دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه شیر بادام هندی مقوی و خوشمزه

  • محدثه خاکشور
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

باز هم همراهی آرگا و شما با آموزش طرز تهیه شیر بادام هندی یکی از نوشیدنی ها و البته ترکیبات پرکاربرد با طعمی ناب و ارزش غذایی بالا که در این مطلب رقم خورده است؛ امیدواریم مورد توجه شما واقع گردد.

بادام هندی و کلی خاصیت که حیف است خود را از آن محروم کنید، شیر بادام هندی ساخته شده از این آجیل خوشمزه دارای تمامی ویژگی ها و ارزش غذایی و ویتامین ها،طعم دلچسب می باشد که به همان نسبت مزاج گرم و خشک دارد. در این مطلب طرز تهیه شیر بادام هندی را آموزش خواهیم داد.

شیر بادام گیاهی یکی از انواع شیرهای گیاهی و یکی از نوشیدنی های گرم و مقوی محسوب می شود که دارای بافت نرم و طعمی دلچسب بوده و تاثیرات مثبت زیادی برای سلامتی بدن از جمله مفید بودن برای بالا بردن سطح سیستم ایمنی به دنبال دارد. در تهیه انواع نوشیدنی ها از جمله قهوه، اسموتی، چای، اوتمیل، دسر، غذاهایی مانند سوپ و آبگوشت قابل به کارگیری می باشد که در ادامه مفصل تر شرح خواهیم داد.

آموزش طرز تهیه شیر بادام هندی

مواد مورد نیاز

  • چهار پیمانه آب
  • یک پیمانه بادام هندی
  • یک دوم قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • یک قاشق غذاخوری شربت افرا

آشنایی با طرز تهیه شیر بادام هندی با طعم ناب و مقوی

بادام هندی را لازم است در آب به مدت یک – دو ساعت خیسانده باشید و در صورت به دست آوردن شیر غلظت دارتر و نرمتر ۲۴ ساعت در آب بخیسانید.

پس از این مدت، بادام های هندی خیسانده را آبکش کرده و همراه چهار پیمانه آب خنک درون مخلوط کن ریخته تا برای ۲ – ۳ دقیقه با دور تند با یکدیگر مخلوط کند.

طرز تهیه شیر بادام هندی با طعمی عالی

در این مرحله نوبت افزودن شربت افرا، عصاره وانیل و یا در صورت تمایل عسل و خرما است؛ مجددا با استفاده از مخلوط کن ترکیب نمایید تا یکدست گردد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شیر به دست آمده را درون یک شیشه ریخته و برای ۳ – ۴ روز داخل یخچال قرار دهید. این نوشیدنی خوش طعم و مقوی را می توانید به همین صورت میل کنید و یا در تهیه قهوه، اسموتی، چای، اوتمیل به کار ببرید.

طریقه مصرف شیر بادام هندی

این شیر یکی از نوشیدنی های خوشمزه و فوق العاده ارزشمند به شمار می رود که علاوه بر نوشیدن خود آن می توانید آن را برای ساخت دسرهای مختلف، شیرینی و کیک ها، پنکیک و کوکی ها، سس های سالاد و پاستا، خورش و سوپ، هات چاکلت، غلات صبحانه و بسیاری از نوشیدنی ها مانند اسموتی هویج، شیر قهوه، شیر کاکائو، شیر چای، شیر موز، معجون مورد استفاده قرار دهید؛ به بیانی ساده تر جایگزین مناسب و ایده آلی برای شیر گاو محسوب می شود که می توانید برای تهیه هر خوراکی و یا نوشیدنی و دسری که در آن شیر به کار می رود، به کار ببرید.

آموزش کاربردی طرز تهیه شیر بادام هندی
در این مطلب آشپزی شما کدبانوهای عزیز ایرانی را با طرز تهیه شیر بادام هندی آشنا می کنیم، امیدواریم توانسته باشیم قدمی در جهت پیشرفت کیفیت و تنوع بخشیدن به سبک غذایی شما و در نتیجه سلامتی شما برداشته باشیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *