دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جدیدترین مدل‌های آرایش بهاری

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

اگر دل‌تان می‌خواهد در بهار ۱۴۰۰ زیباترین مدل‌های آرایش در سطح جهان را بشناسید و از بین آن‌ها بهترین‌ها را برای خودتان انتخاب کنید، این مقاله را از دست ندهید.

آرایش بهاری

در این مقاله ۱۰ مدل و ترند آرایش بهار ۱۴۰۰ را به شما معرفی می‌کنیم و ترفندهای مهمی را به شما آموزش خواهیم داد.

۱.   آرایش با یک رنگ و تمام

یکی از بهترین و جذاب‌ترین مدل‌های آرایش برای بهار ۱۴۰۰ استفاده از تنها یک رنگ است که به آن آرایش مونوکروم هم گفته می‌شود. تمام کاری که باید برای داشتن این آرایش انجام دهید این است که ابتدا پوست صورت‌تان را با استفاده از کانسیلر و کرم پودر صاف و یک دست کنید و سپس رژ گونه، رژ لب و سایه چشم یکسان بزنید؛ یعنی اگر رژ لب شما صورتی روشن است، رنگ رژ گونه سایه چشم هم باید صورتی روشن باشد. بنابراین نکته ظریف این است که دقت کنید چه رنگ آرایش‌هایی به تناژ پوست شما می‌آیند و بر همین اساس به آرایش تک رنگ بپردازید.

۲.   استفاده از تینت لب و رژ لب محو شده

در مورد مدل‌های آرایشی بهار ۱۴۰۰ یک نکته جالب وجود دارد و آن توجه بعضی از ترندها به الزامات پاندمی است؛ الزاماتی مثل ماسک که آرایش کردن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. برای مثال یکی از ترندهای مهم آرایش بهار امسال رژ لب مات شده است و دلیلش هم پس ندادن رژ به ماسک صورت. بنابراین اگر می‌خواهید یک آرایش ملایم بهاری داشته باشید خوب است رژ لب یا تینت لب را به مقدار خیلی کم روی نوک انگشت تمیز تان قرار دهید و آن را از مرکز لب‌ها به سمت بیرون پخش کنید. این کار هم جلوه‌ای طبیعی به چهره شما می‌دهد و هم مانع از کثیف و رنگی شدن ماسک صورت‌تان خواهد شد.

۳.   ابروهای پهن و لیفت شده

بهار امسال بیشتر از سال‌های قبل متوجه آرایش پهن ابروها و لیفت کردن آن‌ها خواهید بود. به همین دلیل هم لازم است چند کار را انجام دهید:

  • اگر ابروهای خودتان پر است، به هیچ وجه داخل آن‌ها نرفته و آن‌ها را باریک نکنید. اجازه دهید ابروها برای مدتی استراحت کنند. برای این کار تنها روی آن‌ها را قیچی کرده و قسمت‌های خارج از خط و هاشور را به استفاده از موچین و به راه رویش مو بردارید. بعد از مدتی ابروهای شما آماده آرایش مدل بهار امسال خواهند شد.
  • اگر ابروهایتان قسمت‌های خالی شده دارند، بهتر است برای طبیعی‌تر شدن آرایش‌تان از نوک تیز مداد ابرو به جای سایه استفاده کنید و خطوط لازم را در قسمت‌های خالی شده بکشید. سایه ابرو را می‌توانید در نهایت به صورت یک لایه محو اضافه کنید.
  • برای لیفت یا بالا بردن ابروها نیازی نیست که از مواد شیمیایی چند ماهه استفاده کنید. اگر ابروهای کم پشت یا نازک دارید، قاعدتا یک ژل ابرو می‌تواند آن‌ها را سر جای‌شان فیکس کند؛ اما اگر ابروهای ضخیم و پرپشت دارید، احتمالا ژل ابرو برای شما مناسب نخواهد بود. در عوض از یک صابون مخصوص ابرو کمک بگیرید تا ابروها را به خوبی بالا نگه دارد.

۴.   ریمل آبی روشن

یکی از زیبایی‌های آرایش بهار امسال جایگزین کردن ریمل آبی روشن به جای ریمل مشکی است؛ البته به شرط آن که این رنگ ریمل با آرایش مناسب همراه باشد.

برای داشتن یک آرایش زیبا با ریمل آبی خوب است ابتدا با استفاده از کرم پودر پوست صورت را یک دست کرده و با استفاده از کانسیلر تیرگی دور چشم را برطرف کنید. دقت داشته باشید اگر کانسیلر معمولی نمی‌تواند سیاهی زیر چشم‌ها را بپوشاند، بهتر است از انواع کانسیلر رنگی کمک بگیرید.

بعد از اینکه پوست صورت را به خوبی پوشاندید، نوبت به آرایش چشم با ریمل آبی می‌رسد؛ ولی قبل از این کار بهتر است با استفاده از یک سایه آبی روشن پشت پلک را بپوشانید و سپس با استفاده از مداد آبی متالیک و تیره‌تر خط چشم بکشید. خط چشم را می‌توانید تنها پشت پلک بالا بکشید یا آن را به خط زیر مژه‌های پایین هم اضافه کنید.

قدم بعدی استفاده از فر مژه است که با آن مژه‌های خودتان یا مژه مصنوعی را حالت دهید. آخرین قدم استفاده از ریمل آبی روشن شماست که قرار است روی مژه‌ها بیاید و یک هاله آبی زیبا را در چشم‌های شما انعکاس دهد.

۵.   سایه چشم براق

امسال سایه‌های شاین دار، براق یا اکلیلی به ویژه برای آرایش شب بسیار کاربردی خواهند بود و بین بعضی از میکاپ آرتیست‌ها استفاده از نگین‌های شفاف کریستالی پشت پلک‌ها دیده شده است. بنابراین قرار است برق چشم‌ها برای آرایش بهار ۱۴۰۰ به شدت رخ نمایی کند.

نکته مهمی که در مورد استفاده از سایه چشم براق باید به خاطر داشته باشید این است که مطمئن شوید سایه را از برند معتبری تهیه می‌کنید؛ چون استفاده از مواد براق کننده نامطمئن می‌تواند منجر به حساسیت پوستی و ایجاد مشکلات بعدی برای منطقه حساس چشم‌ها شود.

از طرف دیگر خوب است رنگ‌ سایه‌هایی را که به شما می‌آیند، خوب بشناسید و به جای خرید یک پالت شاین دار به خرید چند سایه تکی براق کننده اکتفا کنید؛ چون این ترند بعد از نیمه دوم سال خیلی کاربردی نخواهد بود و شما به یک پالت متنوع نیازی نخواهید داشت.

آرایش بهاری

۶.   آرایش صورت دلفینی

با اینکه اسم آرایش دلفینی عجیب و غریب است؛ اما یکی از محبوب‌ترین مدل‌های آرایش امسال است. آرایش دلفینی از پوست دلفین که بسیار مرطوب و درخشان است، الهام گرفته شده و افرادی مثل هیلی بیبر تاکنون نشان داده‌اند که استفاده از این سبک آرایش را دوست دارند.

برای داشتن آرایش صورت دلفینی باید چندین مرحله زیر را به خوبی انجام دهید تا بهترین نتیجه را به دست آورید:

  • ابتدا پوست‌تان را خوب بشویید و با استفاده از آبرسان و مرطوب کننده آن را از رطوبت سیراب کنید.
  • سپس از پرایمر بدون رنگ و قوی استفاده کنید تا رطوبت پوست را نگه دارد و آن را یک دست کند.
  • از یک ضد آفتاب سبک کمک بگیرید.
  • اگر پوست‌تان در این مرحله نیاز به پوشش دهی دارد، با استفاده از یک کرم پوشاننده بسیار ملایم مثل ب ب کرم و کانسیلر سبک آن را پوشش دهید. ترجیحا از کرم پودر سنگین استفاده نکنید.
  • آرایش چشم‌ها را بسیار ملایم نگه دارید و ترجیحا فقط مقدار کمی ریمل بزنید.
  • برای آرایش لب‌ها سراغ یک رژ لب بسیار ملایم و Nude بروید.
  • با استفاده از یک رژ گونه بهاری و خوش رنگ به گونه‌ها کمی رنگ دهید و با توجه به فرم صورت‌تان مقداری هایلایتر روی استخوان گونه بزنید.

نتیجه اجرای مراحل بالا داشتن یک آرایش بسیار شیک و سبک است که سلامت پوست شما را بیشتر نشان داده و به زیبایی صورت شما اضافه خواهد کرد.

۷.   سایه اسموکی

سایه اسموکی جزو علایق آرایشی بسیاری از خانم‌هاست. اگر شما هم دوست دارید در بهار ۱۴۰۰ همچنان از این سبک آرایش برای چشم‌هایتان استفاده کنید، خوب است بدانید ترند امسال سایه اسموکی سبز تیره یا زمردی است. این رنگ سایه که به چشم‌های قهوه‌ای و عسلی بیشتر از چشم‌های مشکی می‌آید، می‌تواند به سرعت آرایش شما را عوض کرده و یک مدل شیک و مناسب به ویژه شب به شما ارائه دهد. بنابراین خرید سایه اسموکی سبز را فراموش نکنید و برای اینکه دوام سایه را بالا ببرید حتما از یک پرایمر سایه کمک بگیرید.

۸.   رژ لب هلویی

اگر قرار باشد تنها یک رژ لب برای بهار ۱۴۰۰ بخرید، بهتر است رنگ آن هلویی باشد. ترند استفاده از رژ لب هلویی بین بسیاری از سوپر مدل‌های مطرح جهان امسال بیشتر از هروقت دیگری دیده شده است و دلیل آن هم به طبیعی بودن این رنگ و تاثیر مثبت آن روی انواع رنگ پوست برمی‌گردد.

اگر به آرایش مونوکروم علاقه دارید، می‌توانید به جای خرید رژ لب هلویی یک تینت لب به همین رنگ بخرید و از آن به جای رژگونه و رژ لب استفاده کنید. با این کار سبک آرایش‌تان را به سبک آرایش کره‌ای نزدیک کرده و اگر پوست‌تان را با استفاده از کانسیلر و کرم پودر یک دست کرده باشید، دیگر فاصله‌ای با آرایش طبیعی و سبک این کشور که ترند امسال هم هست، نخواهید داشت.

۹.   استفاده از هایلایتر

چنانچه تا به حال از خرید هایلایتر یا استفاده از آن فراری بوده‌اید، چون فکر می‌کردید قوانین استفاده از آن برایتان پیچیده است؛ الان وقتی است که باید قواعد بازی را یاد بگیرید و استفاده از این وسیله آرایشی را برای خودتان جا بیندازید.

کافی است یک هایلایتر ملایم و متناسب با رنگ پوست یا رنگ آرایش‌تان انتخاب کنید و آن را روی نقاطی از صورت مثل وسط ابروها، استخوان گونه و بسته به فرم صورت‌تان روی نواحی دیگر خوب پخش کنید، طوری که مرز آن محو شود. این کار باعث می‌شود یکی از اساسی‌ترین مدل‌های آرایش بهار ۱۴۰۰ را روی صورت‌تان پیاده کنید و از زیبایی بیشتر لذت ببرید.

نکته مهم این است که هایلایتر را به هیچ وجه نباید روی پوست خشک زد و حتما باید در زیر سازی پوست از مقادیر لازم مرطوب کننده استفاده کرد؛ ضمن اینکه برای گرفتن بهترین نتیجه بهتر است از براش مخصوص هایلایتر کمک بگیرید.

آرایش بهاری

۱۰. رژ گونه بهاری

شاید در نگاه اول آرایشی که روی لب‌ها و چشم‌ها تاکید زیادی نداشته باشد و در عوض با یک رژ گونه صورتی بهاری خودش را نشان داده باشد، عجیب به نظر برسد؛ اما رفته رفته این سادگی آرایش و تاکید صرف روی رژ گونه طراوات و سلامت را به ذهن بیننده متبادر خواهد کرد؛ درست مثل یک ورزشکار که به دلیل فعالیت گونه‌هایش سرخ شده یا دختران ساده روستایی که زیبایی خاص خودشان را دارند.

تمام کاری که باید برای این سبک آرایش انجام دهید یک دست کردن پوست با کانسیلر و کرم پودر و استفاده از کمترین مقدار لوازم آرایش برای لب‌ها و چشم‌هاست. در عوض روی گونه‌ها را با رژ گونه صورتی بپوشانید و سعی کنید تناژی از این رنگ را انتخاب کنید که به پوست‌تان بیشتر از سایر طیف‌ها می‌آید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *