دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

هایتون تراپی چیست و تاثیر آن بر بدن چگونه است؟

  • سحر هودانلویی
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

هایتون تراپی از دیگر روش های ماساژ و درمان برای افرادی می باشد که در حرکت دادن مفاصل و اندام های خود مشکل دارند.

در بدن همه افراد میدان های الکترومغناطیسی با فرکانس های بسیار بالا وجود دارد که همه این عوامل در حفظ زندگی و حیات و در نهایت تنظیم فرایندهای بدن نقش تاثیرگذاری دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا هایتون تراپی را به شما معرفی نماییم.

هایتون تراپی چه می باشد

آشنایی با هایتون تراپی

به طور کلی از دیگر روش های جدید نسبت به روش الکتروتراپی سنتی می باشد که با استفاده از یک فرکانس تعدیل شده با دامنه متوسط انجام می گیرد.

بسیاری از بیماران پس از انجام حتی یک جلسه درمان احساس خوب و بهبودی بیشتری نسبت به کاهش درد های خود داشته اند.

روش های شایع الکتروتراپی اعصاب و ماهیچه ها را در طی زمان تحریک کرده که در این صورت تأثیر هایتون تراپی بر روی متابولیسم سلول ها افزایش می گردد. وارد کردن انرژی به بدن برای بالا رفتن انرژی پتانسیل سلول و در نهایت ایجاد نوسان ساختار سلول برای نرمالیزه شدن متابولیسم از دیگر تاثیرات مثبت این روش به شمار می آید.

قابل به ذکر است که جریان الکتریکی متناوب سبب شد تا نوسان ذرات باردار شده که این وضعیت منجر شده را تشدید می‌ کنند که این عامل در ساختار مولکول و سلول های بدن قرار می گیرد.

همچنین با بالا رفتن فرکانس ذرات کوچک در در فرکانس های پایین تر ذرات بزرگتر را تشکیل داده که از این رو طیف گسترده‌ ای از انواع فرکانس های مورد استفاده قرار می گیرد.

و در آخر این نوسان متابولیسم سلول های نرمالیزه شده، مواد زائد خارج و مواد غذایی وارد سلول ها انجام می گیرد.

  •  آرون گروپس
  • تاثیرات استفاده از این روش درمان

  1. کم شدن درد
  2. سرعت یافتن روند بهبودی
  3. جوانسازی بیولوژی سلول های بدن
  4. آرامش عمیق عضلات
  5. درمان عملکرد های جسمی، ذهنی و جنسی
  6. تحریک سلول و بافت ها برای ترمیم
  7. کم شدن التهاب و ورم
  8. رفع چین و چروک پوست
  9. درمان قدرت عضلات پس از دوره های استراحت طولانی مدت
  10. پیشگیری از ترمبوز در کسانی که به مدت طولانی در بستر استراحت به سر می بردند
  11. رفع سلولیت و کم شدن وزن
  12. راحتی انتقال مواد غذای و خارج شدن مواد زائد از بدن
  13. بالا رفتن سوخت و ساز سلولی
  14. بهبود هماهنگی و ارتباطات بین سلول ها

روش درمان هایتون تراپی

  • نحوه تاثیر گذاری

در این روش ماساژ توسط فیزیوتراپیست و با کمک دستگاه است، چرا که تاثیرات بسیار خوب و مناسب برای افراد در پی خواهد داشت که به نسبت از دیگر ماساژها در رتبه بالاتری قرار دارد. قابل به ذکر می باشد که در این روش که در برخی از کلینیک های فیزیوتراپی قابل انجام است با توجه به افزایش فرکانس انرژی بیشتری برای درمان به بدن وارد می شود. بر خلاف دیگر روش‌ های معمول الکتروتراپی در طی ۱۰ دقیقه قابل انجام است و می‌تواند تا یک ساعت نیز بر روی اندام های بدن بیمار قرار گیرد.

توجه داشته باشید که هر چه فرکانس انرژی وارد شده به اندام ها افزایش پیدا کند بدن نیز انرژی بیشتری را جذب خواهد کرد که در نتیجه افزایش متابولیسم سلول در پی آن خواهد بود. در بسیاری از موارد بیمار پس از درمان احساس خوشایندی را دارد که می‌ تواند به خوبی تاثیرات مثبتی را بر روند درمان بیمار مشاهده کرد.

همچنین تعداد جلسات درمان با توجه به نیاز بیمار و تشخیص متخصص متفاوت می باشد که به طور کلی در طی ۱۰ جلسه درمان تعیین می گردد. قبل از شروع درمان بیمار بایستی مثانه خود را خالی کرده چرا که در طی فرآیند می تواند منجر به افزایش آن نیز گردد.

همچنین زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری های عفونی سیستمی، عفونت های باکتریایی موضعی و افراد دارای ضربان ساز مصنوعی قلبی نباید در این روند درمان قرار بگیرند.

  • معرفی روش های پر کاربرد

  1. آرتروز زانو
  2. بعد از جراحی تعویض مفاصل لگن
  3. آسیب شانه
  4. تنیس البو
  5. التهابات مفصلی
  6. آسیب های شدید ارتوپدی همانند شکستگی و دررفتگی
  7. بیماری های مزمن
  8. اختلالات سیستم عصبی
  9. درد کمر
  10. میگرن
  11. زخم باز

نحوه مکانیسم هایتون تراپی

  • افراد منع مصرف

قابل به ذکر می باشد که افراد مبتلا به عفونت های سیستمیک همراه با تب، عفونت های باکتریایی موضعی و بیمارانی که از دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب استفاده می کنند و در آخر خانم های باردار نباید تحت درمان هایتون تراپی قرار بگیرند.

همانگونه مطالعه کردید این روش همچون ماساژ درمانی و فیزیوتراپی در منزل از راهکارهای پزشکی است که به بهبودی حال بیماران و کاهش درد کمک می کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *