دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

همه چیزهایی که باید درباره عمل پروتز سینه بدانید

  • سحر هودانلویی
  • ۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

برخی از خانم ها از سایز سینه و نوع شکل ظاهری آن ناراضی هستند که از این رو اقدام به انجام عمل پروتز سینه می کند اما در ادامه این مطلب به معرفی مزایا و معایب این کار و نکاتی که باید در نظر داشته باشید پرداختیم

در اصطلاحی دیگر به عمل پروتز سینه جراحی بزرگ کردن سینه نیز می گویند که در این روش با قرار دادن پروتز به داخل بافت های سینه آن را از سایز طبیعی بزرگ و برجسته تر نشان می دهند. در این روش جراحی از پروتز هایی به جنس سیلیکون استفاده می‌کند و در برخی موارد دیگر نیز از چربی دیگر نواحی بدن کمک می گیرند.

بسیاری از خانم ها تحت انجام این عمل جراحی از رضایت کافی برخوردار بوده اند، اما قابل به ذکر می باشد که قبل از انجام این عمل باید با برخی از نکات و نحوه انجام این عمل زیبایی به خوبی آشنا شوید.

پروتز چیست

آشنایی با عمل پروتز سینه

بزرگ کردن سایز سینه به کمک پروتز از عمل های زیبای امن و با کمترین خطر معرفی شده است که در انجام این عمل یک الی دو ساعت تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت. تمام نکاتی که در ادامه این مطلب با توجه به پزشک متخصص برای شما گردآوری کرده ایم، اما خوب است که قبل از انجام این عمل با یکی از پزشکان با تجربه جلسه ای تحت عنوان مشاوره برای مواردی به مانند روش های مختلف بزرگ کردن سینه و اندازه و نوع پروتز با توجه به اندام فرد برگزار کنید.

قابل به ذکر می باشد که به طور معمول انتخاب نوع پروتز با توجه به پهنای سینه و ارزیابی پوشش مقدار نرم سینه و بافت سینه انجام خواهد گرفت. در برخی از مواقع برخی از خانم ها و بیماران تحت ابتلا به برخی از بیماری های مربوط به این بخش از بدن به انجام عمل پروتز سینه مجبور هستند. به طور معمول و مشاهده آمار این چنین مشخص است که پس از انجام این عمل رضایت خوبی در بر افراد تحت این عمل را می گیرد.

  • معرفی انواع پروتز سینه با توجه به مقدار برجستگی

به طور معمول با توجه به مقدار برجستگی پروتزهای سینه آن را به سه گروه گفته شده در ادامه مطلب تقسیم شده است.

  1. Low profile در اصطلاحی دیگر پروتز با برجستگی کمتر
  2. High profile پروتز با برجستگی زیاد
  3. Ultra high profile پروتز با برجستگی ببش از حد
  • انواع برش های تحت عمل جراحی

  1. برش پایین تر از چین سینه
  2. برش هایی در اطراف هاله
  3. برش زیر بغل
  4. برش دور ناف که در موارد حاد انجام می گیرد

نکات مرتبط با نوع جنس پروتز های سینه

  •  آرون گروپس
  • نکات قابل توجه در قبل از انجام عمل پروتز

قابل به ذکر می باشد که پیش از انجام این عمل باید موارد گفته شده در ادامه مطلب از بیمار خواسته شود.

  1. انجام انواع تست های آزمایشگاهی مرتبط با این عمل
  2. عدم مصرف برخی از داروها و جایگزین کردن دارو های تجویز شده از سوی پزشک
  3. عدم مصرف سیگار و دخانیات
  4. قطع مصرف قرص آسپرین و داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی، چرا که امکان دارد مصرف این گروه از داروها ریسک خونریزی را در شما افزایش دهد.

معرفی انواع پروتز با توجه به شکل ظاهری

به طور کلی پروتز های سینه با توجه به شکل ظاهری به دو گروه در ادامه مطلب تقسیم شده اند.

  • سینه گرد

انجام پروتز سینه گرد به طور معمول برای کسانی است که دوست دارند، سینه هایشان را برجسته تر از حد معمول باشد و از سوی دیگر نیز افرادی که می‌ خواهند جنس سینه آن ها از بافت نرم و خشک برخوردار باشد، از این نوع پروتز استفاده می کنند.

نکات مثبت اشتقاده از این نوع پروتز:

  1. چرخه های تکرار شونده در این نوع پروتز
  2. جراحی اصلاحی و یا در اصطلاح ای دیگر در موارد تغییر انقباض کپسولی، پارگی پروتز و چرخش پروتز قابل انجام می باشد
  • سینه اشکی

افرادی که این نوع از پروتز سینه را انتخاب می‌ کنند به طور معمول دوست دارند که نمای ظاهری سینه هایشان طبیعی تر از افراد تحت عمل جراحی قرار گرفته باشد. همچنین بافت سینه این دسته از افراد کم است و اصلاً نیازی به بافت پستان وجود ندارد. همچنین افرادی که سینه های تخت بدون شکلی دارد و نیز خانم هایی که پوشش بافت نرم سینه شان بسیار کم است که از این رو به عدم تقارن در سینه و یا نقص ظاهری در آن مبتلا می‌ شوند، برای ایجاد ظاهری بهتر به انتخاب پروتز سینه اشکی می پردازند.

علت انجام عمل پروتز سینه

نکاتی که شاید به دردتان بخورد

در طی این عمل باید در نظر داشته باشید که جراحی و عمل پروتز سینه به ضعف و افتادگی سینه شما کمک نمی‌ کند بلکه انجام این عمل تنها مزیت بزرگ شدن سینه را در پی خواهد داشت و برای رفع افتادگی سینه می‌توانید از جراحی لیفت سینه نیز کمک بگیرید.

  • خانم هایی که باید این عمل  را انجام دهند!

به طور کلی در انجام این عمل هیچ باید و اجباری قرار نگرفته است. چراکه انجام این جراحی تصمیم و میل شخصی می باشد و نباید بر اساس سلیقه و تصمیم دیگران به انجام این جراحی پرداخت.

علاوه بر این مطلب پیشنهاد می شود که خانوم های تحت شرایط گفته شده در ادامه این مطلب پس از اخذ تصمیم برای انجام و قرار دادن پروتز در سینه خود به این نکات توجه داشته باشند.

  1. از شرایط سالم بدنی برخوردار باشند.
  2. در انتظار نتیجه ی واقع بینانه و مثبتی از انجام عمل خود باشند.
  3. سینه های کوچکی داشته باشند.
  4. رشد سینه آن ها تکمیل شده باشد.
  5. در طی دوران حاملگی و شیردهی قرار نگرفته باشند.
  6. بر اثر کاهش وزن شدید و یا حاملگی به تغییراتی در حجم و فرم سینه خود دچار شده باشند.
  7. یکی از سینه های آنه ا نسبت به سینه دیگر از رشد کمتری برخوردار است و در اصطلاح دیگر سینه های نامتقارن دارد.
  • اقدامات پیش از انجام عمل

همچنین قابل به ذکر می باشد، خانم هایی که قصد انجام این عمل جراحی را دارند باید پیش از انجام آن عکس های قبل و بعد بیماران دیگر را به خوبی مشاهده کند تا در نهایت انتظارات واقع بینانه ترین نسبت به انجام این عمل زیبایی داشته باشند.

آشنایی با جراحی پروتز سینه

  • نحوه صورت پذیری این جراحی، چگونه است؟

همان طور که در ابتدای مطلب مطالعه کردید برای قرار دادن پروتز برش هایی در سه محل متفاوت از بدن یعنی زیر بغل، هاله، دور سینه و دور ناف انجام می‌گیرد و پس از آن نیز پروتز را با ایجاد برش های از بالا یا پایین عضله دیواره وارد قفسه سینه می کند. بعداً با کمک عضلات این پروتز را در جایی وارد شده نگه می‌دارد و جابجا شدن آن در زیر پوست نیز جلوگیری می کند.

در آخر گفتنی می باشد که پزشک جراح برش را پس از قرار دادن پروتز در جای مناسب بسته و بخیه می کند.

آشنایی با انواع جنس مواد پروتز ها

به طور کلی همه پروتز ها از یک جنس تولید می شوند که تفاوت چندانی از نظر کیفیتی با یکدیگر ندارند، اما از نظر هزینه عمل و احساس راحتی با آن و جای شکاف بر روی بدن به سوی دیگر تفاوت‌ هایی قائل می باشد. از این رو پزشک متخصص شرایط پزشکی شرایط بیمار را تحت نظر قرار می دهد و با توجه به آن یکی از موارد پروتز سینه سیلیکونی که ژل مانند است و پروتز سینه آب نمکی و سینه ثابت را انتخاب می کند.

  • پروتز سینه آب نمکی

در انجام عمل پروتز سینه انتخاب نوع جنس آن بسیار حائز اهمیت است و همچنین آب نمک گرد شکل است و با آب نمک نیز استریل پر شده است. پروتز سینه آب نمکی دارای جداره‌ های سیلیکونی و غیر قابل نفوذ می باشد که از پروتز های سیلیکونی نیز سفت تر می باشد و در صورت پاره شدن نیز تخت و صاف می‌شود و همچنین مایع درون آن نیز در طی فرآیندی به اندام‌های بدن جذب می شود.

از این رو این مایه به طور طبیعی در بافت‌ های بدن قرار می گیرد و برای سلامتی نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

نکات مثبت این جنس از پروتز:

  1. هزینه کمتر
  2. نیاز کمتر به معاینه و مانیتورینگ

نکات منفی:

  1. برخورداری از لمس غیر طبیعی
  2. بالا رفتن احتمال چین خوردگی
  3. احتمال خالی شدن ناگهانی
  4. احتمال تاثیر گذاری بیشتر بر روی بافت سینه

عوارض انجام عمل پروتز سینه

و نکته دیگر نیز که بسیار حائز اهمیت است این نوع از پروتز برای افراد کمتر از ۱۸ سال سن توصیه نمی شود.

  • پروتز سیلیکونی

این نوع از پروتز نیز دارای ترکیبات متفاوتی از جنس سیلیکون می باشد که به مانند ژل چسبنده است. با توجه به بالا بودن ایمنی این نوع از پروتز به نظر می رسد که انتخاب اول هر یک از خانم ها برای انجام عمل پروتز سینه این جنس سیلیکون ها باشد. همچنین درصورت دیگر نیز بافت این نوع از پروتز به بافت سینه بیشتر شباهت دارد و همچنین در صورت ایجاد صدمه از بین نمی رود و ژله های درون آن نیز به فضای اطراف یا لایه های دیگر پروتز وارد می شود.

در صورتی که این نوع جنس پروتز را برای انجام عمل خود انتخاب کردید باید توجه داشته باشید که تحت نظر منظم پزشک قرار بگیرد و حداقل سن برای انجام آن ۲۲ سال است.

نکات مثبت:

  1. کمتر بودن احتمال چین خوردگی
  2. کمتر شدن احتمال خالی شدن آن به طور ناگهانی
  3. برخورداری از لمس طبیعی

نکات منفی:

  1. بالا بودن هزینه
  2. نیاز بیشتر به معاینه پزشک و مانیتورینگ
  3. ایجاد برش های بیشتر بر سطح پوست
  4. خطر پاره شدن بدون هبچ نوع علامت

آن دسته از افرادی که این نوع از جنس پروتز را انتخاب کرده‌ اند. بایستی پس از سه سال ام آر آی مخصوص به این کار را انجام دهد و پس از هر دو سال یکبار باید برای بررسی پارگی بی‌ صدای پروتزهای سیلیکونی و انجام ام آر آی اقدام کنند.

آشنایی با انواع پروتز سینه

  • پروتز سینه ثابت

در صورتی که این نوع پروتز پاره و دچار صدمه شود به هیچ عنوان با تغییراتی در ظاهر سینه ایجاد نمی‌شود که و از این رو به این دسته از پروتزها ثابت نیز می‌گویند. این پروتز در بدن به جای گرد بودن دارای شکل هایی است که در قسمت پایین از برجستگی بیشتر برخوردار می باشد. همچنین تراکم این نوع سیلیکون بسیار بالاتر است که در نتیجه سفت تر خواهد بود و از این رو کمتر دچار آسیب دیدگی قرار می گیرد.

از بزرگترین نکات منفی این دسته از پروتز ها می توان به ایجاد برش های متعدد بر روی پوست اشاره کرد.

عوارضی که در پی این عمل قرار دارد

بسیاری از بیماران این سوال را که آیا پس از انجام این عمل عواقبی برای آن ها در پی می باشد را از پزشک خود می پرسند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این نوع از عمل زیبایی نیز به مانند دیگر جراحی ها می‌ تواند با عوارض و خطراتی به مانند موارد گفته شده در ادامه مطلب همراه باشد.

  1. اسکار
  2. خونریزی
  3. جمع شدن مایع در حفره های سینی
  4. عفونت
  5. ورم
  6. درد
  7. التهاب
  8. بالا رفتن و پایین آمدن ریسک ابتلا به حساسیت

همچنین در برخی از موارد عواقبی مرتبط با پروتز و همانند پاره شدن برای عوارض بیهوشی همانند عفونت قفسه سینه، لخته شدن خون و یا حساسیت به ماده بیهوشی نیز وجود دارد.

عمل پروتز سینه به چه صورت انجام می شود

نکات پایانی

و در آخر این مطلب قابل به ذکر می باشد که عمل پروتز سینه با تغییر فرم و اندازه آن همراه می باشد که می تواند به بهبود کیفیت زندگی و بالا رفتن سطح اعتماد به نفس هر یک از خانم ها منجر شود. اما آن چیزی که بسیار حائز اهمیت است این می باشد که بیماران باید از انتظارات منطقی و واقع بیماران بینانه نسبت به انجام این عمل برخوردار باشد و تمام نکات گفته شده از سوی پزشکی را در نظر داشته باشند.

قابل به ذکر می باشد که سینه ها پس از جراحی پروتز سینه در روند طبیعی افزایش سن به موارد همانند تغییرات وزن می‌تواند بر بافت و ظاهر سینه تاثیرات منفی بگذارند. خانم هایی که پس از انجام جراحی از ظاهر سینه خود ناراضی می باشد می تواند با مشاورت جراح متخصص خود به جراحی دیگری اقدام نمایند.

نتیجه جراحی پروتز سینه درد طی زمان و بلافاصله پس از انجام عمل و بعد از پنج سال قابل مشاهده می باشد. همچنین نتیجه این نوع از جراحی را نباید با ستارگان سینما و سلبریتی ها مقایسه کرد، چرا که اگر بخواهید سینه های بزرگ و برجسته تری داشته باشید باید در پی نیز از عواقب و خطرات آن را هم به جان خریده باشید.

در آخر نیز این چنین باید گفت که برای انجام جراحی بارز سینه سعی نکنید که تمام انتظاراتی که در خیال خود دارید را در نتیجه عمل خود مشاهده نمایید. همچنین در رابطه با سایز و محل قرار گیری پروتز اجازه دهید که خود پزشک از تجربه و تخصص بیشتری برخوردار است، برای شما تصمیم گیری نماید.

آشنایی با نوع جنس پروتز های سینه

برای آشنایی بیشتر با دیگر مطالب مرتبط همانند معرفی انواع پروتز سینه و پروتز آلت تناسلی مردان بر روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *