دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن چربی بینی با چند راهکار جالب

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

چربی بینی مشکل آزار دهنده و شایعی بوده که اغلب در بین افراد بروز پیدا می کند و عوامل و دلایل مختلفی در ایجاد آن نقش دارند اما با تغییر دادن سبک زندگی و بکارگیری روش های موثری که در این زمینه وجود دارد می توان به از بین بردن چربی بینی و درمان آن پرداخت.

از جمله مشکلات پوستی ناخوشایند که امکان دارد برای تمامی افراد رخ بدهد چربی بینی بوده که به دلیل ترشح بیش از اندازه سبوم بوسیله غده های چربی بر روی پوست بینی می باشد و اغلب سبب ایجاد جوش و آکنه می گردد. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب به جهت آگاهی شما عزیزان به بررسی دلایل و راه های موثر از بین بردن چربی بینی بپردازیم.

نحوه از بین بردن چربی بینی

به طور کلی افرادی که دارای پوست چرب می باشند قسمت بینی آن ها به طور چشمگیری چربی زیادی تولید می کند چرا که منفذهای بینی اغلب سایز بزرگتری نسبت به دیگر منافذ پوست صورت دارند ولی می توان به منظور از بین بردن چربی بینی از روش ها و راهکارهای مناسبی که در این زمینه وجود دارد بهره گرفت و این مشکل را رفع نمود.

طریقه حذف چربی بینی

بهتر است بدانید که سبوم نوعی چربی طبیعی می باشد که مقدار کافی آن در رساندن رطوبت و مراقبت از پوست کمک کننده می باشد. دارا بودن پوست چرب، بزرگی منفذهای پوست، اختلالات هورمونی، عوامل ارثی و روش زندگی غلط از علل چربی پوست در محل بینی می باشد.

عوامل موثر بر چرب شدن پوست

دلایل گوناگونی باعث کارکرد بیش از اندازه غده های چربی می شود که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

  • هورمون ها می توانند در فعالیت غده های چربی تاثیر زیادی داشته باشند. میزان هورمون تستوسترون در مردان زیادتر از زنان می باشد. به همین خاطر مردان پوست چرب تری نسبت به زنان دارند. بعضی از زنان در هنگام تخمک گذاری خود پی می برند که مقدار چربی بر روی پوستشان افزایش یافته است.
  • تمیز کردن بیش از اندازه صورت و شستشوی آن با استفاده از آب خیلی داغ دلایل دیگری هستند که می توانند چربی های طبیعی پوست را به میزان زیاد به حداقل برسانند.
  • زندگی کردن در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب برای بعضی افراد نوعی محرک به حساب می آید. پوست چنین افرادی در این گونه آب و هوا میزان چربی زیادتری ایجاد می کند.
  • برخی مواقع عوامل زیست محیطی تنها دلیل چربی بینی نیستند بلکه ژنتیک نیز می تواند موجب ایجاد چنین مشکلی گردد. در صورتی که به دلیل ژنتیکی منفذهای بزرگی دارید باید بدانید که چربی زیادتری بر روی پوست بینی شما تولید خواهد شد.
  • برنامه روزمره محافظت از پوست فعلی شما ممکن است سبب چربی بینی تان گردد. در صورتی که پوست خود را به میزان لازم مرطوب نگه ندارید حالت دهیدراته به خود می گیرد که در حقیقت این امر سبب ایجاد چربی زیادتری بر روی بینی خواهد شد.

روش های خانگی از بین بردن چربی بینی

راه های مناسب و کاربردی به منظور رفع چربی بینی

در ادامه مجموعه ای موثرترین راهکارهای کاهش و حذف چربی بینی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

  •  آرون گروپس

شستشوی صورت حداقل دو بار در روز :

سعی کنید برای خود یک برنامه روزمره محافظت از پوست تنظیم نمایید و صورت خود را یک مرتبه در زمان صبح و یک مرتبه در هنگام شب پیش از خواب شستشو دهید تا بدین گونه مواد آرایشی، آلودگی و چربی اضافی از قسمت بینی تان پاک گردد. به منظور این کار از یک شوینده صورت لطیف و آب گرم استفاده نمایید.

روش های طبیعی حذف چربی بینی

لایه برداری صورت :

لایه برداری موجب از بین رفتن و پاک شدن سلول های پوستی مرده می شود و به ترکیبات محافظت از پوست این امکان را می دهد نفوذ بیشتری در پوست داشته باشد. تجمع سلول های پوستی مرده بر روی بینی می تواند موجب خشکی پوست بینی شود. به این صورت با جمع شدن سلول های مرده بر روی پوست غده های چربی نیز به منظور جبران کاستی رطوبت بینی میزان چربی بیشتری تولید می کنند در نهایت پوست بینی چرب می گردد.

شستشوی صورت با صابون ملایم :

به منظور تمیز کردن صورت خود از یک صابون ملایم استفاده نمایید. صابون های دارای مواد زبر و ناملایم و معطر می تواند باعث خشکی پوست شده و به منظور جبران رطوبت و چربی مفید از بین رفته پوست سبب ایجاد چربی در حد زیادی می شود.

دلایل چرب شدن پوست بینی

استفاده از کرم های مات کننده و کنترل کننده چربی :

کرم کنترل کننده چربی می تواند پوستی که چرب و براق می باشد را به حالت مات در آورد. از این ترکیب پیش از استفاده از مرطوب کننده و کرم پودر استفاده نمایید. کرم مات کننده چربی اضافی پوست را جذب نموده و سبب مات شدن و کم شدن براقیت پوست می گردد.

رژیم غذایی مناسب :

برنامه غذایی شما بیشتر از آنچه که تصور می کنید بر روی پوستتان اثر می گذارد بخصوص اگر حاوی غذاهای تند باشد. غذاهای تند موجب گشاد شدن رگ های خونی و بالا رفتن میزان تعریق می شود. در حقیقت این موضوع موجب بالا رفتن میزان براقیت بینی خواهد شد. استفاده از غذاهای تند را به یک مرتبه در طول هفته کاهش دهید.

راهکارهای از بین بردن چربی بینی

استفاده از چسب های پاک کننده بینی :

این محصول که به عنوان چسب پاک کننده منفذهای بینی معروف می باشد موجب از بین رفتن لایه سطحی سلول های پوستی مرده روی قسمت بینی می شود. این نوع چسب همینطور چربی اضافه و آلودگی روی بینی را نیز از بین می برد و همین موضوع سبب کم شدن حالت براق بینی می شود.

بکار بردن مرطوب کننده :

پس از شستشوی صورت از یک مرطوب کننده پوست چرب که بدون چربی و غیر کومدون زا می باشد استفاده نمایید. این عمل موجب هیدراته نگه داشتن پوست و نگه داری میزان تعادل چربی بینی می شود. به صورت مشخص در پی مرطوب کننده هایی باشید که دارای مواد جذب کننده چربی همچون جو دوسر می باشند.

استفاده از تونر :

محافظت از پوست در طول روزمره نه تنها باید دارای یک پاک کننده ملایم و رطوبت رسان باشد بلکه بایستی دارای یک تونر بدون الکل نیز باشد تا سبب کوچک شدن منفذهای بینی شود. این راه حل می تواند به صورت موقت باعث کم شدن چربی بینی گردد.

روش های طبیعی حذف چربی بینی

استفاده از ماسک خاک رس :

این نوع ماسک برای پوست های چرب مناسب می باشد. در طی هفته  هر چند وقت یک مرتبه ماسک خاک رس را به محافظت روزانه از پوستتان بیفزایید. این نوع ماسک دارای ترکیباتی همچون اسید سالیسیلیک و بنتونیت می باشد که هر دوی آن ها چربی ها باعث بیرون چربی از منافذ پوست می گردد.

هیدراته نگه داشتن پوست :

آبرسانی پوست و هیدراته نگه داشتن آن می تواند از ایجاد سبوم اضافه پیشگیری نماید. هنگامی پوستتان حالت خشکی دارد غده های شما برای از بین بردن خشکی میزان چربی زیادتری ایجاد می کنند. میزان آب زیادی بنوشید و به منظور پیشگیری از خشکی پوستتان بر روی آن پرایمر آبرسان اسپری نمایید.

طریقه برطرف کردن چربی بینی

در این مطلب دلایل چرب شدن پوست بینی و راهکارهای از بین بردن چربی بینی را شرح دادیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *