دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ازدواج مرد مسن با دختر جوان چه پیامدهایی دارد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

ازدواج مرد مسن با دختر جوان در جوامع امروزی بسیار رایج شده است با توجه به عواقب و پیامدهای ناخوشایند این امر هنوز جوانانی هستند که برای رسیدن به استقلال مالی و فرار از وضعیت کنونی خود دست به این ازدواج ها می زنند که می تواند جوانب مختلفی از زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

ازدواج انتخابی حیاتی و تاثیرگذار در زنگی هر فرد است انتخابی که اگر درست و منطقی نباشد می تواند پیامدهای بدی را به همراه داشته باشد در ازدواج معیارهای متعددی تعیین کننده خواهند بود به ویژه سن شاخص بسیار مهمی در این زمینه است ازدواج با اختلاف سنی بسیار زیاد در نوع درک و تفاهم شما از زندگی مشترک نیز تاثیر زیادی خواهد داشت بنابراین نمی توان گفت که سن معیار کم اهمیت است. تحقیقات نشان می دهد که ازدواج مرد سمن با دختران جوان اغلب نتایج مثبتی به همراه نخواهد داشت پیامدها و آسیب های این امر به شدت زیاد است و یکی از مهم ترین مسائلی که در این زمینه باید به آن توجه شود تناسب و سنخیت است افرادی که اختلاف سنی بالایی دارند درک درستی از یکدیگر ندارند و چشم اندازهای آن ها در زندگی نیز متفاوت است تناسب میان زن و شوهر به استحکام روابط آن ها کمک بیشتری می کند و تاثیرات مثبتی در زندگی زناشویی آن ها خواهد داشت در ادامه این بخش می توان به پیامدهای مهم ازدواج مرد مسن با دختر جوان اشاره کرد.

پیامد های ازدواج مرد مسن با دختر جوان:

در جوامع امروزی ازدواج با اختلاف های سنی بالا بسیار رواج یافته است علت های اینگونه از ازدواج ها متفاوت است اما به طور کلی با مشکلاتی همراه است یکی از علت های رایج ازدواج دختران حوان با مردانی که پا در سنین بالا گذاشته است رسیدن به استقلال مالی است آن ها تصور می کنند که مردان در سنین بالا می توانند بهتر از آن ها حمایت کنند و یا تجربیات بیشتری در زندگی دارند.

ازدواج با زن جوان

اهمیت سن در ازدواج:

سن یکی از ملاک های با اهمیت در ازدواج است معیاری که هر جوانی به آن اهمیت می دهد زیرا اختلاف سنی بالا می تواند به عدم تناسب و هماهنگی زوجین منجر شود ناهنجاری ها و ناسازگاری ها از دیگر پیامدهای این نوع ازدواج ها می باشند با توجه به اینکه بلوغ فکری و جنسی در مردان و زنان متفاوت است باید خانم ها چند سالی از مردان کوچک باشند اما زمانی که این فاصله سنی بیش از حد زیاد می شود می تواند باعث بروز مشکلاتی شود. تفاوت سنی در ازدواج چقدر باشد؟ بهترین فاصله زنی برای ازدواج ۲ تا ۵ سال است.

به طور کلی تجربیات نشان می دهد که ازدواج با چنین اختلاف سنی هایی می تواند کاری اشتباه باشد این معیار باید به شکل عقلانی مورد توجه قرار بگیرد تا پیوندی موفق داشته باشید. با در نظر گرفتن سن معقول افراد احتمال شکست در رابطه کمتر می شود همچنین باید توجه کنید که اختلاف سنی معقول یک عرف است و در بسیاری از جوامع نیز به آن توجه می شود افرادی که به فاصله سنی اهمیت نمی دهند اغلب در روابط خود با شکست بیشتری مواجه می شوند.

ازدواج مرد مسن با دختر جوان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

چرا باید از ازدواج دختر جوان با مرد سن بالا جلوگیری کرد؟

این سوال ممکن است ذهن شما را نیز به خود مشغول کند برای این امر دلیل و علت های مختلفی وجود دارد که می تواند آن را به شکل عقلانی توجیه کند بسیاری از جوانان که با مردان سن بالا ازدواج می کنند اعتقاد دارند که در زندگی با این افراد می توانند به ثبات بیشتری دست پیدا کنند و زندگی آن ها پایداری بیشتری دارد این دختران اغلب تجربه های کمتری در روابط عاشقانه دارند و یا با شکست مواجه می شوند. شکست در ازدواج چه دلایلی دارد؟ یکی از دلیل های اصلی شکست توجه نکردن به همین اختلاف های سنی است که حائز اهمیت است.

اکثر مردان که در سنین بالا با یک دختر ازدواج می کنند از طبقه مرفه جامعه هستند آن ها اغلب طلاق گرفته اند و تمکن مالی بالایی دارند انگیزه این افراد از ازدواج داشتن روابط عاطفی و دور ماندن از تنهایی است. تجربه نشان داده است که برخی از این افراد ممکن است دختر خود را از دست داده باشند و برای جبران این خلا با دختری ازدواج می کنند که همسن دختر خودشان باشد.

نیازهای جنسی در این دسته از مردان نیز آن ها را به سوی ازدواج با دختر کم سن ترغیب می کند به همین دلیل اینگونه از ازدواج ها دارای دلایل منطقی و عفلانی نیستند و توصیه می شود تا از این ازدواج ها خودداری شود.

پیامد ازدواج با مرد مسن

پیامد های این ازدواج ها:

ازدواج مرد مسن با دختر جوان می تواند تبعات بسیار زیادی داشته باشد این افراد در زندگی مشترک خود ممکن است به خوبی از سوی همسرشان درک نشوند دنیای این افراد و طرز تفکر و دیدی که به زندگی دارند با یکدیگر تفاوت های زیادی دارد و به همین موجب دچار اختلافات زیادی می شوند. بی حوصلگی نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه شود دختران در سنین جوانی دارای شور و هیجان زیادی هستند آن ها به دنبال یک زندگی عاشقانه و رمانتیک هستند در صورتی که ممکن است با ازدواج یک مرد مسن این هیجان در آن ها پنهان بماند و ارضا نشود.

ازدواج با مرد مسن

مرگ همسر و بی سرپرستی در دوران نوجوانی یکی دیگر از پیامدهای ازدواج با وجود اختلاف سنی بالا است این افراد به دلیل سن بالا زودتر از دنیا می روند و شما ممکن است سال های زیادی را تنهایی زندگی کنید و چالش های زیادی را در دوران حوانی خود تحمل کنید. در صورتی که شما از همسر خود صاحب فرزند شوید فرزند شما پدری پیر و سالخورده دارد و همین موضوع نیز دشواری های خاص خود را دارد.

سوء ظن یکی دیگر از مشکلات و پیامدهای ازدواج مرد مسن با دختر جوان است همسر شما به دلیل جوان بودن شما ممکن است مدام به شما سوء ظن داشته باشد و به همین دلیل ممکن است محدودیت هایی را برای شما ایجاد کند که سبک زندگی شما را تغییر می دهد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *