دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های بولونیا و نگاهی متفاوت به جذابیت های این شهر

  • محدثه خاکشور
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در سفری که آرگا به ایتالیا برای بازدید و معرفی دیدنی های بولونیا شهر مهم و پرجاذبه ی این کشور تدارک دیده است، از شما دعوت به همراهی می کنید، امیدواریم دقایقی خوش و خاطره ساز در این مطلب برای شما فراهم کرده باشیم.

بولونیا شهری واقع در کشور ایتالیا می باشد که محل قرارگیری آن در سمت شمال این کشور می باشد؛ گفتنی است که در این شهر مرکز یکی از استان های ایتالیا با همین اسم است که البته در رتبه بندی میان شهرهای ایتالیایی از جمله شهرهای مهمی مثل فلورانس، رم، ونیز و … توانسته رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد. علاوه بر جاذبه های گردشگری و شگفت انگیز بسیاری که دارد؛ بولونیا به دلیل زندگی شبانه و همچنین خوراکی های خوش طعم خود دارای شهرت و محبوبیت می باشد. در این مطلب به معرفی دیدنی های بولونیا خواهیم پرداخت.

معرفی دیدنی های بولونیا شهری مملو از زیبایی و تازگی

بولونیا معروف به ونیز کوچک, شهری در استان بولونیا، کشور ایتالیا که به عنوان مرکز آشپزی ایتالیایی معروف است, مورد توجه بودن گردشگران این شهر نشات گرفته از وجود جاذبه های تاریخی، جاذبه های طبیعی و همچنین تفریحی آن می باشد. گفتنی است بولونیا دارای دو بخش جاذبه می باشد. در این شهر تاریخ و مدرنیته هم پای در مکان های مختلف مشهود می باشد به طوری که در یک قسمت از آن شاهد قرار گرفتن رستوران ها و تئاترها و در سوی دیگر کهن ترین دانشگاههای این شهر را با طراحی های شیک و منحصر به فرد می بینیم.

آشنایی با دیدنی های بولونیا

 

جغرافیای بولونیا

شهر بولونیا شهری است که تمام آن را کانال های آبی پوشانده است، این شهر دارای مساحتی به اندازه ۱۴۰.۹ کیلومتر مربع و جمعیت تقریبا برابر با ۳۸۵۰۰۰ نفر می باشد. هر ساله این شهر دارای آب و هوایی کمی مرطوب و گرم با بارش زیاد و مردمانی آرام، مهربان، و خونگرم می باشد که از جمله شهرهای پربازدید و گردشگرپذیر کشور ایتالیا شمرده می شود.

آشنایی با مکان های دیدنی و زیبای بولونیا

۱۷ تا از مکان های دیدنی بولونیا

۱- شهر امیلیا رومانیا

بولونیا نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر دارای تقسیم بندی جغرافیایی می باشد که آن را به بخش های کوچکتر تقسیم می کند؛ شهرستان ها، روستاها و محله ها و …. از جمله ی این بخش شدن می باشند که برای مثال و البته به عنوان یک جاذبه ی گردشگری می توان به شهر امیلیا رومانیا شهری پر از دارایی از جمله غذاها و خوراکی های خوش طعم آن اشاره کرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

معرفی جاذبه های دیدنی منحصر به فرد و بینظیر بولونیا

۲- دو برج بولونیا

این برج ها بازمانده هایی از ۱۰۰ برج قرن ۱۲ میلادی هستند که دارای شکلی باریک و کج می باشند، این برج ها در آن زمان با هدف دفاع و دیدبانی از شهر ایجاد شده بودند. یکی از این برج ها بلندتر از دیگری است که دارای ارتفاع ۹۷.۲ متر می باشد و برج کوتاهتر دیگر ارتفاعی به اندازه ی ۴۷ متر دارد،این برج به گونه ای کج شده که ۳.۲ متر کج شده است.

آشنایی با دیدنی های بولونیا

آشنایی یا جاذبه های توریستی و گردشگر پذیر بولونیا

۳- ایوان کلیسای سن لوکا

این ایوان یکی از بزرگترین ایوان های دنیا می باشد که بالغ بر ۶۰۰ طاق دارد، کلیسای نامبرده و طاق های داخل آن راهی تقریبا برابر با ۴ کیلومتر را شامل می شود که در بالای تپه ای مرتفع جای گرفته است.

آشنایی با جاذبه های تاریخی و تماشایی بولونیا

۴- میدان های دل نتونو و ماجوره

در مرکز شهر بولونیا دو میدان به یکدیگر متصل شده تصور می گردد که در آن فواره ای تاریخی و زیبا بر جذابیت این منطقه می افزاید. بسیاری از جاذبه های این شهر از جمله گالری، کلیساها، مراکز و خیابان خرید در همین محدوده واقع شده اند.

مشاهده تصاویر دیدنی های بولونیا

۵- صومعه ی سن پترنیوس

این صومعه در سال ۱۳۹۰ احداث شد که در ابتدای بنا کردن گفته می شد صومعه ای بزرگتر از سن پتر واتیکان باشد؛ اما چنین نشد زیرا به مرحله ی نهایی ساخت خود نرسید و پروژه ساخت آن کامل نشد. با وجود این این کلیسا شباهت زیادی به کلیسایی کوچک دارد که جذابیت های معماری متفاوتی را در خود جای داده است.

آشنایی با جاذبه های گردشگری و زیبای بولونیا

۶-صومعه ی سن دومینیک

صومعه ی سن دومینیک دارای ظاهری سرخ رنگ است که مکانی قرارگیری اثرهای هنری هنرمندان مطرح و معروف ایتالیایی از جمله نیکولا پیسانو و میکل آنژ می باشد.

آشنایی با دیدنی های بولونیا

دیدنی های بولونیا

۷- موزه ی مامبو

این موزه یکی دیگر از دیدنی های بولونیا شمرده می شود که در سال ۲۰۰۷ میلادی تاسیس شد و از موزه های منحصر به فرد شهر بولونیا محسوب می شود که در آن آثار هنری هنرمندان ایتالیا به نمایش کشیده می شود.

بازدید از دیدنی های خاص بولونیا

۸-سالن آرکیجیناسیو

این سالن که ملقب به کهن ترین دانشگاه دنیای غرب است در قرن ۱۱ میلادی ایجاد گردید، اما اکنون تبدیل به کلاس درس های عملی و تشریح جسد برای آشنایی با دانشجویان پزشکی با آناتومی بدن می باشد. در این مکان پیکره های متفاوت بسیاری ساخته شده از چوب وجود دارند که از جمله می توان به تندیس مردی دارای اسکلت و عضله، فاقد پوست می باشد.

آشنایی با جاذبه های منحصر به فرد و تماشایی بولونیا

۹- موزه ی لامبورگینی

موزه ی لامبورگینی در فاصله ی ۲۵ کیلومتری شمال غربی و ۲۰ کیلومتری شرق شهر بولونیا واقع شده است که از نخستین مدل های این ماشین متعلق به سال ۱۹۶۴ میلادی تا منحصر به فردترین مدل های آن به نمایش کشیده می شود؛ بازدیدکننده های این موزه در صورت تمایل از قبل مکانی را برای خود رزرو نموده و به تور کمپانی لامبورگینی یکی از برندهای خودروی معروف و محبوب می روند.

۱۰- کلیسای سان کلمبانو

این کلیسا در سال ۲۰۰۷ مرمت شد که نقاشی هایی بر روی گچ و گودال و زیرزمین های قرون وسطایی آن انجام شد، همچنین در آن بالای ۲۰ گونه وسیله ی موسیقی  از جمله پیانو، چنگ با عمر ۱۵۰۰ سال موجود می باشد و اما نکته ی قابل توجه و تامل آن این است که این وسایل موسیقی هنوز هم مانند روز اول قابل استفاده هستند.

دیدنی های زیبا و چشم نواز بولونیا

۱۱-برج آسینلی بولونیا

این برج در واقع مشهورترین و جذاب و زیباترین برج بولونیا محسوب می شود که دارای ۴۹۸ پله بوده و با بالا رفتن از آن می توانید از چشم انداز طبیعت نهایت بهره را ببرید.

۱۲-میدان پیازا مگیگور

این میدان در مرکز بولونیا واقع شده است که اغلب اهالی این شهر در طول شب مشغول حرف زدن، نوشیدن و سرگرمی می نمایند. همچنین محل مناسبی برای تهیه سوغاتی به شمار می رود.

آشنایی با دیدنی های شهر بولونیا

۱۳-مرکز خرید

نه تنها در کشور ایتالیا، بلکه در هر کشور دیگری نیز خرید و سوغاتی یکی از بخش های مهم سفر و بازدید محسوب می شوند که ایتالیا به دلیل برخوردار بودن از برند بودن در پوشاک و غذا و خوراکی و … در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد. و اما در رابطه با پوشاک مارک های معروف و محبوبی همچون آرمانی، پرادا، گوجی، فندی با تنوع و کیفیت بالا انتخاب های مناسبی برای خرید و سوغات شمرده می گردند. گفتنی است که جذابیت و شیک بودن این محصولات در کنار قیمت های بالای آن برخی از گردشگران را به نگاه کردن و بازدید از ویترین ها کرده است.

آشنایی با جاذبه های تفریحی، تاریخی و هنری بولونیا

۱۴- کاخ تاریخی پالازو فاوا

این کاخ باستانی و قدمت دار یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر بولونیا، ایتالیا محسوب می شود که محل نصب و قرارگیری نقاشی های دیواری حیرت انگیز و زیبا در طبقه یکم آن می باشد که در حال حاضر محیطی جهت به نمایش درآوردن آثار هنری مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۵-تپه های پیرامون شهر

حالا نوبت آن می رسد که ساعاتی را نیز از طبیعت زیبا و چشم نواز آن بهره ببرید، به روحتان کمی صفا بدهید و به تپه های پیرامون شهر بولونیا سر بزنید، این سفر کوتاه چند ساعته نیز یکی از خاطره انگیزترین بخش های سفر شما محسوب خواهد شد.

۱۶- مکانی برای خوردن غذا، چهارگوش

همنطور که در رابطه با اهمیت مراکز خرید و نقش مهم ان در بخش گردشگری را بیان کردیم، باید اضافه کنیم که سهم مهم و بیشتر دیگری را نیز می توان به غذاهای هر منطقه و کشور اختصاص داد؛ برای تامین انرژی لازم پس از ساعاتی گشت و گذار و بازدید، چه کاری بهتر از میل کردن غذاهای خوش طعم ایتالیایی بولونیا؟! در این منطقه می توانید علاوه بر سرو کردن غذاهای خوشمزه از شراب های محلی آن نیز بهره مند شوید.

آشنایی با مکان های دیدنی بولونیا

پآشنایی با جاذبه های تماشایی و زیبای بولونیا

در این مطلب گردشگری که آرگا به معرفی دیدنی های بولونیا اختصاص شده، شما عزیزان با مکان های مختلف تفریحی، تاریخی، فرهنگی و هنری و .. آشنا شدید، شاید سفرهای بسیاری به کشورهای مختلف زیادی رفته باشید؛ اما تجربه سفر به کشور پر رمز و راز، زیبا و در عین قدمت دار را نداشته اید؛ بازدید از این شکور و شهر منحصر به فرد بولونیای آن را حتما گزینه ی اول انتخاب های خود قرار دهید. برای شناخت و آشنایی با مکان های دیدنی جنوا ایتالیا، و همچنین دیدنی های ونیز ایتالیا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *