دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ترمیم خط افتادگی روی ماشین با استفاده از ۵ روش مطمئن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

عوامل مختلفی ممکن است سبب خراشیده شدن و خط افتادگی روی ماشین شوند که در نتیجه ظاهر خودرو را خراب و نازیبا می کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با ۵ روش ترمیم خط افتادگی روی ماشین آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

خراشیدگی و ایجاد خط و خش روی ماشین یکی از مواردی است که ممکن است برای خودروها اتفاق بیافتد که علاوه بر خراب کردن ظاهر ماشین برطرف کردن آن هم هزینه بر می باشد. در ادامه با ۵ روش ترمیم خراشیدگی روی ماشین آشنا می شوید.

آشنایی با ۵ روش ترمیم خط افتادگی روی ماشین

تصادفات اتومبیل، پارکینگ های ضعیف، خرابکاری روی ماشین و دیگر حوادث پارک کردن از علت های رایج ایجاد خراش روی ماشین می باشند که از بین بردن اثر آن به هزینه بالایی نیاز دارد. در مواردی خط خوردگی سطح ماشین به گونه ای است که انگار کسی با کلید به جان خودرو افتاده است. اگر به دنبال روش های کم هزینه برای برطرف کردن خط و خش از روی خودرو هستید در این مطلب قصد داریم شما را با ۶ روش جهت ترمیم خط افتادگی روی ماشین آشنا سازیم.

 روش اول: کمک گرفتن از خمیردندان

  • ابتدا عمق خراش را با ناخن بررسی کنید اگر ناخن تان روی خراش ها قرار نگرفت پس سطحی بوده و از طریق خمیردندان می توان آن ها را برطرف نمود. و اگر ناخن روی خراش قرار گرفت عمیق بوده و باید از محصول حذف خراش حرفه ای بهره بگیرید.

  • قبل از استفاده از خمیردندان مطمئن شوید که محل خراش تمیز بوده چرا که آلودگی خسارت بیشتری را به دنبال دارد. می توانید ماشین خود را به کارواش برده یا خودتان آن را شستشو دهید. برای شستن اتومبیل آن را با یک شیلنگ اسپری کنید تا همه آن را مرطوب کرده و آلودگی را از بین ببرید. در ادامه با استفاده از یک اسفنج بزرگ یا برس ماشین همه جای خودرو را با صابون تمیز کنید. و در نهایت پس از شستن آن را با یک دستمال یا حوله خشک نمایید.
  • حالا یک حوله میکروفایبر را به اندازه کافی مرطوب نموده بعد به میزان یک چهارم خمیردندان یا اندکی بیشتر یا کمتر با توجه به اندازه خراش را روی حوله بریزید. خمیردندان سفید کننده عملکرد بهتری دارد ولی می توان با هر خمیردندانی خش ها را برطرف کنید. فقط از یک حوله نرم تمیز میکروفایبر بهره بگیرید که اطمینان ایجاد شود مالیدن خمیردندان موجب آسیب بیشتر نمی شود.

  • در ادامه با حرکت دایره ای خمیردندان را در محل خراشیدگی اعمال کنید. به این نحو که پارچه میکروفایبر را فشار داده و آن را به شکل حلقه ای کوچک حرکت داده تا به درون خراش راه یابد. این کار را تا وقتی که خمیردندان به خوبی روی سطح پخش شود تکرار نمایید.
  • بعد از پایان خش گیری این ناحیه را کاملا بشویید. اسپری اتومبیل خود را با شیلنگ اسپری نموده و بعد آن نقطه را با یک دستمال یا حوله میکروفایبر خشک نمایید. اگر خمیردندان اضافی باقی مانده بود با حوله میکروفایبر مرطوب آن را پاک کنید.

  •  آرون گروپس
  • قابل ذکر است خش های سطحی که با خمیردندان قصد برطرف کردن آن را دارید احتمالا به سه بار تکرار نیاز داشته باشد. ولی بیشتر از سه بار این کار را ادامه ندهید چرا که به رنگ خودرو ضربه وارد می کند.

روش دوم : کمک گرفتن از یک محصول حذف خش و خط افتادگی

  • برای این کار ابتدا اطمینان حاصل کنید که محل خط افتادگی کاملا تمیز است . سپس محصول حذف خط افتادگی خریداری شده را بسته به میزان خش خوردگی سطح روی دستمال ریخته و با حرکت دایره ای یا حرکتی رو به عقب و جلو بر سطح ماشین بکشید این کار را چند دقیقه ادامه دهید تا خوب پخش شود.
  • بعد از برطرف شدن خط افتادگی با استفاده از یک دستمال میکروفایبر سطح ماشین را از باقی مانده محصول حذف خش پاک کنید. بهتر است دستورالعمل محصول را مطالعه کنید تا نحوه مصرف صحیح آن را بدانید.
  • در پایان می توانید ماشین را بررسی کنید تا اگر خش و خطی مشاهده کردید مراحل قبل را تکرار کنید. اما بیش از ۲ تا ۳ بار تکرار نشود.

روش سوم : کمک گرفتن از رنگ آمیزی خودرو

  • این روش برای ترمیم خراش و خط افتادگی های عمیق کاربرد دارد. برای شروع ابتدا ماشین را به طور کامل شسته و خشک نمایید. ناحیه خط افتاده را با آب اسپری نموده و مطمئن شوید هیچ آلودگی حضور نداشته باشد.

  • در ادامه محل خراش سنباده کشیده شود.
  • بعد ناحیه خط افتاده را شسته و خشک کنید.
  • در ادامه یک پرایمر نزدیک به رنگ ماشین را به محل اسپری نمایید.
  • چند لایه رنگی که به ماشین شما مطابقت دارد را اعمال نمایید. برای اطمینان از مطابقت داشتن رنگ می توانید از طریق سازنده خودرو به همان رنگ برسید.
  • در نهای محل ترمیم شده را واکس کنید.

روش چهارم: کمک گرفتن از چسب برزنتی

این روش نیز برای مشاهده خط افتادگی و خراش در سراسر بدنه اتومبیل کاربرد دارد. کل این خط ها را چسب برزنتی بزنید. چسبی را انتخاب نمایید که دقیقا همرنگ بدنه خودرو شما باشد. امروزه این نوع چسب یا چسب داکت در انواع متعددی رد بازار موجود است و تهیه رنگ مطابق با ماشین آسان می باشد. فقط توجه کنید که بادقت چسب را روی سطح خراشیده شده بزنید و دچار شکست و انحراف نشود. به این مفهوم که دست شما دچار لرزش نشود . از این روش می توانید تا قبل از مراجعه به تعمیرکار بهره بگیرید.

روش پنجم: کمک گرفتن از یک نقاش خوش ذوق ماشین

افراد خوش ذوقی در دنیا وجود دارند که مشکل خط افتادگی روی ماشین را به یک ایده هنری تبدیل می کنند. به طور مثال با استفاده از استیکرها و برچسب های مختلف این ناحیه را پوشش می دهند. این استیکرهای تزئینی هم پوشش دهنده خش و خط بوده و هم ظاهر ماشین را جالب، نو و فانتزی می سازند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *