دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به مکان های دیدنی جنوا ایتالیا و جاذبه های توریستی آن

  • مریم صبوری
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

جنوا یک شهر بندری قدیمی می باشد که وسعتی بالغ بر ۲۴۳ کیلومتر مربع میان کوه های آپنین و دریای لیگوریان قرار دارد. این بندر در ساحلی به طول ۳۰ کیلومتر گسترش دارد که در سال ۲۰۰۴ در اتحادیه اروپا جنوا را با لیل شهری فرانسوی پایتخت فرهنگی اروپا اعلام کرد. که همانند شهر های دیگر ایتالیا مکان های دیدنی جنوا متعدد می باشد. در این مقاله از مجله آرگا با جاذبه های گردشگری جنوا در کشور ایتالیا آشنا خواهید شد.

این شهر باغ و بوستان های سرسبز و با طراوتی دارد که گردشگران زیادی از مناطق تاریخی و قدیمی این شهر دیدن می کنند. فاصله شهر جنوا تا میلان حدود ۲ ساعت می باشد که دارای گردشگری زیادی تاریخ قدیمی همراه با موزه و کاخ سفید را که گالری های برای دیدن می باشد را از دست ندهید و از غذا های محلی و محبوب این منطقه لذت ببرید.

گردشگری مکان های دیدنی جنوا

آشنایی با مکان های دیدنی جنوا

جنوا در شمال ایتالیا قرار دارد که مرکز این شهر منطقه لیگوریا می باشد و حدود ۹۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد که اقوام زیادی در لیگوریان قدیمی بوده اند که اسم شان در زبان این قوم برگرفته اند. این شهر در کنار لنگرگاهی می باشد و در زبان این مردم جنوا به معنای قوزک یا زانو می باشد که علت این نامگذاری موقعیت جغرافیایی آن بوده است. جاذبه های گردشگری اطراف این میدان چند بنای تاریخی و ارزشمند به چشم می‌خورد که یکی از آن ها ساختمان اپرا و دیگری کاخ تاریخی است. همچنین بخش قدیمی و باستانی این شهر در فهرست جهان یونسکو که از بناهای هنری و کهنه جنوا می باشد که دارای موزه‌های متعدد، دانشکده هنر و کاخ‌ های حکمرانان جنوا در سده‌ های مختلف برخی از این آثار می باشد که کلیسای سن لارنس، بندرگاه قدیمی و موزه هنرهای شرقی از دیدنی های جنوا است.

  • خیابان گاریبالدی

یکی از اولین خیابان ها در جنوا خیابان Via Garibaldi می باشد که متعلق به قرن ۱۶ میلادی بوده و در سال ۲۰۰۶ در فهرست فرهنگی یونسکو ثبت شده است. در این منطقه که یکی از زیبا ترین مکان های دیدنی جنوا به شمار می رود موزه های متعدد و کاخ ها و آپارتمان های تاریخی و بی شماری دیده می شود. این محل زندگی افراد ثروتمند می باشد که دارای بناهای جذاب و دیدنی همچون کاخ بیانکو، کاخ روسو و کاخ دوریاتورسی می باشد و یکی از دلایل موزه و کاخ های زیادی در این جا وجود دارد به اسم استرادا نووا هم شناخته می شود.

بررسی مکان های دیدنی جنوا

  • آکواریوم جنوا در ایتالیا

یکی از شگفت انگیز ترین مکان های دیدنی ایتالیا که بزرگ ترین و منحصر به فرد ترین آکواریوم در اروپا شناخته می شود. Acquario di Genova دارای ۱۵۰۰۰ موجود زنده است که ۴۰۰ گونه دلفین، پنگوئن، دوزیست، پرنده، کوسه و خزنده دارد. یکی از جاذبه ها در این آکواریوم وجود وجود ماهی های قطب جنوب می باشد. همچنین این جا زیر مجموعه ای از دنیای دهکده آکواریومی در شرکت کاستا ادوتینمنت است از دیدنی های این شهر به شمار می رود.

  •  آرون گروپس

بهترین مناطق جذاب جنوا

  • موزه دریایی گالاتا

در این موزه شما شاهد روایتی تاریخی کشتی رانی هستید که مدل و ابزار های علمی کشتی او به شکل دقیقی بازسازی شده است. در این موزه تعداد ۲۴ اتاق از آن و تراس وسیع این نمایشگاه دائمی و موقتی می باشد که سفر های دریایی مختلفی را به شما نشان می دهد. همواره شما می توانید نظاره گر موفقیت ها و شکست آن بر روی تکنولوژی باشید که ۲ طبقه اول آن تاریخ اکتشافات جغرافیایی انقلاب را به نمایش گذاشته است و طبقه سوم مهاجرت اقیانوس های اطلسی می باشد.

گردشگری مکان های دیدنی جنوا

  • کلیسای جامع سن لورنزو

کلیسای San Lorenzo هم از مکان های دیدنی جنوا در ایتالیا محسوب می شود که در محلی نزدیک قصر دوکاله و میدان فراری واقع می باشد. کلیسای جامع سن لورنزو در اوایل قرون وسطی بوده که در ویرانه های روم باستان و تابوت قبل دوران مسیح شامل می شده است. طراحی و معماری این کلیسا طبق قرن ۱۴ تا ۱۶ میلادی انجام شده که در سبک منریست همان شیوه گرایی و باروک دیده شده است. قسمت پایین این کلیسا موزه گنجینه های کلکسیونی از جواهرات و نقره جات هاست که از شگفتی های هنری این کلیسا که از تابلوی شهادت سن لورنس و اثر لاتزارو تاوارونه در این مکان می باشد.

مکان های دیدنی جنوا کجاست؟

  • بوکاداسه

منطقه ای قدیمی که دریانوردان جنوا آن قسمت را خوش منظره و فوق العاده ترین منطقه شهر می دانستند. بوکاداسه منطقه ای نزدیک به طرف شرقی پیاده راه تا ۳ کیلومتری کورسو ایتالیاست که ساحل آن از ماسه و سنگ ریزه های سرتاسر پوشیده قرار دارد. این منطقه زیبا فضای سنتی دارد که محله ای برای ماهی گیری و رستوران و چشم اندازی شگفت انگیز که هر فردی را مجذوب خودش می کند و سرتاسر شهرت می باشد که از مناطق دیدنی جنوا به شمار می رود.

آشنایی با مکان های دیدنی جنوا

  • قلعه سانتا ماریا در جنوا

یکی دیگر از قدیمی ترین مناطق زیبای این شهر قلعه سانتا ماریا می باشد که در این قسمت از شهر مردم و تاجران به خرید و فروش با اتریشی ها و مردم فینیقی مشغول هستند. در قرن های ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ در این مکان زیبا یک سری طایفه عبادتگاه و کلیسا بنا شد که در قرن هفدهم پادشاه شهر قلعه سانتا ماریا دومنیکان این مکان را به صومعه قرار داد و از جانب مردم مورد پیشواز قرار نگرفت و دوباره قلعه به شکل قبلی ساخته شد.

آشنایی با مکان های دیدنی جنوا

  • کاخ ریاله

در این مکان گردشگری و بی همتا شما عزیزان شاهد کلکسیونی از آثار روکوکوی و باروک هستید که در محل جنوا از جاذبه های زیبای نقاشان ایتالیایی می توانید دیدن کنید. نقاش های خارجی که متعلق به عصر موزه ها هستند که برای عموم به نمایش گذاشته می شود. کاخ ریاله در روز های دوشنبه تعطیل می باشد که در قدیم این کاخ متعلق به خانواده های اشرافی از قبیل؛ دوراتزو و بالبی و قبیله ساوی می باشند که سالن های فرهنگی و محل زندگی آن ها بود. همچنین لوازم زندگی و دکور داخلی این کاخ متعلق به ۱۷ میلادی است.

جاهای دیدنی در شهر جنوا

  • میدان د فراری

یکی از نقاط زیبایی که بسیار دوست داشتنی می باشد میدان د فراری در شهر جنوا است. این میدان معروف و از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد جای مناسبی برای گشت و گذار های شبانه که داری رستوران و موزه و کافه های زیبایی می باشد. این محل وجود مغازه هایش تجاری شگرف دارد که شما می توانید برای خانواده و بستگان سوغاتی تهیه نمایید. در نزدیکی این میدان قصر دوکاله که همواره ساختمان های قدیمی دور آن قرار دارند محلی باشکوه برای گردشگران رقم میزند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *