دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی مناسب

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اغلب بانوان به هنر خیاطی علاقه مند می باشند و تمایل دارند با استفاده از مهارتی که دارند لباس های مختلفی در طرح ها و سبک های متنوع مطابق با سلیقه خود بدوزند و برای انجام این کار نیاز به یک مدل مناسب چرخ خیاطی دارند به همین خاطر نیاز است قبل از انتخاب نسبت به راهنمای خرید چرخ خیاطی اطلاعات کافی داشته باشند تا مدل مناسبی از آن را خریداری نمایند.

یکی از وسایل کاربردی و ضروری برای خانم هایی که به هنر دوخت و دوز علاقه دارند چرخ خیاطی می باشد که در انواع و اقسام گوناگونی موجود می باشد که قبل از خرید و انتخاب یک مدل از آن باید یک سری نکات مهم را در نظر گرفته و مطابق با سطح مهارت و میزان بودجه خود اقدام به انجام این کار نمایید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب به جهت آشنایی و آگاهی شما عزیزان در رابطه با راهنمای خرید چرخ خیاطی و نکاتی اساسی در این زمینه به بررسی بپردازیم.

بهترین راهنمای خرید چرخ خیاطی

به طور کلی چرخ خیاطی به دو دسته اصلی خانگی و صنعتی تقسیم بندی می شود و مدل های آن از ساده تا پیچیده در بازار موجود می باشد. در صورتی که به دنبال یک مدل خوب و مناسب چرخ خیاطی هستید بهتر است در ابتدا به مطالعه راهنمای خرید چرخ خیاطی پرداخته و سپس بر اساس نیازتان مدل خاصی از آن را انتخاب نمایید.

چرخ خیاطی ها در نمونه ها و مدل های متنوعی همچون دستی، برقی، صنعتی و راسته دوزی در بازار موجود می باشند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند و در صورتی که قصد خرید آن را دارید باید نسبت به مشخصات یک چرخ خیاطی مناسب و ایده آل اطلاعات کافی داشته باشید و سپس اقدام نمایید. در ادامه راهنمای کامل انتخاب یک چرخ خیاطی مناسب را در اختبار شما عزیزان قرار داده ایم.

راهنمای خرید چرخ خیاطی مدرن

قابلیت دوخت انواع پارچه

در راهنمای خرید چرخ خیاطی باید توجه کرد که انتخاب مدل چرخ خیاطی به گونه ای باشد که دارای پایه فشار دهنده قوی بوده و از این طریق بتوان انواع پارچه های ضخیم و درزهای کلفت را دوخت.

مجهز به سوزن پایین

این مدل چرخ خیاطی به کاربر این امکان را می دهد که موقعیت سوزن را انتخاب کرده و پس از متوقف شدن دستگاه سوزن را در موقعیت بالا یا پایین تنظیم نماید. این خصوصیت در زمان دوخت انواع پارچه های مختلف مفید و مناسب می باشد.

متنوع بودن دوخت

تنوع دوخت از جمله اصلی ترین رکن هایی است که در راهنمای خرید چرخ خیاطی به آن اشاره شده است و باید به آن دقت نمایید. نیاز به یادآوری می باشد که امکان دارد در ابتدا تازه کار باشید و فکر کنید به دوخت های متنوع احتیاجی ندارید اما پس از مدت زمانی که در این کار مهارت پیدا کردید متوجه خواهید شد که دارا بودن چرخ خیاطی از این نوع ویژگی تا چه اندازه کاربرد دارد.

مشخصات بهترین نوع چرخ خیاطی

مجهز به سوزن نخ کن اتوماتیک

سعی کنید چرخ خیاطی انتخاب نمایید که قابلیت سوزن نخ کن اتوماتیک داشته باشد تا بدین گونه بتوانید بدون دخالت دست و اعمال فشار به چشم به نخ کردن سوزن بپردازید. سوزن نخ کن اتوماتیک در واقع قلابی می باشد که کارکرد جهشی دارد و نخ را به درون سوراخ سوزن هدایت می کند و از آن رد می کند.

توجه به وزن چرخ خیاطی

برای خریدن یک چرخ خیاطی مناسب باید مدلی از آن را انتخاب نمایید که وزن سبکی داشته و به راحتی قابل حمل و نقل باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مجهز به جا دکمه زن یک مرحله ای

چرخ خیاطی انتخاب نمایید که دارای جا دکمه زن یک مرحله ای باشد تا با استفاده از یک حرکت بتوانید بدون احتیاج به دستگاه دیگری و دست زدن به پارچه جا دکمه ای ایده آلی ایجاد نمایید.

راهنمای تهیه چرخ خیاطی مناسب

داشتن دستگاه تنظیم کشش نخ

چرخ خیاطی انتخاب شده بایستی مجهز به دستگاه تنظیم کشش نخ به دلیل تنظیم نمودن مقدار کشش نخ به منظور ممانعت از پارگی آن باشد تا بدین گونه بتوان میزان فشار نخ را مطابق شماره هایی که بر روی دستگاه طراحی شده بدون آن که موجب پارگی نخ شود به راحتی کم و زیاد نمود.

داشتن نگه دارنده قابل تنظیم

پرسرفوت قابل تنظیم موجب می شود فرد خیاط بتواند مقدار تنگی پارچه را با تنظیم کردن پایه چرخ کنترل نماید. دوختن زیپ، طناب و متصل کردن دو پارچه به یکدیگر احتیاج به پرسرفوت قابل کنترل دارد.

میزان سرعت دستگاه

از اساسی ترین نکاتی که در هنگام خریداری چرخ خیاطی باید به آن توجه نمایید سرعت دستگاه بود که به ویژه برای افراد تازه کار بسیار مهم می باشد. در تولیدی های بزرگ سرعت برش زدن پارچه، دوخت و تولید دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. بنابراین به هر اندازه مقدار دوخت در دقیقه چرخ های صنعتی زیادتر باشد مناسب تر است. ولی اگر شما فرد کم تجربه ای هستید که به تازگی مشغول به کار شده بهتر است از چرخ هایی استفاده نمایید که دارای قابلیت تنظیم سرعت باشد تا با گذشت زمان ماهرتر شوید.

نکات خرید چرخ خیاطی خانگی

قابلیت سازگاری افزودن اجزا

چرخ خیاطی بایستی به گونه ای باشد که بتوان اجزای مختلف را به آن اضافه نمود تا فرد بتواند خصوصیات اضافی برای دستگاه های دوخت به عنوان پیش زمینه برای یادگیری مهارت و در نتیجه افزودن دوخت های متنوع را داشته باشد.

مدرن بودن چرخ خیاطی

مدلی را انتخاب نمایید که کاملا پیشرفته و به روز باشد چرا که این نوع چرخ ها خصوصیات کاربردی جدیدتری دارند. یک چرخ خیاطی پیشرفته بایستی پارچه را هم به سمت جلو و هم به سمت عقب دوخت بزند.

قرار گرفتن قرقره در بالای دستگاه

قرقره در واقع در زیر صفحه سوزن چرخ خیاطی قرار گرفته و عمل دوخت زیرین پارچه را انجام می دهد. بنابراین بهتر است که قرقره در قسمت بالای دستگاه قرار بگیرد تا مصرف کنندگان هیچ گونه محدودیتی در جای گذاری قرقره متحمل نشوند.

راهنمای تهیه چرخ خیاطی مدرن

مجهز به بالا برنده قرقره نخ

مدل چرخ خیاطی بهتر است به گونه ای باشد که دارای آسانسور قرقره نخ باشد چرا که این خصوصیت موجب بهینه سازی وقت می شود.

میزان بودجه

در وهله اول بدون توجه به برندهای موجود در بازار مقدار بودجه و نوع نیازتان را بررسی نمایید و سپس مطابق با آن نوع خرید خود را انجام دهید بدین گونه می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. همینطور نوع برند موردنظر را تعیین نمایید تا سریعا بتواند به خرید دستگاه مدنظر بپردازید.

راهنمای انتخاب چرخ خیاطی خانگی

نوع ماکو چرخ خیاطی

در زمان خرید چرخ خیاطی به مکان قرار گرفتن ماکو توجه نمایید چرا که ماکو در واقع باید در محلی قرار بگیرد که خیلی راحت به آن دسترسی پیدا کرد و بتوان بدون دردسر به تعویض و تمیز کردن آن پرداخت. ماکو دارای دو مدل گرد و دراز می باشد. ماکو چرخ خیاطی بایستی به صورت گرد باشد چرا که این مدل ماکو سر و صدا و لرزشی ندارد. مکان قرارگیری ماکو باید به گونه ای باشد که برای پاکسازی آن احتیاج به برگرداندن و کج کردن دستگاه نباشد.

داشتن ضمانت نامه

سعی کنید تا جای امکان چرخ خیاطی خریداری نمایید که دارای گارانتی باشد و در تمامی نمایندگی های مجاز اجزای تعمیر و سرویس آن وجود داشته باشد تا با خیال راحت زمانی که دستگاه خراب شد بتوانید از اعتبار ضمانت نامه استفاده نموده و آن را تعمیر کنید.

بهترین راهنمای خرید چرخ خیاطی

در این مطلب تمامی مشخصات لازم و راهنمای خرید چرخ خیاطی خوب و مناسب را شرح دادیم که امیدواریم برایتان مفید و سودمند بوده باشد. همچنین با مراجعه به مطالب پیشین می توانید دانستنی های خود را نسبت به خرید و کاربرد بخارشوی و کولر گازی اینوتر و معمولی بالا ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *