث بهبود سوخت و ساز بدن شما می شود. تاثیری مستقیم بر افزایش قد دارد. برای حفظ سلامتی باید روزانه 8 لیوان آب مصرف کنید. روش دیگر برای مرطوب ماندن بدن استفاده از میوه های آبدار و سبز مثل هندوانه و خیار می باشد.

مکمل ها و افزایش قد

استفاده از مکمل ها برای افزایش قد

وقتی در اینترنت در مورد این موضوع که چگونه قدمان را افزایش دهیم جستجو می کنید اغلب با مکمل هایی که وعده افزایش قد را به می دهند مواجه می شوید. در اکثر موارد مکمل ها تنها ترکیبی از مواد معدنی، ویتامین ها و دیگر مواد مغذی برای افزایش قد می باشند. بنابراین به سرعت از این مکمل ها استفاده نکنید. برخی از این مکمل ها عوارض جانبی خطرناکی دارند و تنها تعداد کمی از آن ها موثر خواهند بود. یکی از بهترین موارد جینسینگ می باشد.

عمل جراحی و افزایش قد

عمل جراحی

عمل جراحی افزایش طول پا یکی از روش های پزشکی می باشد که ممکن است باعث افزایش قد شخص شود. این روش شامل شکستن استخوان نازک پی و درشت پی و ورود یک میله تلسکوپی بین آن ها می باشد. و این امید وجود دارد که بافت جدید فضای خالی را پر کند دوره بهبود این عمل جراحی ممکن است 6 ماه به طول بیانجامد و به 3 تا 6 ماه درمان با استفاده از فعالیت های فیزیکی نیاز دارد. در هنگام پاسخ به این پرسش که “چگونه قدمان را افزایش دهیم” بخاطر داشته باشید عمل جراحی آخرین گزینه شما برای افزایش قد باشد زیرا این عمل پر هزینه و دردناک می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *