دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چطور همبرگر خانگی را به سبک معروف‌ترین رستوران‌ها بپزیم؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

همبرگر یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای فست فودی است که اگر تجربه پخت آن را در خانه داشته باشید به احتمال زیاد درگیر یک مقایسه همیشگی میان همبرگر خانگی و همبرگر رستورانی شده‌اید! به همین دلیل است که عده‌ای باور دارند برای خوردن همبرگر خوب باید حتماً به رستوران رفت چراکه نوع خانگی این غذا اصلاً شبیه چیزی که در رستوران‌ها می‌خوریم نیست.

لازم است به شما بگوییم که تفاوت میان همبرگر خانگی و همبرگر رستورانی در گرو چند نکته کوچک و پنهانیست که شاید تا به حال با آن‌ها مواجه نشده‌اید! اطمینان داشته باشید که اگر طرز تهیه همبرگر خانگی به روش رستورانی را امتحان کنید دیگر تمایلی به خوردن این ساندویچ گرد و جذاب در رستوران‌ها ندارید.

شک نداریم که بعد از خواندن این مقاله می‌توانید از دوستانتان برای صرف یک همبرگر حرفه‌ای دعوت کنید!

نکاتی برای پخت همبرگر به سبک رستورانی

عده زیادی معتقدند هرچه هم که در پخت همبرگر دقت به خرج دهند باز قادر به پخت یک همبرگر رستورانی در خانه نیستند. بیایید این باور غلط را کنار بگذاریم. سرآشپزهای حرفه‌ای برای پخت همبرگر جادو نمی‌کنند اگر به چند نکته ویژه در پخت همبرگر توجه داشته باشید شما هم می‌توانید سرآشپز خود در تهیه ساندویچ محبوبتان باشید.

پخت همبرگر با کیفیت رستورانی چند قلق و ترفند ساده دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید در پخت همبرگر حرفه‌ای عمل کنید. در ادامه این نکات را می‌خوانید.

استفاده از ادویه را در پخت همبرگر جدی بگیرید!

همبرگر

 

بعضی افراد تنها به استفاده از فلفل و نمک در آماده کردن مواد همبرگر قناعت می‌کنند. در صورتی که استفاده از ادویه همبرگر رستورانی اولین قدم در شبیه شدن طعم غذای شما به آن ساندویچ‌های خوشمزه و خوش عطریست که در رستوران‌ها نوش جان می‌کنید.

اگر یک همبرگر ترد می‌خواهید گوشت را ورز ندهید!

یکی دیگر از اشتباهاتی که ما در تهیه همبرگر خانگی مرتکب می‌شویم ورز دادن گوشت است. بعضی‌ها تصور می‌کنند که با ورز دادن هرچه بیشتر گوشت همبرگر نتیجه‌ای خارق‌العاده در انتظار آن‌هاست؛ اما این کار اگر بیش‌ازحد نیاز انجام شود کیفیت همبرگر را به شدت پایین می‌آورد. ورز دادن گوشت همبرگر باید به آرامی و به‌اندازه‌ای که مواد به خورد هم بروند انجام شود.

به مواد همبرگر استراحت دهید!

مخلوط کردن پیاز و ادویه‌ها با گوشت چرخ‌کرده و ورز دادن آن به جهت یکدست شدن مواد، گوشت همبرگر را گرم می‌کند. برای اینکه نتیجه بهتری در انتظارتان باشد بهتر است پس از آماده کردن قرص‌های همبرگر آن‌ها را روی کاغذ روغنی بچینید، رویشان را بکشید و برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا خنک شود.

از اضافه کردن مخلفات غیرضروری به گوشت همبرگر خودداری کنید!

همبرگر نیازی به تخم‌مرغ، آرد، ماست و مخلفات این‌چنینی ندارد. اگر به جای درست کردن همبرگر قصد آماده کردن کباب تابه‌ای را دارید که هیچ، اما اگر یک همبرگر حرفه‌ای و رستورانی می‌خواهید از اضافه کردن مواد غیرضروری به گوشت همبرگر خودداری کنید تا طعم نهایی همان چیزی باشد که در رستوران‌ها خورده‌اید.

 نمک آخرین گزینه ایست که به گوشت همبرگر اضافه می‌شود!

تا زمانی که همبرگر شما شکل نگرفته و با مواد مخلوط نشده نباید نمک را به آن اضافه کنید. اضافه کردن زودهنگام نمک باعث له شدن بافت همبرگر می‌شود. بهترین زمان برای اضافه کردن نمک درست دقایقی قبل از پخت برگر است.

به شکل دادن همبرگر دقت کنید!

اگر می‌خواهید همبرگر شما هنگام پخت جمع نشود قرص همبرگر را در کف دستتان قرار دهید و به آرامی با یک انگشت مرکز آن را قدری گود کنید. با این کار پس از سرخ شدن یک همبرگر با ظاهری حرفه‌ای خواهید داشت که جمع نمی‌شود و ضخامت لبه‌های آن ‌قدری بیشتر از وسط همبرگر است.

همبرگر را روی حرارت متوسط و در تابه‌ای داغ بپزید!

برای پخت همبرگر تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و زمانی قرص‌های همبرگر را داخل آن بچینید که تابه و روغن حسابی داغ شده باشد.

همبرگر را چند بار در طول پخت زیرورو کنید!

اگر صبر کنید تا یک سمت همبرگر کاملاً سرخ شود و بعد آن را زیرورو کنید در نهایت همبرگری خشک و بی‌کیفیت تحویل می‌گیرید. پخت در دو طرف همبرگر باید هم‌زمان با هم انجام شود پس در طول مدت پخت چند بار همبرگر را زیرورو کنید.

برای اضافه کردن پنیر عجله نکنید!

اگر می‌خواهید به جای همبرگر ساده یک چیز برگر خوش‌مزه رستورانی داشته باشید باید در مرحله پخت یک نوع پنیر را به دلخواه برای اضافه کردن به قرص‌های برگرتان انتخاب کنید. هر زمان که برای آخرین بار قرص‌های برگر را زیرورو کردید و از نظرتان مرحله پخت کامل شده بود ورقه‌های پنیر را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر برای آب شدن پنیرها به برگرتان زمان دهید.

 

برگر را با کفگیر فشار ندهید!

یکی دیگر از اشتباهات رایج هنگام پخت برگر فشار دادن سطح آن با کفگیر است. عده‌ای از سر بیکاری و عده‌ای هم برای ایجاد خط‌های گریل بر روی برگر مدام این کار اشتباه را تکرار می‌کنند. اگر همبرگرهای رستورانی را به خاطر آبدار بودن بافتشان دوست دارید جداً از انجام این کار خودداری کنید. شاید قصدتان از فشار دادن برگرها پهن کردن آن باشد؛ اما اصلاً زمان خوبی را برای این کار انتخاب نکرده‌اید. بهتر بود در زمان شکل دادن به قرص‌های برگر این کار را انجام می‌دادید نه در حین پخت!

همبرگر را زیاد از حد نپزید!

سرخ کردن برگر به مدت طولانی آب میان بافتی آن را از بین می‌برد و تمام زحماتتان را برای پخت یک همبرگر رستورانی به باد می‌دهد. اگر می‌خواهید همبرگر شما کیفیتش را از دست ندهد جداً از حرارت دادن زیادی به آن خودداری کنید.

همبرگر

 

نکاتی که در بالا توضیح دادیم در تهیه همبرگر رستورانی بسیار اهمیت دارند. اگر می‌خواهید یک قرص همبرگر آبدار را برای تنوع بخشیدن به مخلفات بشقاب صبحانه انگلیسی اضافه کنید و یا قصد دارید برای وعده ناهار با آماده کردن چند ساندویچ همبرگر رستورانی از دوستانتان پذیرایی کنید خوب است که این نکات را به خاطر بسپارید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *