دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی و چگونگی انجام این عمل زیبایی

  • مریم صبوری
  • ۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

ما امروز در این مقاله به موضوع جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی می پردازیم که عوارض و مشکلات و بهبودی و هزینه درمان آن به چه صورت می باشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر با این عنوان آشنا شوید، باشد که مورد رضایت شما همراهان عزیز قرار بگیرد.

یکی از عمل های زیبایی که برای بیماران وجود دارد از وضعیت افتادگی بازوهای راضی نیستند بسیار کاربرد دارد. این عمل جراحی چربی و پوست شل شده اضافه بازوها را که آویزان و نامناسب هست را به حالتی جمع کرده و زیبایی در اندام به وجود می آورد. این مشکل برای کسی که بازوهای بزرگی دارد و نمی تواند لباس بدون آستین بپوشد و یا به اجبار از لباس های سایز بزرگ استفاده می کند وجود دارد. از عوامل اصلی وجود آورنده می توان به افزایش و کاهش وزن و سن و اثرات تخریبی خورشیدی و ژنتیک نام برد. که با برداشتن پوست اضافه از زیر بغل تا آرنج افتادگی بازو رفع گشته و نتیجه بخش خواهد بود. هر چند افراد زیادی جراحی لیفت بازو را انجام داده اند و رضایت کامل داشته اند. با این حال انجام این عمل زیبایی بدون عوارض نیست.

هزینه لیفت بازو

جراحی لیفت بازو (براکیوپلاستی)

لیفت بازو که نام دیگر براکیوپلاستی می باشد از جمله عمل های پلاستیکی است که قسمت پوست شل شده در زیر بغل را بریده و برداشته و برای درمان صافی پوست شل را سفت می کنند که با این راه چربی های اضافه در آن ناحیه حذف می شوند. این جراحی به بهتر شدن و بالارفتن بازو کمک زیادی می کند، که نقش اساسی به وجود آمدن و شل شدن او سن و سال است. این احتمال وجود دارد که پوست های اضافه بازو برای کمتر شدن وزن زیاد باشد ولی دلایل متعددی در این رابطه وجود خواهد داشت که برای جراحی لیفت بازو در نظر گرفته می شود.

جراحی براکیوپلاستی یا لیفت بازو

اقدامات ضروری عمل لیفت بازو

شما اقداماتی را برای چند ماه پیش انجام داده اید تا جراحی لیفت بازو به شکل مطمئن و سالم انجام شود و بهترین تاثیر را بگذارد. این در صورتی است که شخص سیگاری لازم است از چهل تا شصت روز قبل از لیفت مصرف سیگار را قطع کند چون دخانیات تاثیر بسیار مخربی بر جراحی گذاشته و ترمیم و روند بهبودی را به تاخیر اندازد. از هفته و ماه های قبل براکیوپلاستی مورد ارزیابی قرار می گیرد و این که فرد آمادگی لازم برای جراحی را داشته باشد و اطمینان کند هم شرط است. سلامت کلی بیمار و پرونده پزشکی آن پزشک و جراح مورد بررسی دقیقی قرار می گیرد.

دوره بهبودی جراحی لیفت بازو

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

که سوالات رایج در این بحث بیمار از پزشک معالج در جلسه های مشاوره جراحی پرسیده می شود که هیچ گونه آسیب و خطری در این راستا وجود نخواهد داشت و یکسری آزمایشات مثل الکتروکاردیوگرام، پرتو ایکس قفسه سینه، تنظیم کردن دوز داروهای مصرفی و تجویز داروهایی برای قبل از جراحی می باشد. در نتیجه ارزیابی های پیش از لیفت بازو با تاثیرگذاری بیشتر و ایمن تر کار را نتیجه ببخشد و امکان نیاز به مصرف دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی مثل ایبوپروفن را از ۱۵ روز قبل شروع کند.

جراحی زیبایی لیفت بازو

چگونگی جراحی براکیوپلاستی

در روز عمل لیفت بازو ابتدا علامت هایی بر روی نقاطی از بازو زده می شود که این علامت ها همه مشخص کننده محل ایجاد برش می باشند. برش ها درون و پشت بازو زده می شوند که هر برشی به یک صورت ایجاد شده و از زیر بغل تا بالای آرنج ادامه دارد. بعد از این که علامت زدن با استفاده از بی حسی موضعی و یا بیهوشی برش های لازم ایجاد می شود. انتخاب در نوع بیهوشی بستگی به این تکنیک دارد که چگونه مورد استفاده در عمل قرار بگیرد.

علامت گذاری های روی پوست برش های خاصی بر روی بازو هستند که با کشیدن بازو و ناحیه برش خورده بسته می شود و بخیه های مناسبی برای بستن این ناحیه پرکاربرد خواهد بود. چنانچه در بازو کیسه های فراوان چربی وجود داشته باشد و این مورد ترمیم کامل بازو را سخت تر خواهد کرد که به احتمال زیاد نیاز به لیپوساکشن همزمان خواهد بود تا چربی را خارج کند و مدت زمان این جراحی به مدت ۳ ساعت زمان خواهد برد. که پس از انجام لیفت بازو نیاز به آن است بیمار را به منزل برگردانده و تا یک شب او را تنها نگذارید شاید مشکلی بروز گردد.

درمان و جراحی لیفت بازو

عوارض ناشی از لیفت بازو

این عمل هم مانند بسیاری از جراحی های دیگر شامل موارد خطرناکی بوده که علاوه بر درد و التهاب و احتمال عفونت به عوارض دیگری امکان دارد فرد مبتلا شود همچنین در بیهوشی هم یکسری خطرات و مشکلات وجود دارد. که به شرح ذیل می باشد؛

  • اسکار بلند مدت یا ماندن جای بخیه
  • خونریزی های شدید
  • آسیب به رگ های خونی و ماهیچه ها و اعصاب عبور از ناحیه بازو
  • تجمع مایعات
  • از بین رفتن و یا مردن چربی ها
  • ذات الریه یا التهاب ریه
  • گیجی
  • سکته قلبی
  • سکته مغزی
  • در برخی موارد مرگ

میزان کمی از بیماران در زمان بیهوشی کلی کمی بیدار می شوند. برای اطمینان و اعتماد بهتر است با پزشک خود در این رابطه خطرات و عوارض را در تمام جوانب را بسنجید و صحبت کنید تا در صورت بیهوشی خطرات احتمالی آن بسیار کم باشد.

عمل زیبایی بازو

دوره بهبودی پس از جراحی

هنگامی که شخص بیمار در دوره نقاهت خود به سر می برد احتمال این که به گن های فشاری که کنترل کننده تورم و التهاب هستند استفاده کند در بعد از عمل لیفت بازو زیاد است. همینطور در بعضی مواقع استفاده از لوله های موقتی که برای تخلیه اضافات خون و ترشحات از ناحیه جراحی مورد استفاده قرار می گیرد زیاد است. به بیمار مراقبت های خاصی بعد از جراحی گفته می شود که سرعت بهبودی زخم ها را بیشتر کند.

همچنین استفاده از داروهایی که باید در دوران نقاهت استفاده کند و نشانه های خطری که امکان دارد به بیمار گفته شود. این ها در مدت زمان مشخصی باید به پزشک مراجعه شود تا معاینات لازم صورت بگیرد و هیچ مشکلی رخ ندهد. این نکته را به یاد داشته باشید که در این زمان باید از مصرف سیگار خودداری گردد که مصرف دخانیات و سیگار کشیدن روند بهبودی را کاهش می دهد و احتمال ایجاد اسکار و ماندن جای بخیه ها و عفونت بسیار زیاد است. معمولا بیمار بعد مدت ۱۵ روز می تواند به کارهای روزمره خود ادامه و محل کار برگردد و با یک ماه و نیم انجام فعالیت روزمره خود را انجام دهد. در رابطه با مشکل درد حرکتی پس از جراحی باید با پزشک مشورت کند.

جراحی لاغری و زیبایی لیفت بازو

هزینه های عمل براکیوپلاستی

هزینه جراحی لیفت بازو شامل مواردی مثل دستمزد جراح، هزینه های بیهوشی، هزینه اتاق و غیره می باشد. که برای دوره درمان کسالت نیاز به دارو. پماد و قرص های خاص بوده تا بیمار استفاده کند. همه این موارد هزینه هایی دارند که در قبل آن با مشورت و صحبت با پزشک انجام می گیرد.

پس کسب اطلاعات لازم در رابطه با لیفت بازو برای آشنایی با دیگر عمل زیبای لیفت مژه و لیفت بینی بدون جراحی می توانید بر روی لینک آن ها کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *