دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سیر تا پیاز تحصیل در کره جنوبی برای مقاطع مختلف تحصیلی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

تحصیل در کشور کره جنوبی دارای امتیازات بسیار زیادی است این کشور در مقاطع تحصیلی مختلف متقاضی می پذیر و این امکان را برای دانش آموزان و دانشجویان ممتاز فراهم کرده است تا از طریق بورس تحصیلی هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند در این مقاله نیز به شرایط لازم برای پذیرش در این دانشگاه ها اشاره خواهیم کرد.

کره جنوبی یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا است کشوری که بعد از جدا شدن از کره شمالی به طور مستقل اداره شده است این کشور در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است و در زمینه های آموزش، فناوری و جهانگردی توانسته به موفقیت های زیادی دست پیدا کند با وجود این شرایط مساعد و مناسب هر ساله متقاضیان زیادی هستند که قصد مهاجرت به این کشور را دارند به ویژه زمانی که این افراد با تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانند موقعیت های بهتری داشته باشند. شرایطی که برای تحصیل در این کشور وجود چندان سخت نیست اما به دلیل بالا بودن حجم تقاضاها ممکن است کمی این روند طول بکشد و شما باید صبور باشید. با توجه به اینکه این کشور یکی از کشورهای تحصیل کرده دنیا است تعداد زیادی از مهاجران هر ساله تقاضای مهاجرت به این کشور را دارند تحصیل در مدارس این کشور دارای سیستم آموزشی ویژه ای است و تحصیل کردن در مدارس غیر انتفاعی و دولتی آن چندان تفاوتی ندارد تنها تفاوت در این زمینه هزینه هایی است که باید در مدارس غیر انتفاعی پرداخت شود.

شرایط تحصیل در کره جنوبی:

تحصیل در این کشور دارای شرایطی است به عنوان مثال افرادی که در مدارس غیر انتفاعی در این کشو تحصیل می کنند باید هزینه هایی را پرداخت نمایند در صورتی که با تحصیل در مدارس دولتی این هزینه های کاهش می یابد همجنین ارزش دانش های آکادمیک در این کشور بسیار بالا است و همین امر موجب شده است تا بخش مهمی از درآمدهای این کشور از طریق تحصیل و مهاجرت های تحصیلی تامین شود. در ادامه این بخش به بررسی شرایط تحصیل در این کشور و مقاطع تحصیلی مختلف آن می پردازیم که می توانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

تحصیلات در کره جنوبی

شرایط تحصیل در مدارس:

تحصیل در مدارس این کشور دارای شرایطی است همانطور که پیش از این اشاره کردیم برای تحصیل در مدارس غیر انتفاعی باید هزینه هایی پرداخت شود و فرد باید به زبان رسمی این کشور را بیاموزد. مدارس این کشور به مقاطع تحصیلی مختلف ابتدایی، متوسطه و دبیرستان تقسمی می شوند در بخش دبیرستان مدارس آموزشگاه های علمی و کاربردی هستند و افرادی می توانند به سطح آموزش عالی دست پیدا کنند که در این مقطع موفق باشند. در دبیرستان شدت رقابت های تحصیلی در این مدارس بالا است و به همین دلیل موسسات آموزشی متعددی در این زمینه خدمات ارائه می دهند. دانش آموزان بین المللی نباید نگران این رقابت ها باشند زیرا میزان این رقابت ها در میان بین المللی ها پایین تر است. برای دانش آموزان مهاجر این امکان وجود دارد تا در مقاطع تحصیلی مختلف به تحصیل بپردازند برای فارغ تحصیل شدن در کره جنوبی در مقطع دبیرستان نیازی به کنکور وجود ندارد و افراد سعی دارند از طریق بورس وارد کالج ها شوند یک آزمون هشت ساعته در این کشور دانش آموزان را بر حسب معیارهای مختلفی می سنجند و فارغ التحصیل می شوند. هزینه های تحصیل در مدارس این کشور ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تا ۴۲,۰۰۰,۰۰۰  کرو می باشد.

تحصیل در کره جنوبی

تحصیل در مقطع کارشناسی:

یکی از پر تقاضاترین مهاجرت های تحصیلی تحصیل در مقطع کارشناسی است به ویژه برای متقاضیان ایرانی این امر دارای اهمیت زیادی ات که تحصیلات آکادمی خود را در این دانشگاه ها ادامه دهند. اگر جزو متقاضیانی هستید که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید باید بدانید که یکی از بهترین دانشگاه های آسیا در این کشور است این کشور یکی از تحصیل کرده ترین کشورهای دنیا است و امتیازات زیادی در این زمینه دارد. تحصیل در این مقطع ۳ تا ۴ سال زمان بر است و با داشتن نمره های عالی و سابقه خوب می توانید فارغ التحصیل شوید. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور شامل موارد زیر می باشد:

  • تسلط در زبان انگلیسی و نمره آیلتس
  • دانش پایه کره ای
  • سابقه ایمن سازی پزشکی و نداشتن سوء پیشینه
  • گذرنامه اعتباردار

شرایط تحصیلی کره جنوبی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:

یکی دیگر از مقاطع تحصیل در کره جنوبی تحصیلات ارشد است تحصیل در این مقاطع ۱ تا ۳ سال به طول می انجامد برآورد هزینه های تحصیلی در این مقطع ۴,۸۰۰ تا ۱۳,۵۰۰  دلار می باشد اغلب دوره های پزشکی در این کشورها گران تر هستند اگر متقاضی تحصیل در رشته های علوم انسانی هستید هزینه های کمتری باید پرداخت نمایید. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این مقطع شامل موارد زیر می باشد:

  • مدرک آیلتس
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی
  • مدارک شناسایی
  • معرفی نامه اساتید

تحصیلات عالی در کره جنوبی

تحصیل در مقطع دکتری:

فن آوری شهرت آور و حیرت انگیز در این کشور موجب شده است تا به یکی از مهم ترین کشورها در مقطع دکتری تبدیل شود. با وجود معروف ترین شرکت ها که در عرصه فن آوری مشغول هستند موجب شده است تا هر ساله افراد زیادی در این مقاطع به تحصیل بپردازند. شهر سئول با داشتن معتبرترین دانشگاه های این کشور به یکی از مهم ترین شهرهای مهاجرپذیر دنیا تبدیل شده است بورس های تحصیلی نیز می تواند امکانات مهمی را در این زمینه در اختیار متقاضیان قرار دهد و هزینه های پرواز، زندگی و شهریه دانشگاه را نیز پرداخت می کند.

آنچه باید درباره مهاجرت به کره جنوبی بدانید این است که این کشور شرایط بورس تحصیلی مناسبی دارد و از سویی میانگین هزینه های زندگی در این کشور ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۵,۹۰۰,۰۰۰  برای دوره کارشناسی، ۲,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ برای دوره های تکمیلی می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *