دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

علت و نحوه درمان جوش در گوش

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

جوش از مشکلات پوستی بسیار شایع در بین اکثر افراد افراد می باشد که بنا به دلایل مختلفی رخ می دهد و گاهی ممکن است بر روی گوش نیز ظاهر شوند که بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده می شود، در ادامه مطلب شما عزیزان را علل بروز جوش در گردن و نحوه درمان آشنا خواهیم کرد.

همانطور که می دانید جوش های در بین اکثر نوجوانان و جوانان دیده می شود اما گاهی داخل گوش ظاهر می شود که مانند جوش گردن معمولا چرکی و دردناک هستند و دارای علت های مختلفی نیز می باشند که با روش های طبیعی و خانگی به راحتی می توانید آن را درمان کنید، در ادامه شما را با علت و نحوه درمان جوش در گردن آشنا خواهیم کرد.

درمان جوش داخل گوش

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به منظور آکنه داخل گوش راهکارهای متفاوتی را امتحان کرده اید اما به نتیجه نرسیده اید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا بتوانید علت بروز این مشکل را پیدا کنید و خیلی راحت آن را درمان نمایید.

بررسی علت های جوش در گوش

علت های زیادی سبب بروز این مشکل داخل گوش می شود که برخی از علل های مهم آن عبارتند از :

  • استرس و اضطراب
  • تغییرات هورمونی به خصوص در بین نوجوانان
  • شنا در آب های آلوده و کثیف
  • فرو کردن انگشت کثیف داخل گوش
  • استفاده از کلاه برای مدت طولانی
  • واکنش آلرژیک و حساسیت
  • سوراخ کردن غیر بهداشتی گوش

بررسی علل جوش در گوش

راهکارهای درمان آکنه داخل گوش

با کمک یک سری روش های طبیعی و خانگی می توانید این مشکل پوستی را درمان کنید که در ادامه چند روش مفید و موثر را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

چای سبز :

چای سبز به دلیل داشتن مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان و پلی فنول ها داری خواص ضد التهابی می باشد و کمک زیادی به رفع آکنه داخل گوش و لاله گوش می کند، بنابراین یک عدد چای کیسه ای را داخل آب جوشیده انداخته و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد سپس روی گوش قرار دهید و بعد از زمان پانزده تا بیست دقیقه آن را بردارید.

  •  آرون گروپس

رفع جوش داخل گوش با راهکارهای طبیعی

نکته : در صورت عدم دسترسی به چای سبز کیسه ای می توان تفاله های چای سبز را داخل دستمال کاغذی گذاشته سپس بر روی گوش بگذارید همچنین، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه روی دو بار از این روش کمک بگیرید.

روغن درخت چای :

استفاده از این روغن سبب کاهش قرمزی، التهاب و تورم خواهد شد بنابراین، دو تا سه قطره از این روغن را بر روی یک پنبه ریخته و به مدت دو تا سه دقیقه بر روی گوش تمیز مالیده و اجازه دهید یک شب بماند، از این روش هر روز استفاده نمایید تا به نتیجه مورد نظرتان دست پیدا کنید.

شیر گرم :

استفاده از شیر گرم نیز به عنوان یک راهکار عالی و مفید جهت درمان آکنه داخل گوش محسوب می شود زیرا، دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدانها، کلسیم، ویتامین B و آلفا هیدورکسی اسید است که سبب تغذیه پوست و کاهش چربی خواهد شد همچنین، دارای اسید لاکتیک است که با باکتری ها و میکروب ها مبارزه می کند بنابراین، یک پد پنبه ای را به شیر گرم آغشته کرده سپس بر روی گوش به مدت ده دقیقه گذاشته و در نهایت با آب سرد آن را بشویید.

درمان جوش داخل گوش با روش های طبیعی

آلوئه ورا :

ژل آلوئه وا به منظور درمان جوش داخل گوش گزینه بسیار مناسبی است زیرا، دارای خواص ضد باکتری و خواص مرطوب کنندگی است که باعث از بین رفتن جوش و کنترل چربی های پوست می شود، ابتدا گوش تان را با آب گرم تمیز کرده سپس بر روی جوش، ژله آلوئه ورا قرار دهید و بعد از زمان بیست دقیقه آن را بشویید، جهت رسیدن به نتیجه دلخواه روزی دو بار از این روش استفاده کنید.

دارچین و عسل :

می توانید به منظور رفع آکنه داخل گوش از ترکیب عسل و دارچین کمک بگیرید زیرا، هر دو دارای خواص ضد باکتریایی هستند بنابراین، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با هم ترکیب نمایید سپس یک قطره از مخلوط حاصل را بر روی یک سوآپ مالیده و بر روی آکنه قرار دهید و بعد از زمان ده تا پانزده دقیقه با آب بشویید.

روش های از بین بردن جوش داخل گوش

سرکه سیب :

استفاده از سرکه سیب نیز یک راهکار عالی جهت رفع آکنه در گوش می باشد زیرا، سرکه سیب به دلیل داشتن خواص ضد باکتری سبب از بین بردن باکتری های داخل گوش می شود، پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و بر روی گوش می به مدت پنج تا ده دقیقه قرار دهید و در نهایت بشویید، روزی سه بار از این روش استفاده نمایید.

زردچوبه :

این ادویه پرکاربرد علاوه بر پزشکی در علم پزشکی نیز کاربرد فراوان دارد و جهت درمان آکنه های داخل گوش یک راهکار عالی می باشد بنابراین، یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با مقداری آب مخلوط کرده سپس خمیر به دست آمده را بر روی ناحیه مورد نظر مالیده و اجازه دهید خشک شود و در نهایت با کمک یک پد پنبه ای خیس آن را تمیز نمایید.

راهکارهای درمان جوش در گوش

کمپرس یخ :

در صورت دردناک بودن آکنه داخل گوش می توانید از کمپرس یخ کمک بگیرید زیرا، یخ سبب کاهش التهاب و کاهش قرمزی خواهد شد بنابراین، چند تکه یخ را داخل یک حوله نازک و تمیز قرار دهید و اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه روی آکنه بماند، از این روش روزی دو تا سه بار استفاده نمایید.

روغن اکالیپتوس :

این روغن از موثرترین روغن ها به منظور آکنه داخل گوش می باشد زیرا، با داشتن خواص ضد باکتری و ضد التهابی سبب کاهش چربی پوست و در نهایت رفع جوش خواهد شد از این رو، دو تا سه قطره از این روغن را با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کرده سپس پنبه ای را به آن آغشته کرده و به مدت دو تا سه دقیقه بر روی جوش ماساژ داده و در نهایت با آب گرم بشویید.

ترفندهای رفع جوش داخل گوش

راهکارهای جلوگیری از بروز آکنه داخل گوش

با یک سری ترفند ها می توانید به راحتی از ایجاد آکنه داخل گوش پیشگیری نمایید که این ترفند ها عبارتند از:

  • تمیز کردن گوش به شکل مرتب
  • تمیز کردن تلفن و موبایل
  • خودداری از سنجاق موی کثیف جهت تمیز کردن گوش
  • پرهیز از دست زدن یا ناخن زدن مکرر به گوش
  • تغییر دادن بالش هر دو تا سه هفته

ضمت سپاس از همراهی شما عزیزان، در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *