دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن پف پلک با روش های خانگی و طبیعی

  • سحر هودانلویی
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب به معرفی برخی از ماسک های ساده خانگی برای از بین بردن پف پلک شما پرداخته ایم، چرا که با چندین بار تکرار می توانید احساس سفتی در بافت های ضعیف اطراف چشم خود را داشته باشید.

همان طور که می دانید در عصر امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیاری برای از بین بردن پف پلک به وجود آمده است که در این رابطه شاید برخی از افراد میلی به انجام عمل جراحی و زیبایی نداشته باشند. از این رو به دنبال روش های خانگی و طبیعی برای رفع این مشکل هستند، چرا که در به وجد آوردن چشم تاثیر به سزایی قائل می شود. قابل به ذکر است که شرایطی به مانند عدم مراقبت صحیح از پوست، استفاده بیش از حد لوازم آرایشی می تواند پوست را خسته و در نهایت به بروز مشکل منجر کند.

با گذشت این امر به مرور زمان شل شدگی پوست نیز اتفاق می افتد که صدمه های پوستی و پیری زودرس از نشانه های اولیه آن می باشد. از این رو پیشنهاد می شود که هرچه سریع تر به فکر روشی ساده و موثر برای از بین بردن افتادگی پلک و پف باشید.

معرفی روش های از بین بردن پف پلک

پلک های افتاده و پف کرده

مصرف بیش از اندازه مشروبات الکی و شرایط ژنتیکی می تواند در ایجاد پلک های پیر و خسته که در نگاه دیگران نیز افتاده می باشد، فرم چشم و صورت تان را به کلی تغییر دهد. افرادی که از این عارضه آزار دهنده زجر می بینند؛ از روش های بسیاری برای پنهان کردن افتادگی پلک هایشان استفاد می کنند که مسلما موقتی هستند. امروزه عمل های زیبایی برای از بین بردن این عارضه به وجود آمده است اما مشکل اینجاست که علاوه بر هزینه های کلان، خود راضی به زیر تیغ بردن صورت شان نیستند.

همان طور که می دانید، پلک های افتاده ظاهر فرد را پیر و خسته تر نشان می دهد و همچنین در برخی از مواقع می تواند در میزان بینایی فرد تاثیر به سزایی قائل شود. همچنین طبق برخی از تحقیقات انجام شده این چنین مشخص شد که برخی از خانم ها در حین آرایش با این عارضه به مشکل می خورند که از این رو بیش از قبل به فکر عمل های زیبایی و یا ماسک ها موثر خانگی برای از بین بردن پف پلک می افتند.

معرفی روش های از بین بردن پف پلک

  • روغن نارگیل

قابل به ذکر است که روغن نارگیل از خواص ضد باکتریایی و قارچ قوی برخوردار می باشد که با کم کردن التهاب به افزایش جریان خون بدن کمک به سزایی می کند. این خاصیت روغن نارگیل سبب شده تا به عنوان یکی از روش های موثر درمان به حساب آید.

از این رو ۱ قاشق روغن نارگیل را گرم کنید و سپس بر روی نواحی زیر چشم به مدت ۳۰ دقیقه به آرامی ماساژ دهید و خوب است که این کار را شب انجام دهید و سپس صبح روز بعد صورت تان را با آب سرد شستشو دهید.

  •  آرون گروپس

تاثیر سفیده تخم مرغ در از بین بردن پف پلک

  • سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ غنی از ویتامین های موثر درمانی است که با کمک آن می توانید به سفت شدن پوست خود و در نهایت رفع افتادگی پلک تان منجر شوید.

برای انجام این روش بایستی سفیده تخم مرغ را به مدت ۲۰ دقیقه به روی پوست تان ماساژ دهید و سپس با آب سرد به شستشو بپردازید.

  • بابونه

بابونه از خواص آنتی باکتریال بسیار قوی برخوردار می باشد که در نهایت می تواند التهاب و ورم اطراف چشم را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

  1. از این رو بابونه را در نصف فنجان آب جوش بریزید تا خواص و رنگ آن به آب انتقال یابد.
  2. حالا این محلول معجزه انگیز را در طی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به روی پوست تان ماساژ دهید تا در نهایت به رفع و کاهش التهاب در پوست تان منجر شود.
  • کرم طبیعی

این کرم ها همان طور که از نامشان پیداست از ترکیبات موثر و طبیعی تهیه شده اند که می تواند پوست را از محیط خارجی محافظت کند و در نهایت با مرطوب نگه داشتن سطح آن از خشکی پوست و پیری زودرس جلوگیری کند.

  • ورزش چشم

در این روش بایستی چشمان خود را ببندید و انگشت اشاره خود را به روی چشم قرار دهید و در نهایت آن را به آرامی در سمت داخلی چشم فشار دهید. خوب است که این کار را در طی روز به مراتب ۱۰ بار برای نتیجه گیری بهتر انجام دهید.

تاثیر نوشیدن آب در از بین بردن پف پلک

  • نوشیدن آب

مزایای نوشیدن آب برای بدن بی شمار است که از این رو در این رابطه نیز توصیه می شود که نوشیدن روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب را در طی روز فراموش نکنید. چرا که از خشکی پوست و از بین رفتن آب میان بافت های پوستی جلوگیری می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *