دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه حلوا با آرد برنج و نکات کلیدی طعم و رنگ عالی

  • ندا خوشرو
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

حلوا از انواع شیرینی های معروف در نزد ایرانیان است که انواع متفاوتی دارد, طرز تهیه حلوا با آرد برنج را در این بخش از آشپزی در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که می توانید این حلوای خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از خوردن این حلوای خوشرنگ و خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید.

حلوا از انواع دسر های خوشمزه است که معمولا برای مراسم ختم و افطاری و نذری پخته می شود و انواع مختلفی دارد. حلوای آرد برنج حلوایی خوش طعم و خوش رنگ است که در دستور پخت آن مانند حلوای زعفرانی از زعفران استفاده می شود.

حلوای هویج و حلوای مجلسی و حلوای آرد برنج از انواع حلواهای مشهور هستند که بسیار پرطرفدار می باشند. بسیاری از کدبانوهای ایرانی تمایل دارند تا با طرز تهیه انواع حلواها آشنا شوند در این مطلب روش تهیه حلوای آرد برنج و حلوا با شیر را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد نحوه تهیه حلوا بسیار ساده است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

تزیین حلوا با آرد برنج

مواد لازم

  • آرد برنج : ۱ پیمانه
  • شکر : ۱/۲ پیمانه
  • روغن جامد : ۱/۲ پیمانه
  • آب : ۱/۲ پیمانه
  • زعفران حل شده : ۱ قاشق غذا خوری
  • گلاب : ۱/۴ لیوان

طرز تهیه حلوا با آرد برنج با طعم عالی

در مرحله اول باید شکر و زعفران و آب را در درون قابلمه ای مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا شکر و زعفران به خوبی در درون آب حل شوند بعد از این که شکر در درون آب حل شد قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

شربت حلوا
روغن را در درون تابه ای نچسب بریزید و تابه را بر روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از این که روغن داغ شد آرد برنج را به روغن اضافه کنید و مرتب آرد برنج را هم بزنید تا سرخ شود.

تفت دادن آرد

توجه داشته باشید که تا وقتی که آرد برنج به طور کامل سرخ شود باید آن را هم بزنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تفت دادن آرد برنج در درون روغن

بعد از این که آرد برنج به رنگ طلایی در آمد شربت را به آرد برنج اضافه کنید و سپس حلوا را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود و به خوبی پخته شود.

 اضافه کردن شربت به آرد برنج سرخ شده حلوای آرد برنج آماده    تزیین ساده حلوای آرد برنج

نکات طلایی برای تهیه حلوا با آرد برنج

۱.در پخت حلوا با آرد برنج در زمستان از روغن مایع و در تابستان از روغن جامد استفاده نمایید.
۲. اگر در مرحله آخر سرخ شدن حلوا به روغن نیفتاد مقداری روغن به حلوا اضافه کنید.
۳. برای خوش طعم کردن حلوا با آرد برنج می توانید به جای گلاب از هل و یا مقدار کمی وانیل استفاده کنید.
۴. برای تهیه شربت حلوا زعفران را از قبل در درون آب حل کنید.
۵. اگر بعد از ریختن شربت در درون حلوای آرد برنج حلوا را به مدت زیادی بر روی حرارت قرار دهید شربت می سوزد و باعث می شود که حلوا سفت و خشک شود.

طرز تهیه حلوا با آرد برنج خوشمزه

در نحوه تهیه حلوا با آرد برنج بعد از این که حلوا آماده شد آن را در درون ظرف مورد نظر خود بریزید و سطح حلوا را صاف و یکدست کنید سپس بعد از این که حلوا کمی خنک شد آن را با کمک پودر پسته و خلال بادام تزیین کنید, می توانید حلوا را به شکل توپ های کوچکی نیز در آورید و نیمی از آن ها را در درون پودر پسته بغلطانید و نیمی دیگر را نیز را در درون پودر نارگیل بغلطانید و سپس آن ها را در درون کاغذ های روغنی کوچکی قرار دهید و از مهمان های خود در مراسم مختلف پذیرایی کنید.

آموزش تهیه حلوا با شیر

حلوا را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید در ادامه مطلب به شما عزیزان نحوه تهیه حلوا با شیر را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • آرد سفید قنادی : یک لیوان
  • شیر کم چرب : دو لیوان
  • هل ساییده شده : نصف قاشق چای خوری
  • زعفران دم کرده : به مقدار لازم
  • شکر : یک لیوان
  • ترکیب کره و روغن : یک لیوان
  • گلاب : یک چهارم لیوان

آموزش تهیه حلوا با شیر

نحوه تهیه :

در روش تهیه حلوا با شیر ابتدا زعفران و هل ساییده با هم یا به شکل جداگانه دم نمایید حالا به منظور تهیه شربت حلوا شیر و شکر را با هم ترکیب نمایید و بر روی حرارت کم قرار دهید تا به قوام مورد نظر برسید سپس به آن هل ساییده و زعفران بیافزایید و در مرحله آخر به آن گلاب بیافزایید.

حالا آرد را الک نمایید و داخل تابه ای تفت دهید سپس به آن  کم کم روغن بیافزایید و شروع به تفت دادن کنید تا آرد تغییر رنگ دهد حالا حلوا را از روی حرارت برداشته و به آن شربت داغ بیافزایید و شروع به هم زدن نمایید تا شربت کاملا جذب آرد شود.

در مرحله آخر از نحوه تهیه حلوا با شیر مجدداً حلوا را بر روی حرارت گذاشته و هم بزنید تا به قاشق نچسبد، بعد از خنک شدن داخل ظرف مورد نظر سرو نمایید و با خلال بادام و پسته تزیین نمایید، نوش جان.

دستور تهیه حلوا با شیر

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و با دو دستور تهیه حلوا به خوبی آشنا شده باشید به منظور آشنایی با انواع دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *