دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی کامل روستای جنت رودبار رامسر به همراه اجاره ویلا ارزان قیمت

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از جاذبه های طبیعی شهر رامسر، روستای جنت رودبار می باشد که یکی از ییلاق‌های مرتفع رامسر است که چشم‌انداز زیبایی به کوهستان‌های اطراف دارد. با سفر به این روستا می‌توانید از تجربه زندگی بومی اهالی این روستا لذت ببرید. روستای جنت رودبار یکی از مراکز عمده تولید گل گاوزبان در شمال ایران است و به عنوان پایتخت گل گاوزبان مازندران نیز شناخته می‌شود. برای رسیدن به این روستا، باید از دل جنگل سحرانگیز دالخانی عبور کنید.

جنت رودبار ییلاقی با دشت‌‌های زیبا، کوه‌‌های بلند، آبشارهای فراوان و چشم‌انداری زیباست که در ۶۰ کیلومتری جنوب‌ غربی رامسر قرار دارد و بخشی از دهستان بزرگ جنت رودبار محسوب می‌شود. روستای جنت رودبار در میانه کوه‌ها و در دشتی کنار یک رودخانه قرار گرفته است که این رود پس از پیوستن به چند رود دیگر، به رودخانه معروف چالکرود و در آخر به دریای کاسپین می‌ریزد.

اجاره ویلا رامسر

خنکای هوا در فصول گرم سال، مراتع و تپه‌های سرسبزِ پوشیده از گل‌ها و گیاهان دارویی، خانه‌های قدیمی روستا و  … از دلایلی است که رفتن به این ییلاق را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. البته که این تمام جذابیت جنت رودبار نیست؛ شما برای رسیدن به این ییلاق تماشایی باید از دل جنگل دالخانی عبور کنید که این موضوع جذابیت سفر به این منطقه را چندین برابر می‌کند. در کنار این‌ها، مهم‌ترین شهرت جنت رودبار، به مزارع گل گاوزبان آن است که آن را به قطب تولید گل گاوزبان در رامسر تبدیل کرده و گل گاوزبان‌های بسیار مرغوبی تولید می‌کند.

اقامت در روستای جنت رودبار رامسر

برای اقامت در روستای جنت رودبار می‌توانید روی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌های محلی حساب باز کنید. واحد پذیرایی، رستوران، مسجد، سرویس بهداشتی، نانوایی، فروشگاه، غرفه صنایع‌دستی و …

همچنین برای اجاره ویلا ارزان قیمت در رامسر میتوانید از طریق سایت راهنمای سفر کارناوال اقدام کنید.

جاذبه های روستای جنت رودبار

عبور از دل جنگل دالخانی: برای آن که از رامسر به جنت رودبار برسید باید به دل جنگل دالخانی بروید و این یعنی جذابیت‌های سفر شما از همان ابتدا آغاز می‌شود.

آب‌وهوای دلپذیر جنت رودبار: یکی از دلایلی که باعث می‌شود مسافران زیادی به جنت رودبار بروند، آب‌وهوای ییلاقی و خنک آن در فصل‌های گرم سال است.

آبشارها: یکی از جلوه‌های طبیعی این روستا آبشارهای متعدد آن است که از معروف‌ترین آنها می‌توان به آبشارهای آزارک، حسینیه، چاردر، خشکا، ریش بزار، هیسیان و سیاسرت اشاره کرد. برای بازدید از این آبشارها بهتر است از افراد محلی کمک بگیرید.

جمع آوری گیاهان دارویی: اگر اهل گشت و گذار در طبیعت و جمع‌آوری گیاهان دارویی هستید این روستا، گزینه عالی برای شماست؛ به خصوص که اینجا بهشت گل گاوزبان رامسر نیز هست.

جشنواره گل گاوزبان: همان‌طور که گفتیم روستای جنت رودبار قطب گل گاوزبان مازندران است؛ به همین دلیل چندسالی ست که در این روستا، در خردادماه جشنواره گل گاوزبان برپا می‌شود. البته در کنار برگزاری این جشنواره، در این زمان مراسم شادی همراه با موسیقی و رقص سنتی نیز در سطح روستا برگزار می‌شود و افراد محلی به معرفی سوغات و صنایع‌دستی منطقه خود می‌پردازند. جشنواره‌ای که باعث شده هرساله گردشگران بسیاری در این ماه، راهی این روستا شوند.

کوهنوردی: برای طبیعت گردان حرفه‌ای، چه سفری بهتر از سفر به روستای جنت رودبار ! جایی که در آن می‌توانند یک کوهنوردی حسابی را تجربه کنند و از چشم‌اندازهای تماشایی کوه‌های البرز بی‌نهایت لذت ببرند. البته توجه کنید که هرگز بدون تجربه قبلی، تجهیزات کافی یا همراهی با لیدرهای محلی و آشنا به منطقه راهی کوه‌های اطراف نشوید.

اجاره ویلا رامسر

کی بریم روستای جنت رودبار؟

بهار و تابستان: اواخر اردیبهشت تا اواخر تابستان، بهترین زمان سفر به این منطقه ییلاقی ست. البته به دلیل خشکی هوا در این ییلاق و رطوبت اندک آن و اینکه خورشید در تابستان‌ها به صورت عمود می‌تابد؛ هوا زود در این فصل گرم می‌شود. این در حالی ست که در این زمان شب‌های بسیار سردی بر این منطقه حکمفرماست.

پاییز و زمستان: در پاییز و زمستان به دلیل ارتفاع بالای روستا، هوای جنت رودبار بسیار سرد می‌شود که بهتر است در این فصل‌ها راهی این روستا نشوید.

راه های رفتن به روستای جنت رامسر

برای رسیدن به روستای جنت رودبار باید خود را به بخش شرقی شهرستان رامسر برسانید. در این منطقه با استفاده از تابلوهای راهنما به دنبال جاده رودبار جنت باشید که مسیر رسیدن به روستاست. وارد این جاده شوید، از میان جنگل تماشایی دالخانی عبور کنید و تا انتها پیش بروید. روستای جنت رودبار در انتهای این جاده قرار دارد.

منبع :

تارنمای کارناوال (www.karnaval.ir)


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *