دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های بوانات و معرفی مهم ترین گردشگاه های این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

شهرستان بوانات یکی از شهرستان های زیبا در استان فارس است که دارای چشم اندازهای بسیار زییبایی است دیدنی های بوانات تنوع زیادی دارد و دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی است از مهم ترین زیبایی های این شهر می توان به طبیعت مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده آن اشاره کرد که در این بخش با آن آشنا می شوید.

بوانات از شهرهای زیبایی است که در در منطقه شمالی استان فارس واقع شده است این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیبایی است و هر ساله علاقه مندان و گردشگران زیادی را از نقاط مختلف به خود جذب می کند. این منطقه وسیع دارای طبیعتی سرسبز و پر جاذبه است و به دلیل برخورداری از تفرجگاه های مناسب و طبیعت سرسبز خود مورد توجه است چشم اندازهایی که می توانید در شهرستان بوانات مشاهده کنید بسیار بی نظیر هستند با آغاز فصل بهار طبیعت این منطقه از زیبایی های بیشتری بهره مند می شود. این منطقه در فصل های مختلفی از سال می تواند مقصد بسیاری از گردشگران و علاقه مندان باشد و ویژه افراد طبیعت گرد و بوم گردان است تلفیقی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی که در این منطقه مشاهده می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند توجه شما را نیز جلب کند. از مهم ترین دیدنی های بوانات می توان به پل آجری سوریان اشاره کرد این پل بر روی یکی از رودخانه های معروف در این منطقه ساخته شده است با وجود ترددهای مکرری که در این منطقه بوده است هنوز این پل سالم باقی مانده است.

دیدنی های معروف بوانات را بشناسید:

شهرستان بوانات به دلیل نزدیکی به شهرهای مهمی همچون شیراز و یزد از اهمیت زیادی برای گردشگران برخوردار است و هر ساله علاقه مندان و گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند که می توانید از جاذبه های آن بازدید کنید این شهرستان بهشتی زمینی است مملو از چشم اندازهای دوست داشتنی برای علاقه مندان خود که در ادامه این بخش با آن ها آشنا خواهید شد.

 

چهارطاقی ساسانی، بوانات:

یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی که در شهرستان بوانات واقع شده است و علاقه مندان زیادی نیز دارد چهار طاقی ساسانی است همانطور که می دانید این شهرستان در مسیر جنوب به شمال واقع شده است از این رو دارای آب و هوای متفاوتی است منجی که در این مسیر و رد یکی از روستاها واقع شده است چهار طاق ساسانی روی آن واقع شده است. این چهار طاق در بالای یک تپه قرار دارد که از کنار آن رودخانه ای عبور می کند این بنای عظیم چهار ستونی دارد که این طاق ها را به یکدیگر متصل کرده است تحیقیقات و کارشناسی ها نشان می دهد که این بنا یک بنای مذهبی است.

منطقه بوانات

منطقه شکار ممنوع دره باغ:

یکی دیگر از مهم ترین دیدنی های بوانات منطقه شکار ممنوع دره باغ است این زیستگاه ویژگی های مهمی دارد از مهم ترین ویژگی های این منطقه جمعیت جانوری آن است که به دلیل شکارهای بی رویه رو به کاهش است حمایت هایی که از این جانوران صورت می گیرد باید به شیوه های بهتری فرهنگ سازی شوند این منطقه در استان فارس به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه ها شناخته می شود.

دیدنی های بوانات

  •  آرون گروپس

تفرجگاه پیرکدو:

این تفرجگاه در استان فارس بسیار شناخته شده است درختانی که در این پارک می بینید قدمتی هزار ساله دارند از دیگر زیبایی های این پارک جنگلی می توان به چشمه های پر آب آن اشاره کرد فضای دلنشینی که در این پارک می بینید دارای چشم اندازی بسیار جالب است و مورد توجه علاقه مندان زیادی است. در این شهرستان تفرجگاه های دیگری نیز وجود دارند اما این پارک جنگلی از نواحی اطراف به شهرهای دیگر نیز نزدیک تر است.

طبیعت سرسبز بوانات

روستای پنگون:

طبیعت زیبای روستای پنگون نیز آن را به یکی از دیدنی های بوانات تبدیل کرده است این روستا در فاصله ۲۴ کیلومتری از مرکز بوانات واقع شده است جمعیت این روستا بالغ بر ۴۳۵ نفر است این روستا از نواحی شرق به دیگر روستاها نیز متصل می شود و با آن ها ارتباط دارد. کوه های روستای پنگون و چشم اندازهای طبیعی اطراف آن از سوی گردشگران و علاقه مندان زیادی می تواند مورد توجه باشد.

ارتفاعات بوانات

روستای جمال آباد:

این روستا یکی از روستاهای تاریخی و با قدمت بالا در این منطقه است این روستا دارای بناهای تاریخی متعددی است و می توانید با جاذبه های مهم و تاریخی آن آشنا شوید از سویی طبیعت زیبای این روستا نیز می تواند برای گردشگران و علاقه مندان جذابیت داشته باشد.

طبیعت بوانات

منطقه شکار ممنوع توت سیاه:

این منطقه نیز یکی دیگر از مناطق محافظت شده است که دارای چشم اندازهای زیبایی است این منطقه محافظت شده در انتهای شهرستان بوانات واقع شده است این زیستگاه دارای گونه های جانوری متعددی است همچنین گونه های گیاهی که در این منطقه می بینید نیز دارای زیبایی های زیادی هستند. این منطقه تفریحی دارای امکانات تفریحی زیادی است و از تفرجگاه های مهم در این منطقه این زیستگاه یکی از مکان های دیدنی استان فارس محسوب می شود.

حیات وحش بوانات

از مهم ترین گردشگاه های این منطقه نیز می توان به امامزاده شاه میر حمزه، گردشگاه محمد حنیفه، قنات ابراهیم و شاهزاده ابوالقاسم و … اشاره کرد هر یک از این جاذبه ها دارای پیشینه تاریخی بالایی هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *