دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چک لیست خرید لوازم تحریر مدرسه و راهنمای خرید

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

خرید لوازم تحریر برای مدرسه یکی از اتفاقات بسیار خوشایند برای دانش آموزان به شمار می‌رود. اما از طرف دیگر والدین را با این دغدغه مواجه می‌کند که چه چیزهایی را باید خریداری کنند و خرید چه لوازمی برای فرزندشان ضرورت دارد. در این شرایط، معمولا والدین سردرگمی‌های زیادی را تجربه می‌کنند. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا به ارائه چک لیست خرید لوازم تحریر مدرسه و راهنمای خرید این ابزار اقدام نماییم تا دغدغه والدین نیز کاهش پیدا کند.

چک لیست خرید لوازم تحریر مدرسه

فهرست لوازم تحریر مورد نیاز دانش آموزان

برای بیان این فهرست، در ابتدا لیستی از لوازم مورد نیاز دانش آموزان در دوران ابتدایی ارائه می‌شود و سپس به تهیه لیستی از لوازم مورد نیاز دانش آموان در پایه‌های متوسطه خواهیم پرداخت.

لیست لوازم تحریر برای دانش آموزان ابتدایی

دانش آموزان ابتدایی نیازمند استفاده از وسائلی مانند:

پوشه کاغذ، دفتر ساده ۴۰ برگ، ۶۰ برگ، ۸۰ و ۱۰۰ برگ، مداد مشکی نرم، پاک کن، مداد تراش مخزن دار، مداد قرمز، جامدادی، مداد رنگی ۱۲ رنگ، خط کش، ماژیک‌های قابل شستشو، چسب ماتیکی، چسب مایع، قیچی کوچک و سرگرد، ظرف ناهار، ظرف میوه و غذا، کوله پشتی، جامدادی بزرگ، لیوان آب خوری، پرگار و نقاله، خط کش شابلون دار، کاور برای برگه A4، برچسب، کاغذ رنگی، هایلایتر، کاغذ A4، خودکار، لاک غلط گیر، گونیا، پوشه زونکن دار، جلد نایلونی، کاغذ شطرنجی، فلش کارت آموزشی زبان هستند.

لیست لوزام تحریر برای دانش آموزان متوسطه

دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم نیازمند استفاده از وسائلی به شرح زیر هستند:

مداد نوکی، نوک اتود، خودکار نوک ساچمه ای، استیک نوت، دفتر، دفترچه یادداشت، هایلایتر، لاک غلط گیر، زونکن، پوشه دکمه دار، کاور کاغذ، کاغذ کلاسور، کلاسور، دفتر کلاسوری، روان نویس، خط کش، ست هندسه، ماژیک وایت برد، مداد طراحی، تخته شاسی، پاک کن، منگنه، کلربوک.

راهنمای خرید لوازم التحریر برای مدرسه

توجه به قیمت و خرید متناسب با بودجه

لازم است والدین به خرید لوازمی برای مدرسه فرزند و یا فرزندانشان اقدام کنند که قیمت مناسبی دارند و با میزان بودجه آن‌ها سازگارند تا از این طریق بتوانند هم در میزان هزینه‌های خود صرفه جویی کنند و هم رضایت فرزندان خود را به دست آورند. اگر وسائلی از سال قبل باقی مانده که هنوز قابل استفاده است بهتر است در ابتدا از آن‌ها استفاده شود. این نکته به فرزند شما هم خواهد آموخت که در هنگام استفاده از لوازم مدرسه، دقت کند و در نگه داری آن‌ها کوشا باشد.

در نظر گرفتن سن فرزندان

یکی دیگر از نکاتی که باید قبل از خرید ابزار مدرسه برای فرزند خود به آن دقت کنید این است که باید به خرید ابزاری دست بزنید که با سن فرزندتان تناسب داشته باشد و برای او خطری را ایجاد نکند. برای نمونه در حال حاضر بعضی از رنگ‌ها و مداد شمعی‌ها سمی هستند و یا ممکن است ایجاد آلرژی کنند. بنابراین اگر فرزند شما در سن پایینی واقع شده است لازم است حتما به این نکات ایمنی توجه داشته باشید. از طرف دیگر خرید پرگار و یا بعضی از مدادها ممکن است سلامت چشم کودک را تهدید کنند.

تنوع رنگی

در هنگام خرید این ابزار سعی کنید وسائلی را تهیه نمایید که دارای تنوع در طرح و رنگ هستند. این روش کمک می‌کند تا فرزند شما از وسائل خود احساس خستگی نکند و اشتیاق بیشتری برای استفاده از این ابزار از خود نشان دهد. برای نمونه اگر قرار است برای هر کدام از درس‌ها و تکالیف مدرسه او، دفتر جداگانه خریداری نمایید سعی کنید این دفترها دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع باشند. در این صورت فرزند شما در تشخیص دفترهای خود نیز دچار اشتباه نخواهد شد. در خرید دفتر لازم است نکته دیگری را نیز در نظر داشته باشید و آن نکته این است که از مدل‌هایی برای خرید دفتر اقدام کنید که جلدهای سبک وزن دارند. به ویژه برای آن دسته از دانش آموزانی که در سنین پایین‌تر واقع شده‌اند توجه به این نکته ضرورت دارد.

چک لیست خرید لوازم تحریر مدرسه

تهیه کیف کوچک برای لوزام بهداشتی

خرید بعضی از ابزار و لوازم در چنین شرایطی، ضروری است و سلامت فرزند شما را تامین می‌کند. از جمله این ابزار می‌توان کیف کوچک برای لوازم بهداشتی را نام برد. بنابراین لازم است در حین خرید لوازم مدرسه، کیف کوچکی را نیز تهیه کنید تا دانش آموز بتواند وسائل بهداشتی خود از قبیل دستمال کاغذی جیبی، مسواک، خمیر دندان، لیوان آب خوری و … را درون آن جای دهد و در موقع لزوم از آن‌ها استفاده کند.

تهیه ظرف غذای دردار

اگر مدرسه فرزند شما ساعت ناهار دارد و لازم است تا فرزندتان از خانه برای خود ناهار ببرد، باید ظرف غذایی برای او تهیه و خریداری نمایید که دردار باشد و از جنس مناسبی نیز تهیه شده باشد تا بتوانید آن را بر روی حرارت و یا فر قرار دهید و غذا را گرم کنید. از طرف دیگر باید قابل شستشوی مداوم باشد و مقاومت خوبی نیز داشته باشد.

خرید کیف مناسب برای مدرسه

کیف و یا کوله پشتی که برای دانش آموزان فراهم می‌کنید باید حتما با سن و میزان قد آن‌ها و شرایط اندامی و جسمانی آن‌ها مطابقت داشته باشد. این ابزار بهتر است به صورت دو بنده تهیه شوند و دارای یک بند در ناحیه کمر باشند تا از این طریق بتوانند سلامت ستون فقرات دانش آموزان را تامین کنند. تا حد امکان از خرید کیف‌هایی که چرخدار هستند اجتناب کنید. چراکه این دسته از محصولات وزن بسیار بالایی دارند و حمل و نقل آن‌ها برای دانش آموزان به ویژه دانش آموزان سنین پایین‌تر بسیار دشوار است.

چک لیست خرید لوازم تحریر مدرسه و راهنمای خرید

کیفیت خرید

یکی دیگر از نکات لازم برای خرید ابزار و لوازم مدرسه توجه به کیفیت ساخت این محصولات است تا از این طریق در حین استفاده از آن‌ها مشکلاتی ایجاد نشود.

در این مقاله سعی کردیم به بیان چک لیست خرید لوازم تحریر مدرسه و راهنمای خرید این ابزار بپردازیم. بنابراین در ابتدا فهرستی از لوازم مورد نیاز دانش آموزان در پایه‌های ابتدایی ارائه شد و سپس فهرستی از ابزار مورد نیاز دانش آموزان دوره‌های متوسطه بیان شد و پس از آن به بیان چند نکته برای خرید این لوزام و راهنمای خرید آن‌ها اقدام کردیم تا از این طریق دانش آموزان و اولیای آن‌ها بتوانند خریدی بهتر را در زمان کم‌تر، تجربه کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *