دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره مهاجرت به کره جنوبی بدانید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

برای مهاجرت کردن به کره جنوبی باید شرایط مختلفی را مورد بررسی قرار دهید مهاجرت کردن به این کشور با وجود اینکه موجب پیشرفت و ارتقای شغلی می شود با سختی هایی همراه است که پیش از اقدام به سفر باید به خوبی به آن ها پی ببرید. در اینجا بیشتر با شرایط پذیرش ویزا و نحوه درخواست در این کشور آشنا می شوید و انواع ویزای این کشور را بیشتر می شناسید.

در مقالات حقوقی متعددی درباره نحوه اقامت در کره جنوبی توضیح داده می شود در بسیاری از این مقالات اشاره می شود که این کشور چه امکانات تحصیلی و شغلی مناسبی را در اختیار مهاجرین خود قرار می دهد و به دلیل پیشرفت های شغلی که افراد در این کشورها دارند هر ساله افراد زیادی هستند که خواهان دریافت ویزا و پذیرش اقامت خود در این کشور می باشند. اما همانطور که می دانید در سال های اخیر اقامت کردن در کشورهای دیگر با سختی های زیادی همراه بوده است و تنها افرادی می توانند به این کشورها بروند که دارای پشتوانه مالی بالا و یا مهارت و تخصص خاصی هستند اما وجود ویزاهای تخصیلی و شغل یابی این سال ها موجب شده تا فرد با داشتن سرمایه ای متوسط و مهارت بتواند به این کشورها برود. همانطور که می دانید اولین گام برای پذیرش اقامت شما در کره جنوبی داشتن ویزا است و شما باید بدانید که از چه نوع ویزایی برای این کار باید استفاده کنید در ادامه این بخش انواع ویزای کشور کره جنوبی را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

نحوه مهاجرت کردن به کره جنوبی:

کره جنوبی در سال های اخیر پیشرفت های چشم گیری را در زمینه های تجاری اقتصادی داشته است و از این رو اهمیت بالایی داشته است قوانین مختلفی که برای اقامت در این کشور وجود دارد گاها امکان رفتن به کره جنوبی را دشوار کرده است. افراد به شیوه های مختلفی می توانند به کره جنوبی بروند و با اقامت در این کشور موقعیت های شغلی تحصیلی خود را ارتقا دهند یکی از شیوه های متدوالی که اغلب افراد دوست دارند از این طریق اقدام به رفتن کنند دریافت ویزای کاری یا تحصیلی است که اغلب آسان تر از شیوه های دیگر می باشد و دارای شرایط خاص خود است. مدارک مورد نیاز برای دیرافت  ویزای این کشور شامل مدارک زیر است که قبل از مراجعه به سفارتخانه باید آ ها را آماده داشته باشید:

چگونه به کره برویم

  • درخواست فرم تقاضای دیرافت ویزا
  • عکس پرسنلی مناسب
  • پاسپورت مدت دار
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • نامه کارفرما
  • گواهی کارفرما
  • پرداخت هزینه ها

انواع ویزای کره جنوبی:

فرد متقاضی برای مهاجرت کردن به کره جنوبی با توجه به هر شرایطی که دارد ابتدا باید ویزای این کشور را دریافت کند ویزای این کور دارای انواع مختلفی است و همانطور که بیان با توجه به  هدف شما از رفتن به این کشور متغییر است. اگر قصد دارید تا برای پیشرفت شغلی به کشور کره جنوبی بروید باید از ویزای کاری در این کشور استفاده کنید همچنین ویزای تحصیلی، توریستی و … از انواع ویزای این کشور هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

مهاجرت به کره جنوبی

  • F5/6: این نوع ویزا یک ویزای اقامتی دائم است و برای افرادی است که از طریق ازدواج به کره جنوبی می روند.
  • C2-3-4: این ویزا ویزای تحصیلی، کار موقت و تجاری است که از انواع ویزای کوتاه مدت است.
  • E2: این ویزا یک ویزای آموزشی برای یادگیری زبان است و ویزای یک ساله است.
  • D8: یک ویزای سرمایه گذاری در شرکت ها است.
  • H2: این ویزا ویزای کاری کوتاه مدت است.

۱- مهاجرت کاری:

از مهم ترین شیوه های مهاجرت به کره جنوبی مهاجرت کاری است این نوع از ویزا با توجه به مدت زمانی که فرد در این کشور اقامت دارد متغییر است و بر حسب نوع کار او سنجیده می شود ویزای بلند مدت و ویزای کوتاه مدت از دو نوع مهم این ویزا هستند.

ویزای نوع E1 برای اساتید دانشگاهی صادر می شود این افراد مدرسانی هستند که طبق قانون تحصیلی کره جنوبی ویزای آن ها تایید می شود و در نهایت می توانند در موسسات آموزشی و یا دانشگاه های این کشور استخدام شوند و به فعالیت های پژوهشی نیز مشغول شود این ویزا دارای اعتبار ۵ ساله است.

  •  آرون گروپس

ویزای نوع E3 یک ویزای تحقیقاتی است و افرادی می توانند این نوع از ویزا را دریافت کنند که در زمینه های مهندسی و علوم پایه تخصص و مهارت لازم را دارند با داشتن این ویزا می توانید در موسسه های تحقیقاتی و دانشگاه های کره جنوبی اقدام به فعالیت کنید این ویزا نیز ۵ سال اعتبار دارد.

تحصیل در کره جنوبی

ویزای E5 نوع دیگری از ویزا است که برای مهاجرت به کره جنوبی می توانید از آن استفاده کنید این ویزا برای مشاغلی همچون حقوق، مهندسی معماری، حسابداری و پزشکی صادر می شوند این ویزا اعتبار یک ساله دارد و هر ساله تمدید می شود.

ویزای E7 نیز برای افرادی است که دارای تخصص و مهارتی بالا هستند اعبتار این ویزا ۳ ساله است و طبق قوانین آن افراد فارغ التحصیل نیز می توانند با استفاده از این ویزا به شغلی در کره جنوبی بپردارزند. ویزای نوع E10  نیز برای افرادی است که هیچ گونه پیشنهاد کاری را در این کشور ندارند و با این ویزا می توانند سغل مناسبی را پیدا کنند.

۲- مهاجرت تحصیلی:

افراد در مقاطع مختلف می توانند در دانشگاه ها و موسسات کره جنوبی مشغول به فعالیت شوند مدارکی که برای مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی مورد نیاز است شامل موارد زیر می باشد این نوع از ویزا ویزای E5 است و با توجه به آن فرد می تواند بعد از اتمام تحصیل خود مشغول به کار شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ این نوع از ویزا داشتن سوابق تحصیلی خوب، تسلط لازم بر زبان انگلیسی، عدم سوء پیشینه، پاسپورت مدت دار، دانش کره ای و سوابق سلامت است. هزینه های تحصیلی در این کشور برابر ۲ میلیون تا ۶ میلیون وون کره ای است.

ویزای کشور کره جنوبی

۳- مهاجرت سرمایه گذاری:

از جمله مهم ترین شیوه های برای رفتن به کره جنوبی سرمایه گذاری کردن در این کشور است شما می توانید سرمایه گذاری های خود را در زمینه های مختلفی همچون شرکت های سهام دار، راه اندازی کسب و کار، استارتاپ، خرید ملک و …. انجام دهید و از این طریق می توانید ویزای نوع E5 این کشور را دریافت کنید.

۴- مهاجرت از طریق ازدواج:

ازدواج با فردی که دارای تابعیت کره جنوبی است این امکان را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید ویزای این کشور را دریافت نمایید ویزای این نوع ویزا E6است و زوجین در صورت داشتن مدارک لازم برای اثبات سخنان خود می تواند مراحل اقدام به دریافت ویزای این کشور را آغاز کنند.

۵- مهاجرت از طریق تولد نوزاد:

الدینی که فرزندان آن ها در کشور ک ه جنوبی متولد می شود و فرزندشان تابعیت این کشور را دارد می توانند از طریق نوزاد خود اقدام به اخذ ویزای کشور کنند و به راحتی ویزای کشور کره جنوبی را دریافت می کنند همچنین فرزند شما می تواند ردخواست تابعیت تحصیل در کره را از ۲۰ ساگی انجام دهد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *