دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چگونه لیفت بینی بدون جراحی انجام می شود؟

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که انجام لیفت بینی چندان سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مطلب با اصول و انواع روش های لیفت بینی به صورت کامل آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی داشتن بینی زیرا آرزوی بسیاری از افراد است اما به دلایل مختلفی مانند ترس از عمل یا بیهوشی یا مشکلات سیستمیک بدن همگان به سمت جراحی نمی روند. بهتر است بدانید که در حال حاضر روش های دیگری مانند لیفت بینی بدون جراحی برای فرم دادن به ظاهر بینی وجود دارد.

آشنایی با نحوه لیفت بینی بدون جراحی

همانطور که می دانید بسیاری از افراد دوست دارند حالت بینی خود را کمتر تغییر داده و ایراد و مشکلات ظاهری آن را برطرف کنند اما مسئله اینجا است که جراحی همواره راه حلی استرس آور و گران قیمت بوده و به همین خاطر هر کسی حاضر به امتحان کردن آن نیست. البته امروزه پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی را برای زیباتر کردن بدون نیاز به جراحی بینی معرفی کرده که یکی از بهترین و موثرترین این روش ها انجام لیفت بینی است.

در واقع لیفت بینی روشی است که بدون نیاز به جراحی و حتی بیهوشی با کمترین عوارض شما را به نتیجه دلخواه می رساند. با وجود اینکه لیفت بینی روشی موثر با نهایت ماندگاری است اما هنوز افراد زیادی هستند که نمی دانند این عمل چگونه انجام شده و تا چه حد ماندگاری دارد. توجه داشته باشید معمولا افرادی که افتادگی سر بینی، قوز بینی، فرورفتگی پشت بینی یا پره هایی پهن دارند و یا افرادی که قبلا جراحی رینوپلاستی انجام داده اند و به دلایل مختلف از ظاهر بینی خود راضی نیستند نیز می توانند از این روش استفاده کنند.

چگونگی لیفت بینی بدون جراحی

لیفتینگ بینی عمدتا بدون برش و بیهوشی صورت می گیرد و فقط با بی حسی موضعی و در مدت کمتر از پانزده دقیقه انجام خواهد شد. نکته جالب این است که در روش لیفتینگ بینی تنها نقص های ظاهری برطرف شده اما ساختمان درونی بینی دست نخورده باقی خواهد ماند و از آنجایی که نخ های استفاده شده در این روش کاملا سازگار با بدن و قابل جذب می باشند هیچگونه عارضه ای نخواهند داشت. به طور کلی ماندگاری این روش تا دو سال است و پس از آن با جذب شدن تدریجی نخ ها بینی به شکل اولیه خود باز خواهد گشت.

آشنایی با ماهیت لیفت بینی

لیفت بینی چیست؟

به صراحت می توان گفت لیفت بینی روشی است که عمدتا برای برطرف نمودن ایرادهای ظاهری بینی یا برخی مشکلات پزشکی مانند انحراف و مشکلات تنفسی استفاده می شود. در واقع با استفاده از این روش می توان در بخش های مختلفی از بینی تغییراتی ایجاد کرد و تناسب میان بینی و دیگر اجزای صورت را بیشتر نمود.

  •  آرون گروپس

خوشبختانه روش لیفت بینی برای رفع برخی مشکلات مادرزادی یا آسیب های ورزشی نیز قابل استفاده خواهد بود و عمدتا با روش هایی صورت می گیرد که بیشتر آن ها نیاز به جراحی ندارند اما ممکن است با توجه به شرایط بیمار پزشک در برخی موارد لیفت با جراحی را به بیمار توصیه نماید.

ویژگی های انجام لیفت بینی

مدت زمان ماندگاری:

به طور کلی اگر بیمار جلسات تقویت نخ ها و ترمیم را مراجعه نکند عمر جراحی یک الی سه سال خواهد بود اما اگر در طول سال اول تا چهارم بسته به شرایط پوستی فرد و عضو بدن جهت تقویت و ترمیم بینی مراجعه نماید لیفت بینی دائمی را انتخاب کرده است.

برای مثال لیفت صورت بدون افت حداقل سالی یک مرتبه چندین نخ به عنوان کمک و تقویت لیفت بهتر است اضافه شوند تا عمر ساله لیفت نامحدود گردد. اگر هم بیمار اقدام به تمدید نکند صورت و بینی پس از گذشته مدت زمان سه سال نهایتا مثل روز اول می شوند و بر خلاف خراف ها هیچگاه بدتر نمی شو بلکه با تحریک کلازن سازی و سفت کردن پوست همیشه بهتر از روز اول خواهد ماند.

عمر روش های لیفت های بینی

روش های لیفت:

توجه داشته باشید که جراحی لیفتیگ بینی دارای روش های مختلفی مانند لیفتینگ بینی با نخ و تزریق ژل می باشد که در ادامه سعی داریم به بیان هر کدام از این روش ها به صورت کامل بپردازیم:

روش های مختلف لیفت بینی

لیفت با نخ:

نتایج شیوه لیفتینگ بینی با نخ که یکی از روش های بدون جراحی هم محسوب می شود نشان داده یک الی دو سال ماندگاری دارد و پس از این نیازمند ترمیم خواهد بود. در این روش پزشک با استفاده از قرار دادن نخ های کوچک در داخل بینی آن را به حالت دلخواه شما در می آورد. پزشک با توجه به اشکال موجود در بینی و محل درمان نخ ها را در محل مناسبی قرار داده و با کشیدن و ثابت کردن آن ها فرم بینی را اصلاح می کند.

دقت داشته باشید که نخ های مورد استفاده در روی لیفت بینی از انواع نخ بخیه بوده و ضخامت آن حدود ۰.۱۲ میلی متر خواهد بود که پس از مدتی جذب بدن می شوند و درست به همین دلیل نتایج این روش دائمی نخواهد بود.

سختی های انجام لیفت بینی با نخ

همچنین پزشکان در این روش از سایر نخ های پیدواو، هوریان و پلیکولید نیز استفاده می کنند که در این میان لیفت بینی با نخ پیدواو جدیدترین روش بوده و در برخی موارد نتایج آن با جراحی تفاوت چندانی نخواهد داشت. بهتر است بدانید که لیفت بینی با نخ عملی کاملا بدون درد است زیرا پزشک با استفاده از بی حسی موضوعی آن را انجام می دهد و زمان انجام عمل با این روش تنها ۱۵ دقیقه خواهد بود و به همین خاطر نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا خانه ندارد.

نحوه لیفت بینی با استفاده از نخ

می توانید بلافاصله پس از انجام لیفت بینی با نخ فعالیت های روزمره خود را دنبال نمایید و تنها لازم است تا چندین روز از انجام فعالیت های سنگین و ماساژ محکم بینی خود خودداری نمایید. لیفت بینی با استفاده از نخ معمولا برای برطرف نمودن انواع اشکالات بینی استفاده شده و تاثیرگذار خواهد بود بنابراین می تواند درصد موفقیت آن را بالا دانست.

بهتر است بدانید در برخی موارد که آسیب ایجاد شده مربوط به شکستگی یا انحراف استخوان بینی است نباید از این روش استفاده شود. بدون شک نتایج لیفتینگ بینی خیلی سریع تر جراحی نشان داده می شود و دوره نقاهت کمتری هم خواهند داشت. همچنین که هزینه های آن نیز نسبت به جراحی بسیار کمتر خواهد بود.

ماندگاری لیفت بینی بدون جراحی

لیفت با تزریق ژل:

دقت داشته باشید که استفاده از این روش تنها برای کسانی مناسب است که قصد دارند افتادگی بینی خود را برطرف کرده و یا روی بینی خود زخم دارند. همچنین اگر غضروف های بینی شما کمی بیرون زده است می توانید از این روش برای برطرف کردن بیرون زدگی ها و یکدست نمودن بینی نیز استفاده نمایید. همانطور که مشخص است لیفت بینی با کمک ژل یا فیلرهای پوستی به نواحی مختلف بینی تزریق خواهد شد و بسته به نوع ژل به کار رفته، سن بیمار و بافت پوست وی نتایج این روش بین یک الی یک و نیم سال ماندگاری خواهد داشت.

اصول انجام لیفت بینی با ژل

لیفت بینی با استفاده از ژل عمدتا برای برطرف کردن اشکالات اساسی بینی استفاده نمی شود و تنها با این روش می توانید برخی انحرافات و قوز های بینی را رفع کنید. همچنین که ژل های مورد استفاده در این روش حاوی مقداری هیالورونیک اسید هستند که می توانند باعث افزایش خاصیت ارتجاعی گوشت بینی و جوانی و شادابی آن شود. معمولا قسمت لیفت بینی با استفاده از ژل بر اساس نوع و مقدار ژل مورد استفاده تعیین خواهد شد.

تزریق ژل از روش های لیفت بینی

مزیت های انجام لیفت:

بهتر است بدانید که در عمل های بدون جراحی بینی، شکل و کانتور بینی با استفاده از فیلرها تغییر داده می شود و زمانی که عدم تعادل در بینی جزئی باشد این عمل نتایج خوبی به دنبال داشته و ظاهر کلی صورت بیمار را نیز بهبود خواهد بخشید. به همین منظور در ادامه به بیان برخی از مزیت های انجام لیفتینگ بینی پرداخته ایم:

فواید انجام لیفت بینی

نتایج فوری:

پس از انجام عمل جراحی رینوپلاستی، بیمار به مدت چندین هفته تا چند ماه دچار تورم خواهد شد و معمولا طول دوره بهبودی پس از انجام این عمل نیز حدود ۲ الی ۳ هفته بوده و شما تا مدت ها به نتایج نهایی دست پیدا نمی کنید. برخلاف این ها رینوپلاستی غیر جراحی یک عمل سرپایی می باشد که شما می توانید این عمل را در زمان استراجت و ناهار خود انجام داده و سپس به محل کار برگردید و رئیس تان را غافلگیر کنید. از آنجایی که عین انجام عمل هوشیار نیستید می توانید بلافاصله شکل جدیدی از بینی را مشاهده نمایید.

اصول لیفت بینی بدون جراحی

ساده و غیر تهاجمی:

در واقع لیفتینگ بینی بدون جراحی عمدتا تحت بی هوشی موضعی انجام می شود و به ندرت زمان آن بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نخواهد کشید. پزشک برای انجام این کار نیاز به ایجاد برش روی پوست ندارد و به جای آن مقدار کمی فیلر پوستی در قسمت های مختلفی از بینی تزریق می کند تا به کانتور مورد نظر دست بینی دست پیدا کند.

روش های مختلف لیفت کردن بینی

ریسک کمتر:

همانطور که می دانید تمامی عمل های زیبایی دارای خطرات احتمالی و ریسک هستند اما عمل های جراحی ذاتا ریسک بیشتری نسبت به عمل های کم تهاجمی دارند. به همین خاطر اگر شما تحقیق خود را به درستی انجام داده اید، یک جراح رینوپلاستی معتبر پیدا کرده اید و دستورالعمل های پس از تزریق آن ها را رعایت کرده اید دیگر جای نگرانی وجود ندارد.

ریسک کردن برای لیفت بینی

همچنین که رینوپلاستی سیال موقتی است و نتایج آن معمولا بین ۶ ماه تا دو سال باقی خواهد ماند در حالی که شما بایستی برای حفظ نتایج بهتر این عمل را تکرار نمایید اما اگر از نتایج راضی نبودید پس از حدود ۶ ماه به حالت اول خود باز می گردد.

ضمن سپاس از همراهی با این بخش و بهره مندی از این مطلب، جهت آشنایی با لیفت مژه، لمینت دندان و دیگر انواع جراحی بینی می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *