دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رفع پوست مرغی با روش های خانگی و درمان های فوری

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

پوست مرغی مشکلی شایع می باشد که بسیاری از افراد دچار آن می شوند. البته این بیماری مسری نیست و نیازی به نگرانی ندارد. بیش تر افراد با ظاهر این مشکل پوستی مشکل دارند که با روش هایی ساده و خانگی می توانند آن ها را از بین ببرند.

کراتو پیلاریس یکی از مشکلات شایع پوستی می باشد و بیش تر نوجوانان و زنان درگیر آن می شوند. این مشکل به دلیل خشکی بیش از حد پوست ایجاد شده و می تواند ظاهر پوست را زشت کند. برای رفع پوست مرغی روش های بسیاری وجود دارد و می توانید از آن ها استفاده کنید که یک به یک آن ها در ادامه برایتان بررسی می کنیم.

 همه چیز درباره پوست مرغی

همه چیز درباره پوست مرغی

پوست مرغی یکی از بیماری های پوست می باشد که بیش تر اراد را به خود درگیر می کند و باعث ریزش در پوست می شود. این ریزه ها شامل جوش هاو پوست های مرده می باشند و بیش تر به رنگ قهوه ای و قرمز دیده می شوند. بیش تری جایی که دچار این مشکل پوستی می شود ران ها، گونه ها و سینه ها می باشد. جالب است بدانید که این بیماری باعث ایجاد سوزش و خارش نمی شود و مسری نیست. بیش تر افرادی که دچار پوست مرغی می شوند در زمستان بیش تر آن را تجربه می کنند.

نشانه ها

زمانی که دچار این بیماری پوستی می شوید نشانه هایی را در بدن خود می بینید که نیاز است آن ها را به خوبی بشناسید. در واقع بیش تر این نشانه مربوط به پوست می باشد و چون ظاهری شبیه به پوست مرغ دارد آن را پوست مرغی می نامند. نشانه های این بیماری عبارت است از :

  • هاله صورتی و قهوه ای در اطراف ریزش ها
  • خارش و تحریک شدن بیش از حد پوست
  • خشک شدن پوست

نکته : باید بدانید که این مشکل در محلی ایجاد می شود که در آن فولیکول های مو وجود دارد بنابراین در کف دست ها و یا کف پا های خود شاهد پوست مرغی نخواهید بود.

افرادی که بیش تر دچار پوست مرغی می شوند.

  •  آرون گروپس

افراد مناسب برای این بیماری

در نظر داشته باشید که پوست مرغی یکی از وضعیت های شایع می باشد که بسیاری از افراد درگیر آن می شوند و بیماری خیلی بدی نمی باشد و فقط پوست شما دچار تغییرات خواهد شد اما یک سری از افراد هستند که بیش تر از دیگران در معرض این بیماری اند که عبارت اند از :

  • افراد دارای پوست های خشک
  • افرادی دارای اگزما
  • افراد مبتلا به ایشتیوز
  • تب یونجه
  • افراد مبتلا به ملانوم
  • افراد چاق
  • کودکان و نوجوانان و خانم ها
  • سلسله سلتیک

نکته : رفع پوست مرغی در نظر داشته باشید که تغییرات هورمونی در طی بارداری و یا تغییرات هورمونی دوران بلوغ می تواند زمان مبتلا شدن به این بیماری را افزایش دهد.

درمان طبی و رفع پوست مرغی

درمان طبی خاصی برای این بیماری  شناخته نشده است و تنها با مراجعه کردن به یک متخصص پوست می توانید نشانه های این مشکل را کنترل کنید. البته شایان ذکر می باشد که این بیماری به درمان بسیار مقاوم بوده و زمان بسیار زیادی برای کاهش علائم آن وجود دارد.

درمان خانگی پوست مرغی

درمان خانگی

بهتر است به جای استفاده از محصولات شیمیایی که گاها باعث بد تر شدن مشکل می شود از روش های خانگی برای درمان و رفع پوست مرغی استفاده کنید. می توانید برای درمان پوست مرغی از یک حمام آب گرم استفاده کنید و پوست خود را به خوبی پاکسازی کرده و منافذ بسته آن را باز کنید. اما دقت داشته باشید که استفاده از این حمام باید محدود باشد زیرا می تواند منجر به از بین رفتن چربی های اصلی بدن شود. سعی کنید از لباس های بسیار تنگ استفاده نکنید و همیشه رطوبت خانه خود را تنظیم کنید تا از خشک شدن پوست و آماده شدن شرایط برای بروز این بیماری جلوگیری کنید. در ادامه روش های درمانی را برایتان بیان می کنیم.

سرکه سیب

سرکه سیب به تنهایی برای سلامتی شما مفید است و باعث باز شدن منافذ پوستتان می شود بنابراین استفاده از آن می تواند یک درمان بسیار خوب باشد و اثرات بسیار زیادی داشته باشد.

روش های استفاده :

  • برای استفاده از این سرکه باید آن را با مقدار برابری آب مخلوط کرده و بر روی پوست مرغی ها اعمال کنید.
  • بعد از این که چند دقیقه این محلول بر روی پوست مرغی ها ماند می توانید آن را با آب ولرم بشویید. برای بهتر شدن اثر گذاری سرکه سیب و آب می توانید مقداری روغن نارگیل را نیز درون آن مخلوط کنید و سپس بر روی محل آسیب دیده اعمال کنید.
  • یکی دیگر از روش های استفاده از سرکه سیب این است که مقداری از این سرکه را در طی روز به همراه آب بنوشید.

رفع پوست مرغی

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای فواید بسیاری زیادی است و می تواند باعث بهبود این وضعیت شود بنابراین می توانید به راحتی از این روش استفاده کرده و رطوبت و سلامت پوست خود را باز گردانید.

روش های استفاده :

  • یک قاشق چای خوری از روغن نارگیل را میل کنید و میزان آن را به تا سه قاشق چای خوری به تدریج افزایش دهید.
  • چندین بار در روز می توانید این روغن را بر روی پوست مرغی اعمال کنید تا بعد از مدتی اثرات خوب این روغن را مشاهده کنید.

استفاده از جوش شیرین

استفاده از این ماده بسیار آسان می باشد و کافی است آن را با مقداری آب مخلوط کرده و زمانی که به صورت خمیر در آمد آن را بر روی این مشکل پوستی اعمال کنید. بعد از یک ربع می توانید پوست خود را با آب ولرم بشویید و بعد از خشک کردن آن را مرطوب کنید. برای از بین رفتن این مشکل باید این کار را چندین بار در طی هفته انجام دهید.

جو دو سر و رفع مشکلات پوستی

جو دو سر

جو دوسر دارای خواص بسیار زیادی است و می تواند مشکلات بی شماری را درمان کند.

روش های استفاده :

  • یک وان داشته باشید و نصف فنجان از پودر این جو را درون وان بریزید چند دقیقه درون آن بمانید. بهتر است این روش را یک بار در هفته انجام دهید.
  • مقدار کمی از پودر جو را درون آب گرم بریزید و اجازه بدهید حالت خمیری مانند پیدا کند و سپس آن را به آرامی بر روی پوست مرغی خود اعمال کنید. بعد از چند دقیقه می توانید پوست خود را با آب گرم بشویید.

کرم ترش

کرم ترش دارای لاکتیک اسید می باشد و می تواند به رفع پوست مرغی کمک بسیار زیادی کند. برای استفاده از این روش کافی است تا مقداری از این کرم را به همراه کمی شکر بر روی پوست اعمال کنید و بعد از مدتی آن را با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

رفع پوست مرغی

نمک اپسوم

این نمک به لایه برداری کمک می کند و شما می توانید برای مشکلات پوستی بسیار زیادی از آن استفاده کنید. راه های استفاده از این روش متفاوت می باشد و شما می توانید از روش های زیر برای این کار کمک بگیرید.

  • استفاده از وان حمام که باید یک فنجان نمک را در آب بریزید و حدودا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون وان بمانید و بعد از آن بدن خود را با آب خالی شسته و بعد از خشک کردن می توانید از مرطوب کننده های بدن کمک بگیرید.
  • روش ساده تر برای استفاده از این نوع نمک در جهت رفع پوست مرغی این است که مقداری از این نمک را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و به آرامی بر روی پوست مرغی خود قرار دهید. استفاده از این روش را می توانید دوبار در هفته تکرار کنید و سعی کنید بعد از آن حتما از یک مرطوب کننده کمک بگیرید.

نکته :  افرادی که دارای فشار خون بالا، مشکلات قلبی و یا دیابت هستند بهتر است از این روش استفاده نکنند.

روغن ویتامین E

اگر کپسول های ویتامین E را دیده باشید باید بدانید که آن ها درون خود دارای روغن هایی می باشند که برای بسیاری از مشکلات پوستی و … مورد استفاده قرار می گیرد. برای از بین بردن مشکل پوست مرغی خود می توانید این کپسول ها را با سوزن سوراخ کرده و آن را بر روی پوست خود بزنید. این کار را سعی کنید هر روز انجام دهید تا مشکل پوست مرغی شما در زمان کوتاهی از بین برود.

روغن ماهی مناسب برای درمان مشکلات پوستی

روغن ماهی

استفاده از مکمل های ماهی در زمان کوتاهی مشکل پوست مرغی را درمان می کند. زمانی که می خواهید از این روش کمک بگیرید باید از یک پزشک مشورت گرفته و سوابق بیماری های پزشکی شما نیز مورد بررسی قرار بگیرد. البته می توانید به طور طبیعی از ماهی های قزل آلا، ماهی های خال خالی و ساردین ها استفاده کنید.

نمک دریایی

استفاده از این نمک برای پوست بسیار خوب است و می تواند یکی از لایه بردار های مناسب برای پوست به حساب بیاید. برای استفاده از این روش کافی است مقداری از این نمک را در مقداری روغن بادام مخلوط کرده و آن را بر روی پوست مرغی خود قرار بدهید. بعد از ۱۵ الی ۲۵ دقیقه می توانید پوست خود را با آب ولرم بشویید و از مرطوب کننده ها استفاده کنید. یک الی دوبار در هفته می توانید از نمک دریایی بهره بگیرید.

روغن زیتون

استفاده روزانه از این روغن برای پوست مفید بوده و می تواند مواد مورد نیاز هر پوستی را تامین کند. زمانی که دچار مشکل پوست مرغی شده اید می توانید برای از بین بردن آن از روغن زیتون استفاده کنید. همانطور که می دانید استفاده از این روغن بسیار آسان است و کافی است آن را بر روی پوست خود بمالید. اگر می خواهید اثر گذاری این روش را بالا ببرید می توانید مقداری از روغن زیتون را با عسل مخلوط کرده و این ماسک را روی پوست خود اعمال کنید. بعد از گذشت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه می توانید پوست خود را بشویید و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا از خشک شدن بیش از حد پوستان جلوگیری شود. این روش را می توانید هر یک روز در میان انجام دهید تا به راحتی و در زمان بسیار کمی از شر پوست مرغی خود رها شوید.

نکات مهمی که باید در زمان مشکلات پوستی آن ها را رعایت کنید.

برخی از روش ها گفته شده می تواند باعث حساسیت های پوستی شود و جوش های زیر پوستی را برای برایتان ایجاد کند. بهتر است قبل از استفاده از این روش ها برای سلامت پوست مقداری از آن را روی پوست خود تست کنید و در صورتی که حساسیت پوستی بروز نکرد آن را بر روی کل پوست تعمیم دهید.

نکات مهم و ضروری

عمل کردن به یک سری از نکات می تواند منجر شود تا رفع پوست مرغی سریع تر صورت بگیرد و درمان را راحت تر می کند. این نکات عبارت اند از :

  • خراش ندادن پوست
  • فشار ندادن نقاط حساس بدن
  • استفاده کردن از یک مرطوب کننده مناسب و غلیظ
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم با ویتامین A و E
  • استفاده از اسید های چرب ضروری
  • محدود کردن زمان حمام
  • از بین بردن پوست های مرده بدن با استفاده از یک لیف
  • چرب کردن پوست بدن با استفاده از روغن های طبیعی مثل روغن زیتون بعد از حمام
  • استفاده از صابون ها با PH مناسب

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *