دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پارک جنگلی النگ دره و امکانات گردشگری و تفریحی آن

  • محدثه خاکشور
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

باز هم توفیق هم سفری با شما عزیزان و پرداختن به پارک جنگلی النگ دره یکی از پارک های شاخص و معروف گرگان و ایران که بسیار ما را شگفت زده کرده است؛ سفر به این بهشت شمالی توصیه ای است از سوی آرگا که پس از مطالعه ی این مطلب قطعا به مرحله ی اجرا می رسد.

سفر به استان ها و شهرهای شمالی کشور چیزی نیست که با مرور زمان و گذشت سال و ماه از مد بیافتد و با کاهش محبوبیت و توجه روبرو شود, اگر حرف سفر و گردشگری داخلی وسط باشد؛ پس قطعا ردپای گزینه های استان های مازندران، گلستان، گیلان و توابع آن به وضوح دیده می شود. از شهر رامسر، شهر نور، جنگل های دالخانی، دریاچه الیمالات و … بگذریم می توانیم یکی دیگر از دیدنی های شمال را پارک جنگلی النگ دره واقع در استان گرگان نام برد که البته تمام جذابیت است و در واقه با شرح کلی آن به دیدنی های آن نیز پرداخته ایم.

استان گلستان-گرگان

استان گلستان در واقع زمانی قسمتی از استان مازندران بود که پس از تقسیم بندی های سال ۱۳۷۶ استقلال یافته و در این تقسیم بندی ها به استان تبدیل شد و پس از این انتخاب شدن، گرگان مرکز آن تعیین شد. در حال حاضر گرگان همه ساله به عنوان بزرگ ترین شهر استان گلستان و دارا بودن جاذبه های گردشگری متفاوت بسیاری در زمینه های تاریخی، تفریحی، طبیعی و …. مورد توجه توریست ها واقع می گردد. شاید اگر از شما درخواست نوشتن یک سفرنامه را داشته باشیم، قسمت زیادی به سفرهای شمالی اختصاص داده شود، اما با وجود این تا چه حد نسبت به جاذبه ها و مکان های دیدنی و تفریحی آن شناخت دارید؟ آیا خاطره سفر به پارک جنگلی النگ دره در این سفرنامه نیز وجود دارد؟ اگر چنین نیست و تجربه این سفر را ندارید, برای سال جدید تصمیم تجربه سازی را بگیرید و برای آشنایی بیشتر با آرگا در این مطلب همراه باشید.

بازدید از باغ تفریحی جنگلی النگ دره

آشنایی با پارک جنگلی النگ دره

پارک جنگلی النگ دره (النگدره)

این پارک قسمتی از جنگل های سرسبز شمالی ایران است که یکی از پارک های دیدنی و چشم نواز استان گلستان و گرگان می باشد که البته این محبوب و معروف بودن به این استان خلاصه نمی شود و در بخش بزرگتر از پارک های جنگلی بزرگ و شناخته شده ی ایران شمرده می شود. همچنین از دیگر شاخصه های نام بردنی آن می توان به منتخب بودن به عنوان هفت ناحیه نمونه توریستی ایران اشاره کرد. به محض ورود با میزبانی بینظیری از این منطقه با طبیعت بکر و زیبا، درخت های بلند و سرسبز،آبشار ها و چشمه ها(سه چشمه)، رودخانه ی پر آب «قلاشی» سوپرایز می شوید.

بازدید از پارک جنگلی النگ دره

  •  آرون گروپس

 

از چه مسیری می توانیم به این پارک برویم؟

النگ دره از توابع استان گلستان می باشد که در فاصله ۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان، در راه جاده «ناهارخوران» استقرار یافته است. همچنین قابل به ذکر است که پوشش گیاهی این پارک ۱۸۵ هکتاری متشکل از درخت هایی مانند بلوط، ممرز، افرا، بید، انجیلی، شیردار، توسکا، خردمندی، لرگ می باشد. مسیرهای داخلی این پارک جنگلی تماما آسفالت شده است.

و اما جهت دسترسی به این منطقه لازم است ابتدا به گرگان، سپس جنوب شرقی گرگان رفته و خود را به این محیط توام با زیبایی و جذابیت برسانید.

باغ جنگلی النگ دره زیبا و سرسبز

چه موقع زمان بهتری برای سفر است؟

النگ دره پارک جنگلی دارای طبیعتی زیبا و چشم نواز است که از جاذبه های دیدنی و گردشگر پذیر کشور و به دنبال آن گرگان محسوب می شود. بسیاری از شهرها و روستاهای ایران چهار فصله هستند که به واسطه ی همین ویژگی از جذابیت و توجه بالایی در زمینه ی توریسم برخوردار هستند؛ هر کدام از فصول در این منطقه زیبایی و خاص بودن خود را داشته و نمی توان برتری میان آنان قائل شد؛ اما در اغلب اوقات و معمولا بهار فصل سرسبزی، طراوت و تازگی است که به راحتی توانایی تازه کردن روح و روان شما را دارد. اما مگر منکر جذابیت های شاعرانه و غیر قابل وصف پاییز می توان شد, آن هم در این پارک. اگر اهل قلم و قلم زدن هستید ثانیه ای در انتخاب این مکان برای سفر البته در فصل پاییز درنگ نکنید؛ با کوله باری از احساس و شعر به خانه باز می گردید. شکار لحظه ها وازه ای است که در این ناحیه هر لحظه مورد استفاده قرار می گیرد؛ پس با خود دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا لحظات ناب و شگفت انگیز آن را از دست نداده و ثبت نمایید.

تفرجگاه جنگلی النگ دره زیبا و آرامش بخش

گذری کوتاه بر جاذبه ها و تفریحات النگ دره

این پارک جنگلی علاوه بر دارا بودن زیبایی و جاذبه های طبیعی از جمله رودخانه «قلاشی» و چشمه های اطراف و همراهش، آبشارها، درختان تنموند و سرسبز متنوع و متنعم بودن از تازگی و بکر بودن طبیعت و مناظر و آب و هوای دلچسب و مطبوع, از یک سری تجهیزات و شرایط مناسب تفریحی ، رفاهی مانند سرویس های بهداشتی، امتیاز برق، نمازخانه، فضای ورزشی، ناحیه چادرزنی برخوردار می باشد.

پیشنهاد می کنیم در این طبیعت این مکان با همراهان خود (دوستان؛ خانواده و …) گرد هم آمده و تدارکات یک پیک نیک به یاد ماندنی را مهیا کنید؛ این تدارکات می تواند مشمول خوراکی های خوش طعم، آجیل و خشکبارها تا سرگرمی و ورزش هایی مانند والیبال، بدمینتون و …. باشد.

پارک جنگلی النگدره گرگان با مسیرهای چوبی و آسفالت

دوچرخه سواری در النگ دره

دوچرخه سواری همیشه یکی از ورزش ها و البته تفریحات به شمار می رود که علاقه مندان و طرفداران زیادی دارد و این محبوبیت و لذت با توجه به محیط فراهم شده متفاوت می باشد, اوج لذت دوچرخه سواری را می توانید در این پارک تجربه کنید.

آشنایی با باغ جنگلی النگ دره

پیاده روی در النگ دره

پیاده روی نیز یکی دیگر از تفریحات و البته به نوعی ورزش ها شمرده می شود که تجربه متفاوت و متنوع دلچسب آن را با جرات می توان گفت در النگ دره به دست خواهید آورد، دو مسیر پیاده روی در این پارک پیش روی شما قرار گرفته می گردد که البته هر کدام جذابیت و زیبایی خود را دارد؛ راه چوبی با چشم اندازی زیبا در دل پارک و خیابانی آسفالت شده وجود دارد که تمامی خطوط پیش پای شما را پوشش می دهد. از دیگر امکانات و تدارکات رفاهی این منطقه ایجاد محیطی امن و بدون دغدغه برای پیاده روی علاقه مندان در طی ساعات ۶ صبح – ۶ بعد از ظهر قابل ذکر است.

معرفی پارک جنگلی النگ دره

آشنایی با باغ جنگلی النگ دره

فضای تاریخی واقع در پارک جنگلی النگ دره

در شمال این پارک فضایی تاریخی و باستانی با تاریخچه ای مربوط به زمان اسلامی وجود دارد که از جاذبه های تاریخی و قدمت دار این مکان محسوب می شود و در سال ۱۳۸۳ به لیست میراث ملی ایران افزوده شد.

اقامت در پارک جنگلی النگ دره

علاوه بر چادر زدن در این پارک و بهره مند شدن از طبیعت دلچسب و زیبای آن می توانید از اقامتگاه های در نظر گرفته ی این منطقه محظوظ شوید.

آشنایی و بازدید از پارک جنگلی النگ دره

در این مطلب گردشگری – ایرانگردی به معرفی و البته آشناسازی پارک النگ دره و جذابیت و زیبایی ها، ویژگی ها و آب و هوا و جغرافیای آن پرداختیم، امیدواریم مورد توجه و پسند شما آرگایی های عزیز قرار گرفته باشد. در ادامه برای آشنایی با دیدنی های گرگان کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *