دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زیباترین دیدنی های کلکته شهری با جذابیت های تماشایی

  • محدثه خاکشور
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

آشنایی نسبی با شهر کلکته و دیدنی های کلکته در این مطلب هدف آرگا است, با همراهی شما آرگایی های عزیز می خواهیم به معرفی برخی جاذبه ها از جمله بنای نویسندگان، کتابخانه ملی، صومعه ی جامع سنت پل و … بپردازیم.

کلکته یکی از شهرهای واقع در هندوستان است که توانسته رتبه ی دوم در وسعت شهر هندی را به خود اختصاص داده است، این شهر مرکز بنگال غربی بوده دارای قدمتی طولانی می باشد که به واسطه ی زادگاه برنده های جایزه نوبل، شاعران و نویسنده ها، بازیگران قطب فرهنگی کشور هندوستان شناخته شده است، در این سفر مجازی خود قصد داریم دیدنی های کلکته معرفی کنیم.

هندوستان – کلکته

«کولکاتا» شهری هندی است که در گذشته «کلکته» نام داشت و اما هنوز در بعضی از کشورها مانند ایران آن به همین اسم می شناسند. جالب است بدانید این شهر روزگاری پیش از پایتخت شدن دهلی نو، پایتخت هندوستان و البته شهری با بیشترین جمعیت بود, کلکته شهری دارای قدمت طولانی است که به قرن ها قبل می رسد ولی اوج پیشرفت و احیای آن به زمان تسلط انگلیس و دوران طلایی راجها باز می گردد زیرا انگلیسی ها پایتخت خود را این شهر انتخاب کردند به طوری که شرکت های بازرگانی و تجاری خود را ینز تماما در این شهر ایجاد نمودند.

آشنایی با جاذبه های توریستی کلکته

برای آشنایی با دیدنی های هند بر روی آن کلیک کنید.

هندوستان کشوری شاد و توام با رنگ و انرژی می باشد که شهر کلکته نمونه و برشی از این شاد و رنگی بودن به حساب می آید و شما را در طی بازدیدی که از آن به عمل آورده اید شگفت زده می کند, فستیوال های فوق العاده و خاطره انگیزی که در این شهر انجام می شود را از یاد نبرید و با شرکت در آنها جان دوباره ای به فکر و روح خود ببخشید.

آب و هوا و زمان مناسب سفر

در شهر کلکته آب و هوا به صورت گرم می باشد که در آن عمر زمستان ها کم بوده به طوری که دمای هوا زیر ۱۰ درجه سانتی گراد هم نزول می کند؛ بر عکس بیشترین دمای آن در طول سال تقریبا به ۴۰ درجه ارتقا می یابد. در کل جاذبه های گردشگری این شهر در هر موقع بازدیدکنندگان و علاقه مندان خاص خود را دارا می باشد ولی این حجم بازدید در فصول تابستان و زمستان شدت می گیرد.

برای سفر به این شهر و بازدید از مکان های توریستی آن می توانید از مسیرها و وسایل مختلف اتوبوس، قطار، قایق، موتورهای سه چرخه، تراموا، تاکسی استفاده کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آشنایی با مکان های دیدنی کلکته

معرفی دیدنی های کلکته هندوستان

– بنای نویسندگان

این بنا به مثابه دفتر که دفتر کاتبان هند شرقی انگلیس (بریتانیا) بود و گرداندن آن بر عهده ی دفتر نخست وزیر بنگال غربی می بود. این بنا یکی از جاذبه های فرهنگی – تاریخی این شهر محسوب می شود که پیشنهاد می کنیم حتما بازدید نمایید.

– کتابخانه ملی کلکته

این کتابخانه که در واقع بزرگترین کتابخانه هندوستان و کلکته به شمار می رود دارای ۲۰۲ میلیون کتب بوده که مطلب های چاپی تولید یافته در هندوستان را گردآورده و سپس انتشار داده و نگهداری می کند.

– شهر علمی کلکته

همانطور که در ابتدای به علمی، فرهنگی و ادبی بودن این شهر اشاره داشتیم به واسطه ی آن دارای بزرگترین مرکز علمی نه تنها در خود کلکته که در کشور هندوستان می باشد, شهر علمی نامبرده متشکل از ۱ عدد آکواریوم آب شیرین، پارک تکامل، تالار اکتشاف زمین، تئاتر رویایی و مرکز دریایی می باشد.

آشنایی با جاذبه های دیدنی و تماشایی کلکته

— ساختمان ملکه ویکتوریا

این بنای مرمری که ساخته شده به عنوان بزرگداشت ملکه ویکتوریا است از جمله بناهای بزرگ مرمر شهر کلکته به شمار می رود که در حال حاضر موزه ای تاریخی با تلفیقی از عنصرهای معماری مغول و انگلیسی است.

-موزه هندی

این موزه دارای کلکسیونی نادر و دست نیافتنی از نقاشیهای مغولان، استخوان و فسیل، زینت آلات و زره می باشد که از کهن ترین و بزرگترین موزه های دنیا و هندوستان شمرده می گردد.

– منزل خانواده تاکورها

منزل خانواده تاکورها و خاندان نیاکان تاگور و رابیندرانات تاگور به اسم «جوراسانکو تاکور بری» می باشد که در حال حاضر یکی از موزه های شهر کلکته به نام موزه تاگور است.

-صومعه ی جامع سنت پل

این صومعه قسمتی از صومعه ی «آنگلیکن» و کلیسایی دارای اتحاد می باشد که از دیدنی های شهر کلکته در زمینه های تاریخی – مذهبی به شمار می رود. قطعا بازدید و تماشای این بنا خالی از لطف نبوده و شما عزیزان را با تاریخ و معماری این مکان بیشتر آشنا می سازد.

معرفی دیدنی های شهر کلکته

-قلعه فورت ویلیام

این دژ در ساحل های شرقی رودخانه «هوقلی» و در شهر کلکته قرار گرفته که مصالح تشکیل دهنده ی آن ملات و آجر می باشد, در میان میدان بزرگی ایجاد شده که به عنوان پهناورترین پارک شهری این شهر محسوب می شود و زیبای جذابی را دارا است.

-بنای «بیرلا ماندیر»

این بنا را خاندان بیرلا با استفاده از ماسه سنگ و سنگ مرمر ساختند که معماری منحصر به فرد و خیره کننده ای را دارا بوده و متعلق به لرد رادها می باشد.

-قصر مرمر کلکته

این قصر محل اقامت خصوصی و از منازل شیک و پر زرق و برق این شهر به شمار می رود که به دلیل داشتن کف های مرمری و دیوارها معروف می باشد. در این قصر بسیاری از پیکره های غربی، مبل های ویکتوریایی و نقاشی وجود دارد.

آشنایی با مکان های توریستی کلکته

-عبادتگاه متحد «بلور مت»

این بنا به عنوان یک مکان مذهبی و عبادتگاهی منحصر به فرد از جاذبه های گردشگری شهر کلکته محسوب می شود, دلیل این خاص و قابل توجه بودن به کارگیری معماری های اسلامی، هندویی و مسیحیت می باشد که سمبلی از اتحاد سه دین شناخته شده و بزرگ است. و اما این عبادتگاه مرکز ماموریت راماکریشنا و ریاضی بوده و محل قرارگیری آن در ساحل غربی رود هوقلی است.

-عبادتگاه داکشینشوار کالی

محل قرارگیری این عبادتگاه در ساحل شرقی رودخانه «هوقلی» و در مجاورت داکشینشوار می باشد و از معروف ترین معبدهای شهر کلکته و کشور هندوستان به شمار می رود.

معرفی جاذبه های توریستی شهر کلکته

-پل «رابیندرا ستو» یا هوراه

این پل که در گذشته هوراه نام داشت و سپس تغییر نام یافت، با این وجود هنوز هم آن را به همان نام قبلی «هواه» می شناسند. رودخانه ی هوقلی دارای دو پل است که یکی از آنها همین پل بوده و مهره ی اتصال شهرهای کلکته و هوراه, و سمبل معروف شهر کلکته می باشد.

معرفی دیدنی های منحصر به فرد شهر کلکته

-باغ های دیدنی ارم کلکته

باغ های با مناظر چشم نواز و سرسبز همیشه در راس مکان های دیدنی قرار دارند چه بسا تمام زیبایی، جذابیت و روحنوازی و خاطره انگیزی را تواما همراه داشته و انتقال می دهند. کلکته هم  که از این دارایی برخوردار است مستثنی از این گفته نیست. از جمله آنها می توان به باغهای ارم اشاره داشت که یکی از معروف ترین باشگاههای کریکت جهان را در خود جای داده است. همچنین پارک بزرگ که از نمونه های دیگر این فضاهای سبز کلکته است.

آشنایی با دیدنی های کلکته

-گورستان پارک خیابان جنوبی کلکته

این گورستان از کهن ترین و قدمت دارترین گورستان های فاقد کلیسا در دنیا و همچنین بزرگترین گورستان مسیحیان در کشور هندوستان می باشد. محل قرارگیری آن در منزل مادر ترزا سارانی است که تعدادی آرامگاه های افراد برجسته از جمله الیزابت بارول، ویلیام جونز، رز آیلمر در آن جا گرفته اند.

آشنایی با مکان های دیدنی زیبای کلکته

در این مطلب با دیدنی های کلکته آشنا شدید، امیدواریم مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد. همینطور از همراهی شما بی نهایت قدردان هستیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *