دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

علت و روش های درمان جوش گردن

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲
  • ۰

جوش ها مشکلات پوستی بسیار شایع در بین اکثر افراد می باشند که بنا به دلایل مختلفی رخ می دهد و گاهی بر روی گردن ظاهر می شوند که بسیار دردناک می باشند و با راهکارهای طبیعی می توان آن را درمان کرد به همین خاطر، در این مقاله شما عزیزان را با نحوه درمان جوش گردن آشنا خواهیم کرد.

همانطور که می دانید آکنه در بین اکثر نوجوانان و جوانان دیده می شود اما گاهی بر روی گردن نیز ظاهر می شوند که آکنه های روی قسمت جلوی گردن جزو آکنه های صورت هستند و مانند یکدیگر نیز درمان خواهند شد و پوست پشت گردن داری پوست ضخیم تر است اما به دلیل داشتن منافذ بزرگتر آکنه های بیشتری بروز می کنند، در ادامه شما عزیزان را با نحوه درمان جوش گردن آشنا خواهیم کرد.

جوش های روی گردن و روش های رفع آن

اگر شما نیز دچار آکنه های روی گردن می شوید و راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید اما به نتیجه نرسیده اید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر علل بروز این مشکل با روش درمان آن نیز به خوبی آشنا شوید و برای همیشه از شر آکنه های چرکی روی گردن خلاص شوید.

آشنایی با نحوه درمان جوش گردن

آکنه های روی گردن بنا به دلایل مخالفی رخ می دهند که در بیشتر موارد با کمک دارو های خانگی درمان می شوند اما در صورتی که جوش های شدیدی را در گردن دارید و به درمان اولیه پاسخ نمی دهد همچنین به مدت چند هفته است که هیچ بهبودی در آن ها احساس نمی کنید باید به متخصص پوست مراجعه نمایید اما در اکثر موارد جوش های رو گردن با راهکارهای طبیعی برطرف می شوند که در ادامه با برخی از روش های خنگی آشنا خواهید شد.

روغن درخت چای :

به منظور بهبود جوش های گردن استفاده از روغن درخت چای گزینه بسیار مناسبی است  زیرا، دارای خواص ضد باکتری می باشد بنابراین یک عدد گوش پاک کن را به روغن درخت چای آغشته کرده سپس گوش پاک ن را بر روی جای جوش ها مالیده و اجازه دهید یک شب بر روی پوست تان بماند و صبح صورت تان را بشویید و کمی مرطوب کننده ترجیحا طبیعی مانند روغن نارگیل به پوست تان بمالید که به منظور دریافت نتیجه بهتر از این روش به صورت مرتب استفاده کنید.

سرکه سیب :

سرکه سیب به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده به عنوان یک راهکارعالی به منظور درمان جوش صورت و گردن محسوب می شود بنابراین یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را به بک فنجان آب بیفزایید سپس محلول حاصل را با کمک پنبه بر روی پوست تان اعمل نمایید و بعد از زمان پانزده دقیقه پوست تان را با آب گرم بشویید از این روش هر روز کمک بگیرید.

بادام :

بادام به منظور درما جوش گردن تاثیر بی نظیری دارد از این رو، چند عدد ادام را آسیاب کرده و به پودر حاصل کمی گلاب و بلغور جوی دو سر بیفزایید سپس خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت و گردن اعمل کنید و بعد از زمان بیست ا یست و پنج دقیقه با آب سرد پوست تان را بشویید.

  •  آرون گروپس

نعناع :

برگ های نعناع به دلیل ایینکه دارای خواص ضت جوش هستند به درمان جوش ها و تمیز شدن منافذ پوست تان کمک می کند و همچنین باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست تان نیز می شود و دارای ویتامین A است که باعث کنترل چربی بیش از اندازه پوست می شود از این رو، برگ خای نعناع را کوبیده و با کمک پارچه نخی آب آن را صاف کرده  سپس آب نعناع را بر روی جوش ها بمالید و بعد از اینکه آب نعناع بر روی پوست تان خشک شد صورت تا را با آب سرد بشویید.

آلوئه ورا :

استفاده از آلوئه ورا یک راهکار بسیار مناسب و عالی جهت درمان آکنه های گردن می باشد بنابراین، دو قاشق غذا خوری از ژل آلوئه ورا با یک قاشق چای خوری نمک دریا مخلوط کرده سپس خمیر به دست آمده را بر روی آکنه های گردن اعمال کنید و پس از زمان پنج دقیقه قسمت مورد نظر را با آب ولرم بشویید و در نهایت از یک مرطوب کننده برای گردن استفاده نمایید، از این روش هر روز استفاده کنید.

روش های از بین بردن جوش های روی گردن

نکته : دقت داشته باشید که نباید بیشتر از پنج دقیقه خمیر حاصل بر روی جوش بماند.

آسپرین :

به منظور رفع جوش های صورت می توانید از آسپرین استفاده نمایید از این رو، پودر آسپرین را با آب گرم مخلوط کرده و خمیر حاصل را بر روی جوش بزنید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و در آخر با آب ولرم شست و شو دهید.

چای سبز یا نمک دریا :

استفاده از ترکیب چای سبز و نمک دریا به منظور رفع آکنه های روی گردن گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، یک قاشق غذا خوری نمک دریا را به چای سبز دم کرده بیفزایید سپس خمیر به دست آمده را بر روی آکنه ها زده و بعد از خشک شدن با آب آن را بشویید از این روش هر روز استفاده کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید، و یا می توانید نمک دریا و چای سبز را داخل یک بطری اسپری ریخته سپس داخل فریزر گذاشته و در زمان مورد نیاز آن را روی قسمت صورت و گردن اسپری نمایید و بعد از زمان ده دقیقه محل مورد نظر را بشویید.

 

درمان خانگی برای رفع آکنه های گردن

لیمو :

ویتامین C موجود در لیمو آن را به یک راهکار عالی جهت تقویت پوست و از بین بردن جوش های روی گردن تبدیل کرده است بنابراین، یک عدد لیمو را از وسط برش داده و بعد از گرفتن آب آن به آن کمی آب ولرم افزوده و هر روی پیش از صبحانه میل نمایید و یا می توانید کمی آب لیمو بر روی گردن مالیده و بعد از زمان ده دقیقه آن را بشویید.

سفید تخم مرغ :

سفیده تخم به عنوان یک راهکار عالی و مفید جهت رفع آکنه های روی گردن محسوب می شود، یک عدد سفیده تخم مرغ، نصف یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو را با هم ترکیب کنید و در صورت تمایل می توان به آن مقداری روغن طبیعی مانند روغن زیتون را نیز بیفزایید حالا ترکیب حاصل را بر روی گردن زده و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و در نهایت با آب ولرم بشویید.

راهکارهای درمان جوش گردن

بررسی علت جوش های روی گردن

علت های زیادی وجود دارند که سبب بروز آکنه روی گردن می شود که در ادامه با برخی از علل های بروز این مشکل پوستی آشنا خواهید شد.

  • لایه برداری خشن پوست
  • استرس
  • هورمون های نوسان کننده به خصوص در دوران بلوغ و قاعدگی
  • میکاپ سنگین
  • استفاده از داروهای خاص
  • استفاده از یقه های خشن
  • استفاده از محصولات با عطرها و مزه های مصنوعی
  • خراش افتادن روی پوست
  • عدم شستن صورت به شکل مرتب با آب و صابون
  • مسدود شدن پوست با کرم و ضد آفتاب ها

علل بروز جوش های روی گردن

 عواملی که خطر ابتلا به جوش های گردن را افزایش را می دهند

  • تمیز نکردن گردن پس از عرق و ورزش
  • پوشیدن لباس های کثیف که با گردن ارتباط دارند.
  • استفاده از تیغه های قدیمی جهت اصلاح
  • لمس زیاد مو و مالیدن آن بر روی گردن به خصوص موهای نشسته
  • عدم استفاده از کرم مخصوص شیو
  • استفاده از گردن بندهایی که حساسیت زا هستند
  • پارچه های خشن لباس
  • لباس های خیلی تنگ که پوست نمی تواند نفس بکشد

سخن پایانی

با بروز جوش روی پوست اکثر افراد شروع به ترکاندن آن ها می کنند در صورتی که اصلا کار دستی نمی باشد زیرا، با اینکار علاوه بر این ناحیه مورد نظر زخم خواهد شد بلکه ممکن است باکتری های دست تان وارد ناحیه مورد نظر شود در نتیجه خطر ابتلا به عفونت را بالا می برد بناراین از ترکاندن آن ها خودداری نمایید زیرا، باکتری هایی که با ترکاندن جوش وارد پوست می شوند می توانند به لایه های عمیق تر رفته و سبب بروز نودول، جوش کیستی، پاپیول و پاستول می شود و در نهایت لکه های قهوه ای بر روی پوست از خود به جا می گذارند.

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *