دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی قرص های آرامبخش و عوامل موثر در اعتیاد به داروهای آرامبخش

  • شقایق ایران دوست
  • ۸ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

دارو های آرامبخش کاربرد های بسیار دارند ولی اگر به صورت مداوم مورد استفاده قرار بگیرند مشکلاتی را برایتان ایجاد می کند که مهم ترین آن ها اعتیاد است. برای شناخت بهتر آن ها همراه ما باشید.

قرص های آرامبخش معمولا دارو هایی می باشند که می توانند باعث کاهش فعالیت ها سیستم عصبی شوند و باعث آرامش در آن ها می شوند. در واقع این دارو برای افرادی که دارای بیماری های روانی هستند و یا افرادی که به دلیل عصبانیت های شدید مشکلات دیگری برایشان ایجاد می شود تجویز می شود.

انواع آرامبخش ها

قرص های آرامبخش

دارو های آرامبخش معمولا همانند قرص های خواب آور و یا قرص زولپیدم، قرص دیازپام و قرص لورازپام عمل می کنند و باعث ایجاد آرامش در افراد می شوند و افراد عصبی با استفاده از این دارو ها می توانند به راحتی اعصاب خود را کنترل کنند. امام جالب است بدانید که این دارو ها برای عمل جراحی، خواب آوری و کاهش دارو هایی که موجب اعتیاد می شوند مورد استفاده قرار می گیرند. دارو هایی که با نام آرامبخش ها تولید می شوند به صورت قرص و یا کپسول می باشند و با کاهش فعالیت های بدنی باعث ایجاد خواب آلودگی در افراد می شوند. زمانی که کار های خطرناک انجام می دهید و یا کار شما نیازمند هوشیاری کامل می باشد بهتر است از این دارو ها استفاده نکنید.

انواع آرامبخش ها

جالب است بدانید که آرامبخش ها به دو نوع ضعیف و قوی تقسیم بندی می شوند و شما می توانید با شناخت آن ها نوع مناسبی را مورد استفاده قرار بدهید. آرامبخش های قوی به عنوان دارو های ضد روان پریشی استفاده می شود و بیش تر افرادی که شیزوفرن هستند باید از آن ها استفاده کنند. البته این دارو های قوی ممکن است برای درمان اعتیاد، بی خوابی و تشنج نیز مورد استفاده باشد. در برابر دارو های قوی دارو های ضعیف قرار می گیرند که بیش تر برای استرس های روزمره و کنترل احساسات استفاده می شود. بیش تر دارو هایی که شما آن ها را به عنوان آرامبخش ها می شناسید با استفاده مداوم می تواند منجر به ایجاد وابستگی روانی و جسمی شود و شما را به خود معتاد می کند بنابراین استفاده مداوم این دارو ها برای همه افراد توصیه نخواهد شد.

عوارض آرامبخش ها

عوارض

هر نوع داروی شیمیایی که از آن استفاده می کنید می تواند عوارض داشته باشد. در واقع عوارضی که این نوع دارو ها دارند بیش تر به لحاظ روانی وابستگی ایجاد می کند و گاها چون با مواد دیگری ترکیب می شوند می توانند سلامت فرد را به خطر بیندازند و زمانی که به صورت غیر قانونی از این دارو ها استفاده می کنید ممکن است بر اثر مصرف دوز نا مناسب و یا استفاده از دارو های تقلبی آسیب های جسمانی به بدن شما وارد شود.

  •  آرون گروپس

عوامل موثر در اعتیاد به دارو های آرامبخش

  • افرادی که دائما در حال استفاده از این دارو ها هستند در مدت زمان کوتاهی به آن ها معتاد می شوند و بدون تجویز پزشک دوز دارو ها را بالا میبرند.
  • در واقع دوز مصرفی به صورت مداوم می تواند منجر به مقاوم شدن شده و مشکلات دیگری برایشان ایجاد می شود.
  • نشانه های خماری در افراد عبارت اند از : تشنج، حملات روانی، لرز، گرگرفتگی، کاهش اشتها،
  • تعریق، گیجی و توهم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *