دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ادویه های لاغر کننده و چربی سوز کدام ادویه ها هستند؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

بسیاری از افراد از داشتن چاقی و اضافه وزن رنج می برند و به دنبال روش هایی جهت لاغرشدن و رسیدن به وزن ایده آل هستند که با کمک برخی ادویه ها می توان به کاهش وزن رسید، در این مقاله چند تا از ادویه های لاغر کننده را به شما دوستان معرفی خواهیم کرد.

همانطور که می دانید ادویه ها زیادی در آشپزی مورد استفاده قرار گرفته می شوند که بسیار پرطرفدار می باشد و در آشپزی کاربرد فراوان دارند که برخی از این ادویه ها کمک شگفت انگیزی به لاغری به کاهش وزن می کند زیرا، سبب افزایش سوخت و ساز بدن خواهند شد به همین خاطر، در ادامه شما عزیزان را با ادویه های لاغر کننده آشنا خواهیم کرد.

بهترین ادویه جات برای لاغری

ادویه های لاغر کننده در حقیقت همان ادویه های هستند که اکثر افراد در غذاهایشان به منظور طعم بهتر غذاها از آن استفاده می کنند بنابراین، اگر شما نیز برای رسیدن به لاغری و کاهش وزن هستید و روش های زیادی را امتحان کرده اید اما به نتیجه نرسیده اید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

معرفی ادویه های لاغر کننده و چربی سوز

ادویه های زیادی وجود دارند که سبب افزایش سوخت و ساز بدن خواهند شد و به منظور لاغر شدن گزینه بسیار مناسبی هستند در ادامه این ادویه ها را به شما دوستان عزیز معرفی خواهیم کرد تا بتوانید چربی های شکم و پهلو تان را آب کرده و اندامی ایده آل داشته باشید.

سیاه دانه :

این ادویه پر کاربرد به منظور آب کردن چربی شکم و پهلو و همچنین رسیدن به اندام ایده آل گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، سیاه دانه را آسیاب کرده و آن را با عسل طبیعی مخلوط کرده سپس روزی یک قاشق چای خوری سر خالی را از ترکیب به دست آمده نوش جان کنید و یا کمی سیاه دانه را به وعده عصرانه و یا صبحانه تان بیفزایید، همچنین می توانید بیست تا سی قطره از روغن آن را به یک تکه نان مالیده و بعد نوش جان کنید.

کاهش وزن با ادویه های مناسب

هل :

این ادویه با افزایش گرما در بدن کمک زیادی به از بین بردن چربی شکم کرده و در نتیجه به لاغری و کاهش وزن منجر خواهد شد، بنابراین به یک لیوان آب جوش یک قاشق چای سبز و یک قاشق چای خوری پودر هل افزوده و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد سپس روزی یک بار از محلول به دست آمده را نوش جان کنید تا به نتیجه دلخواه تان برسید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

فلفل سیاه :

فلفل سیاه به دلیل داشتن پیپرین سبب پیشگیری از تشکیل سلول های چربی در بدن خواهد شد و در نتیجه کمک زیادی به افزایش چربی سوز و کاهش وزن خواهد کرد همچنین، به پاکسازی و سم زدایی بدن نیز کمک می کند از این رو، به یک لیوان آب ولرم یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه و نصف قاشق چای خوری عسل طبیعی بیفزایید و معجون حاصل را روی یک بار مصرف کنید.

آشنایی با ادویه های لاغر کننده

نکته : مصرف بیش از حد فلفل سیاه امکان دارد سبب بروز مشکلات تنفسی، ناراحتی معده و…شود.

زردچوبه :

کورکومین موجود در زردچوبه آن را به یک ادویه لاغر کننده تبدیل کرده است و کمک شگفت انگیزی به کاهش وزن می کند بنابراین، به یک لیوان آب ولرم آب یک لیمو ترش تازه و دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه بیفزایید و روزی یک بار نوش جان کنید.

نکته : مصرف زیاد زردچوبه سبب افزایش خونریزی در قاعدگی، افت فشار خون و تهوع خواهد شد.

زنجبیل :

طبق تحقیقات انجام داده شده زنجبیل دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان و خاصیت ضد التهابی است که با افزایش چربی سوزی بدن سبب لاغری خواهد شد همچنین، این ادویه پرکاربرد به دلیل داشتن خاصیت ترموژنیک سبب کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری خواهد شد، بنابراین در یک فنجان آب جوش یک بند انگشت زنجبیل تازه ریخته و اجازه دهید به مدت دو دقیقه بجوشد سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بماند سپس به آن یک قاشق غذا خوری عسل افزوده و مصرف کنید، هر روز از این روش کمک بگیرید.

تاثیر زنجبیل بر کاهش وزن

رازیانه :

وجود مقادیر فراوانی فیبر در رازیانه سبب کاهش جذب چربی در بدن و به خاطر داشتن آنتی اکسیدان سبب کاهش وزن بدن خواهد شد، هر روز صبح به یک فنجان آب دو قاشق چای خوری رازیانه افزوده و به صورت ناشتا مصرف کنید.

نکته : مصرف زیاد رازیانه سبب حالت تهوع و اسهال خواهد شد.

دارچین :

از دیگر ادویه های پرکاربرد جهت لاغر کننده بدن دارچین می باشد که دارای مقادیر فراوانی فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان ها است و به عنوان یکی دیگر از بهترین ادویه های لاغر کننده به شمار می رود، بنابراین چهار روز در هفته به صورت ناشتا به یک لیوان آب یک تا دو قاشق چای خوری پودر دارچین افزوده و آن را بنوشید همچنین، می توانید از شب قبل به یک لیوان آب یک تکه چوب دارچین افزوده و و اجازه دهید در دمای محیط بماند سپس صبح  به صورت ناشتا مصرف کنید.

معرفی ادویه های چربی سوز

زیره سبز :

با استفاده از زیره سبز نیز می توانید چربی های شکم و پهلو تان را از بین ببرید و به لاغری و تناسب اندام برسید، پیش از مصرف هر وعده غذایی به یک لیوان آب یک قاشق چای خوری پودر زیره سبز ریخته سپس محلول حاصل را بنوشید.

نکته : زیاده روی در مصرف زیره سبب اسهال، اسپاسم روده و التهاب خواهد شد.

تخم شنبلیله :

تخم شنبلیله با افزایش سم زدایی بدن کمک بی نظیری به کاهش وزن و لاغری خواهد کرد، به یک فنجان آب دو قاشق چای خوری تخم شنبلیله افزوده و اجازه دهید به مدت یک شب بماند سپس صبح به صورت ناشتا آن را مصرف کنید.

موثر ترین ادویه جات برای لاغری

تخم گشنیز :

این ادویه پرکاربرد و خوش عطر با کاهش نفخ و سم زدایی بدن سبب افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن خواهد شد، به یک لیوان آب هر روز صبح به صورت ناشتا دو قاشق چای خوری تخم گشنیز و نصف قاشق چای خوری پودر دارچین بیفزایید و اجازه دهید ده دقیقه بماند سپس آن را نوش جان کنید.

رزماری :

رزماری از خواص شگفت انگیزی برخوردار است و پودر خشک شده آن از کاربرد زیادی در غذاها داشته همچنین خواص ضد التهابی و ضد هیپروگلیسمی نیز دارد، به همین خاطر این ادویه کمک زیادی به چربی سوزی و کاهش وزن در افراد می کند از این رو در مصرف آن غافل نشوید.

معرفی چند ادویه لاغر کننده

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه رژیم غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *