دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کالری مورد نیاز برای افزایش وزن برای افراد مختلف چقدر است؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اگر دوست دارید از روش های سالم و درست استفاده کنید تا بتوانید وزن خود را افزایش داده و در محدوده سلامت وزنی قرار بگیرید باید بتوانید از غذا های سالم بیش تری استفاده کنید. یادتان نرود که غذا های فراوری شده ارزش غذایی کم تری دارند و بهتر است میزان استفاده از آن ها را به حداقل برسانید.

بسیاری از افراد لاغر دوست دارند که با استفاده از روش های سالم وزن اضافه کنند و به وزن و اندام ایده آل برسند. شاید برای بسیاری از افراد سوالی ایجاد شود که چرا برخی از افراد دوست دارند چاق شوند. جالب است بدانید که کمبود وزن می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای افراد ایجاد کند همانطور که چاقی و اضافه وزن مشکلات بسیاری ایجاد می کند. بنابراین بهتر است وزن خود را با توجه به قد خود تنظیم کنید و همیشه روی همان وزن بمانید.

افزایش کالری برای خانم ها

میزان کالری برای افزایش وزن

بسیاری از افراد به دلیل شیر دادن به نوزاد و یا ورزش های شدید دچار کاهش وزن بسیار زیادی می شوند. بهتر است برای پیشگیری از مشکلاتی که در اثر کاهش وزن برایتان ایجاد می شود سعی کنید با افزایش میزان کالری مصرفی وزن خود را به صورت طبیعی و در چندین هفته اضافه کنید. البته لازم به ذکر می باشد مه آقایان و خانم ها رژیم متفاوتی دارند که در ادامه هر کدام از آن ها را برایتان بررسی خواهیم کرد.

افزایش کالری برای خانم ها

خانم هایی که دچار کمبود وزن هستند و دوست دارند کالری مصرفی خود را افزایش دهند باید این میزان کالری را به صورت درست مصرف کنند.

خانم های معمولی

خانم هایی که دوست دارند با اضافه کردن وزن در محدوده سلامت وزنی قرار بگیرند باید بتوانند در روز ۱۶۰۰ کالری استفاده کنند. برای این کار می توانند روزانه در هر وعده ۴۰۰ کالری استفاده کرده و میان وعده ها را به ۳۰۰ کالری برسانند.

خانم های باردار و شیرده

این خانم ها باید در روز ۱۷۰۰ کاری استفاده کنند. در واقع این خانم ها به دلیل مصرف کالری بیش تر باید سعی کنند از غذا های مقوی و با ارزش استفاده کنند تا بتوانند مواد از دست رفته بدن خود جایگزین کرده و سلامت خود را بازیابند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کالری برای افزایش وزن

افزایش کالری برای آقایان

افزایش کالری برای افزایش وزن آقایان متفاوت تر از خانم ها می باشد. آقایان قبل از این که افزایش کالری را مورد نظر خود قرار بدهند و رژیم غذایی خود را تغییر بدهند باید آزمایش بدهند و یک چکاپ کامل را انجام دهند تا ببیند که مشکل و بیماری خاصی نداشته باشند زیرا بسیاری از بیماری های خاص منجر به کاهش وزن می شود و مشکلات بسیار زیادی را برای آن ها ایجاد می کند. آقایان باید روزانه ۲۲۰۰ کالری استفاده کنند و در هر وعده غذایی باید ۵۵۰ کالری استفاده کنند و میان وعده های آن ها نیز باید ۵۵۰ کالری باشد.

منبع مهم دریافت کالری اضافه

بسیاری از افراد گمان می کنند که می توانند کالری اضافی را از هر ماده ای بدست بیارند ولی جالب است بدانید که این کالری اضافی باید از منابع بسیار مقوی تامین شود تا مشکلی برای بدن شما ایجاد نشود و بعدا دچار مشکلات و بیماری های گوارشی نشوید. بهتر است برای دریافت کالری بیش تر از غذا های مقوی و سالم استفاده کنید و برای مدتی دور فست فود ها را خط بکشید.

منابع مهم برای افزایش وزن

نکات مهم و کاربردی

میزان کالری مورد نیاز بدن برای خانم ها و آقایان بسیار متفاوت می باشد زیرا فعالیت بدنی این افراد و میزان کالری مصرفی توسط بدن آن ها با یک دیگر بسیار متفاوت می باشد. بسیاری از افراد نمی توانند به محاسبه کالری مصرفی بپردازند و غذا هایی که می خورند را بررسی نمی کنند. در ادامه نکاتی را برایتان بیان می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید به درستی میزان کالری مصرفی را افزایش دهید.

  • از غذا های کم ارزش و فست فود ها در این مدت دوری کنید.
  • بهتر است میزان کالری اضافی بدن را از منابع با ارزشی مانند زیتون، آووکادو و آجیل ها تامین کنید.
  • در این مدت زمانی که رژیم غذایی خود را تغییر داده اید بهتر است از نان سبوس دار هم استفاده کنید.
  • ورزش را کنار نگذارید ولی سعی کنید میزان ورزش های هوازی را از ۴ روز در هفته به دو روز کاهش دهید.
  • زمانی که تمرینات هوازی را کم می کنید بهتر است از تمرینات استقامتی استفاده کنید زیرا این تمرین ها کم تر از تمرینات هوازی کالری مصرف می کنند.
  • کنترل وزن خود را فراموش نکنید و سعی کنید همیشه و تقریبا هر روز وزن خود را بکشید تا از تغییرات ایجاد شده مطمئن شوید و در صورت نیاز رژیم خود را تغییر دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *