دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رفتار با شوهر رفیق باز چگونه باید باشد؟

  • منصوره رمضان زاده
  • ۶ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

رفیق بازی مردان متاهل پیامدها و تاثیرات منفی زیادی را به دنبال دارد و بنیان خانواده و سلامت روابط عاطفی با همسرانشان را با مشکل رو به رو خواهد ساخت. به منظور رفع چنین معضلی نوع رفتار با شوهر رفیق باز اهمیت زیادی دارد و باید با بهره گیری از راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد مشکل بوجود آمده را مدیریت و رفع نمود.

از جمله مسائلی که امروزه در زندگی مشترک افراد به یک نوع معضل تبدیل شده رفیق بازی می باشد که اغلب زوج های جوان را درگیر خود کرده و تنها ویژه مردان نمی باشد. این مسئله امکان دارد برخی اوقات تا حدی شدت بگیرد که باعث اختلاف بین زوجین شده و سبب از هم پاشی روابط بین آن ها گردد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به جهت آگاهی و راهنمایی شما عزیزان به بررسی نحوه برخورد و رفتار با شوهر رفیق باز بپردازیم.

نحوه رفتار با شوهر رفیق باز

به طور کلی داشتن دوستان صمیمی و رابطه با آن ها نقشی مهم و تاثیرگذار در زندگی هر فردی دارد و نوعی نیاز تلقی می شود ولی ممکن است برخی افراد تمام وقت و زندگی شان را صرف رفیق بازی کرده و این امر تا بعد از ازدواج نیز ادامه پیدا کند در این وضعیت چگونگی رفتار با شوهر رفیق باز امری مهم و ضروری بوده و برای رفع این مشکل باید مطابق با نکات و اصولی که در این زمینه وجود دارد با شریک زندگی برخورد شود.

به عبارت دیگر افراد باید در این زمینه تعادل را رعایت نموده و نوع رابطه شان به گونه ای باشد که به زندگی مشترک آن ها لطمه نزند چرا که در غیر اینصورت رفیق بازی شوهر امکان دارد موجب شود همسرش به شدت احساس تنهایی و پوچی کند و به تدریج از او دور شده و رابطه شان سرد شود. همینطور اگر دوستان شوهر افرادی خوب و شایسته نباشند و رفتار و عادت های نامناسب و یا اعتقادات بدی را رواج بدهند این معضل شدت خواهد گرفت و پیامدهای زیادی را به دنبال خواهد داشت.

رفتار صحیح با شوهر رفیق باز

با وجود تمام استرس های بعد از زندگی مشترک مردان همواره میان دوستان و همسر خود دچار یک سردرگمی می شوند. داشتن روابط دوستانه و ارتباط با دوستان اگر در حد مطلوب باشد علاوه بر افزایش اعتماد به نفس به سلامتی آن ها نیز کمک می کند ولی از سویی دیگر امکان دارد در صورت عدم تعادل و مدیریت صمیمیت بین زوجین را کاهش داده و مزایای رابطه زناشویی، همچنین مسئولیت ها و تعهدات آن ها را دچار اختلال نماید. مردانی که رفیق باز هستند به هیچ عنوان همسران خوب و ایده آلی نخواهند شد و همچنین در آینده برای فرزندان خود نیز والدین خوبی نخواهند بود.

دلایل رفیق بازی همسر

در برخورد با همسر رفیق باز نکته حائز اهمیت برای حل این معضل ابتدا شناخت دلایل بروز این عمل از سوی همسر می باشد و بعد با راهکارهای پیشنهاد شده می توان بهترین رفتار و برخورد را از خود نشان داد. از جمله دلایل رفقیق بازی همسر عبارت است از:

  • توجه نکردن به او در حد کافی و لازم
  • رد کردن درخواست رابطه جنسی او به صورت مداوم
  • کنترل کردن میزان دخل و خرج توسط همسر
  • احساس بی ارزشی عقاید و نظراتش

روش های موثر اصلاح رفتار رفیق بازی همسر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

راهکارهای مناسب برای حل مشکل رفیق بازی شوهر

در ادامه راه حل هایی کاربردی برای چگونگی رفتار با شوهر رفیق باز را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

رفتار درست و اصلاح رابطه خود :

همسری که در تلاش است تا عادت غلط رفیق بازی را از شوهرش دور سازد اما موفق نمی شود به این خاطر است که رابطه میان آن ها سرد شده است. در چنین مواقعی امکان دارد زن یا شوهر به خاطر مهربانی زیادی که نسبت به هم دارند با همسرشان با جمله های امری برخورد نمایند. این نوع حرف زدن به شکل خاص با خصوصیات جنس مذکر به هیچ عنوان سازگار نمی باشد. خانم ها بایستی این را بدانند که اگر به دلیل کار غلط شوهرشان به صورت مدام به او امر کنند نه فقط مشکل رفع نمی گردد بلکه رابطه عاطفی آن ها به تدریج کم رنگ تر خواهد شد.

دلایل رفیق بازی شوهر

بودن در جایگاه بهترین دوست :

قطعا با کمی فکر کردن در این مورد که چرا او وقت زیادی را در کنار دوستانش سپری می کند می توانید دلیل آن را بیابید. بر روی این موضوع متمرکز شوید که به چه صورت بودن در کنار شما می تواند برای او همانند بودن با بهترین دوستش شود. به طور مثال اگر قادر باشید او را در کارهایی که برای تفریح و خوش گذرانی به آن ها علاقه دارد همراهی کنید بسیار عالی و تاثیرگذار می باشد. در صورتی که بتوانید در جایگاه بهترین دوست همسرتان باشید دلیلی نخواهد داشت که وقت گذراندن با شخص دیگری را نسبت به شما بهتر بداند.

نحوه رفتار صحیح با همسر رفیق باز

حرف زدن در مورد احساسات درونی :

 در رفتار با شوهر رفیق باز بهتر است به جای این که به دلیل وقت گذراندن با دوستانش او را سرکوفت نمایید و یا با بحث و جدل و قهر کردن با او برخورد نمایید از مهارت های رابطه درست به منظور بهتر شدن وضعیت موجود بهره مند شوید. در یک شرایط مناسب در رابطه با احساستان به طور صادقانه با شوهرتان حرف بزنید. به او بگویید که احتیاج دارید وقت زیادی را در کنار هم بگذرانید و تصور می کنید که این عمل در ایجاد صمیمیت روابط عاطفی بینتان تاثیر گذار خواهد بود.

نحوه رفتار با شوهر رفیق باز

صحبت در مورد اهداف زندگی مشترک :

در یک موقعیت مناسب و هنگامی که آرامش کامل در روابطتان برقرار بود به او درباره پیامدهای بلند مدت رفیق بازی اطلاع بدهید.  به طور مثال این که رابطه شما در چند سال آتی در چه موقعیتی خواهد بود و یا این که برای تقویت رابطه بینتان چه اعمالی در اولویت قرار دارد. همچنین از او درخواست کنید که چگونه می توانید میزان کیفیت رابطه تان را توسعه دهید و در اوقاتی که کنار یکدیگر هستید لحظات خوبی را بگذرانید.

برخورد درست با شوهر رفیق باز

با وجود این که مسئله رفاقت و روابط دوستانه اهمیت زیادی دارد و دوستان می توانند حامیان خوبی در زندگی باشند ولی رابطه دوستی فرد با همسرش باید در ارجحیت روابط دیگر قرار بگیرد. برای زندگی و ازدواج سالم همیشه باید در گزینش دوستان خوب دقت زیادی به خرج داد. بعضی از رفاقت ها به طور کامل برای رابطه آسیب رسان و نامناسب خواهند بود. به منظور پیشگیری و رفع مشکل رفیق بازی شوهر باید تلاش کنید بهترین دوست همسرتان باشید، برای بیشتر در کنار هم بودن برنامه بچینید و درباره اهداف بلند مدت و اصلی زندگی مشترکتان با هم گفتگو و مشورت داشته باشید.

برداشتن موانع :

باید سعی کنید موانع و مشکلاتی که باعث بروز این رفتار همسرتان شده است را شناسایی نمایید و تا جایی که امکان دارد برای حذف آن ها تلاش کنید. به عنوان مثال نبود آرامش و رضایت مندی در محیط منزل و روابط عاطفیتان امکان دارد از جمله این موانع باشد.

دورهمی با دوستان متاهل :

از جمله بهترین جمع هایی که می تواند برای یک زوج مناسب و خوب باشد دورهمی با افراد متاهل دیگر است. در این وضعیت بجز این که روابط اجتماعی و دوستانه شکل می گیرد افراد در جمع اعضای خانواده بوده و هیچکس حس تنهایی و جدا افتادن نمی کند.

راهکارهای حل مشکل رفیق بازی شوهر

در مطلب ارائه شده راهکارها و نوع رفتار با شوهر رفیق باز را به طور کلی شرح دادیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *