دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آشنایی با دیدنی های کن سولقان و زیبایی های اطراف آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

کن سولقان دره ای پر جاذبه و بکر در نواحی حومه تهران است این منطقه دیدنی در فاصله ۵ کیلومتری از تهران واقع شده است و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی است. از زیبایی های این منطقه می توان به رودخانه کن، امام زاده، غار، روستای واریش، روستای سنگان و آبشار رندان و … اشاره نمود که هر یک زیبایی های ویژه ای دارند.

کن سولقان یکی از مناطق دیدنی و بکر در اطراف شهر تهران است این دره با جاذبه های بکر و زیبای خود به یکی از مراکز توریستی و تفریحی در حومه تهران تبدیل شده است که دارای جذابیت های فوق العاده ای نیز می باشد این منطقه تفریحی دارای مکان های تاریخی نیز می باشد و جالب است بدانید که در گذشته شهر تهران به دو قسمت کن و شمیرانات تقسیم می شده است. این منطقه با آب و هوای بکر و معتدلی که دارد مکان مناسبی برای همشهریان تهرانی و شهرهای اطراف است در این منطقه غذاها و خوراکی های خوشمزه ای سرو می شوند که می توانید از آن ها خریداری کنید و لذت ببرید. این روستای دیدنی در شمال غربی از شهر تهران و در فاصله ۵ کیلومتری از آن واقع شده است با گذر زمان این منطقه دستخوش تغییراتی شده است و امروزه قدمتی بالغ بر ۴۰۰ سال دارد بسیاری از گردشگران با کوهپیمایی کردن در آخر هفته های این منطقه می توانند از جذابیت های زیادی دیدن کنند و با جاذبه ها و دیدنی های این منطقه از نزدیک آشنا شوند.

دیدنی های کن سولقان را بشناسید:

کن سولقان یکی از مناطق بکر و پر جاذبه در نواحی اطراف تهران است از زیبایی های این منطقه می توان به غار بیوک اشاره نمود این غار ویژه علاقه مندان به کوهنوردی و غار نوردی است و می تواند تجربیات ویژه ای را در اختیار شما علاقه مندان و گردشگران قرار دهد. از دیگر جاذبه های تاریخی در این منطقه می توان به امام زاده داوود اشاره کرد که بر بالای ارتفاعات این منطقه واقع شده است رودخانه کن با چشم اندازهای بکر و زیبای خود از دیگر جاذبه ها و چشم اندازهای این منطقه برای گردشگران است.

پارک کوهسار:

یکی از مهم ترین جاذبه های این منطقه پارک کوهسار می باشد که در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده است و دارای طبیعتی بکر و فوق العاده ای می باشد. این پارک در تابستان به یکی از شلوغ ترین دیدنی های کن سولقان تبدیل می شود و علت آن آب و هوا مطلوب و بی نظیر آن است. در این پارک شما عزیزان می توانید با پرداخت هزینه ای اندک به تفریح با پاراگلایدر بپردازید و از سفر خود لذت ببرید. جاده ای که به سمت پارک کوهسار می رود دارای آسفالت است و شما می توانید تا ارتفاعات آن با خودروی خود سفر نمایید. اگر می خواهید یک روز تفریحی عالی را برای خود بسازید پیشنهاد می کنیم بازدید از این پارک را فراموش نکنید.

ارتفاعات کن سولقان

غار بیوک:

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به کوهنوردی و پیاده روی هستید می توانید با پیاده روی تقریبا دو ساعته به این غار زیبا دسترسی پیدا کنید. غار بیوک یک مکان مناسب برای غارنوردی است و بهترین گزینه برای علاقه مندان به طبیعت می باشد. بازدید از این غار می تواند هر گردشگری را حیرت زده و مجذوب خود نماید. اگر تا کنون یک غار را از نزدیک ندیده اید می توانید با سفر به کن سولقان یکی از بهترین های غارهای موجود در کشور ایران را تماشا نمایید و یک روز عالی را برای خود بسازید. این غار سال های زیادی ست که به عنوان یک مکان گردشگری عالی در فهرست بهترین غارهای ایران قرار گرفته است. برای بازدید از این غار پیشنهاد می کنیم تجهیزات کوه نوردی و صخره نوردی را به همراه خود داشته باشید.

طبیعت کن سولقان

امام زاده داوود:

یکی دیگر از دیدنی های کن سولقان مقبره امام زاده داوود می باشد که مکانی مناسب برای عبادت در طول سفر است. این مقبره قدیمی همه روزه برای بازدید عموم باز است و اگر شما علاقه مند به بازدید از اماکن مذهبی هستید می توانید در این امامزاده به استراحت و عبادت بپردازید. در نزدیکی این مکان سیاحتی ۵ امامزاده دیگر نیز وجود دارد که معروفترین آنها امامزاده داوود می باشد. این جاذبه یکی از قدیمی ترین ساختمان های منطقه است که سالیانه بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می کشد. همچنین شما می توانید نذورات خود را به مسئولین این امامزاده بدهید تا به دست نیازمندان برسانند. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید پیشنهاد می کنیم بازدید از این مکان مذهبی را از دست ندهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

جاذبه های کن سولقان

رودخانه کن:

اگر از علاقه مندان به جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی در نواحی مختلف از تهران هستید می توانید از این رودخانه دیدن کنید رودخانه کن یکی از جاذبه های این منطقه محسوب می شود که از ارتفاعات توچال سرچشمه می گیرد این منطقه پر آب دارای رودخانه های وسیعی است و جالب است بدانید که آب های دریاچه مصنوعی چیتگر از این منطقه تامین می شود که یکی دیگر از جذابیت های این منطقه محسوب می شود. در طول مسیر می توانید از چشم اندازهای ویژه ای در این منطقه دیدن کنید.

دیدنی های کن سولقان

روستاهایی که در اطراف این منطقه واقع شده اند به خودی خود دارای زیبایی های زیادی هستند و می تواند یکی دیگر از مقاصد گردشگری برای شما عزیزان در طول سفر باشد روستای واریش با طبیعت بی نظیر خود و نوع معماری خانه های خود می تواند مورد توجه علاقه مندان باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *