دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جاهای دیدنی مدینه و مکان های زیبا و مذهبی این شهر مقدس

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های شهر مدینه شامل مکان های تاریخی و مذهبی با اهمیتی است هر یک از این بناها در طول تاریخ از اهمیت زیادی برخوردار هستند و یکی از مهم ترین مکان های مذهبی در دنیا و در طول اسلام به شمار می آید. از مهم ترین مکان های دیدنی این شهر می توان به مسجد النبی اشاره کرد که یکی از مساجد تاریخی و مهم دنیا است.

مدینه شهری مقدس با ارزش مذهبی بسیار بالا برای مسلمین جهان است این شهر دارای قدمت تاریخی بسیار بالایی است و یکی از مهم ترین شهرهای اسلامی تلقی می شود همه دنیا این شهر را به واسطه حضرت محمد می شناسند یکی از مهم ترین بقعه هی مذهبی نیز مسجد نبی است که در این شهر واقع شده است و هر ساله علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سوی خود می کشاند. این شهر نه تنها ارزش تاریخی بسیار بالایی دارد و از نظر مذهبی بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده است امروزه به یکی از قطب های گردشگری دنیا تبدیل شده است و هر ساله زائران زیادی راهی سفر به این شهر مقدس می شوند. مکان های دیدنی این شهر شامل مساجد و بناهای مذهبی می باشند قبرستان بقیع، مدفون شدگان بقیع، مسجد النبی، مساجد مدینه و … از مهم ترین مکان هایی هستند که در این شهر می توانید از آن بازدید کنید همچنین در مرکز شهر و در اطراف هر یک از این بقعه ها فروشگاه ها و مراکز خریدی وجود دارند که می توانید از آن ها نیز بازدید نمایید.

دیدنی های مهم مدینه:

مدینه یا مدینه النبی شهری در کشور عربستان سعودی است این منطقه دارای آب و هوای نسبتا خشکی است تابستان های این منطقه بسیار داغ است و در زمستان نیز هوای سردی در این مناطق حاکم می باشد این شهر از دوران هجرت حضرت محمد به شهرت زیادی دست یافته است و بخش های مهمی از رویدادهای تاریخ اسلام را در خود جای داده است. این شهر دارای بناهای تاریخی و مذهبی متعددی است که در ادامه این بخش می توانید با آن ها آشنا شوید و برای اینکه مکان های دیدنی عربستان را بهتر بشناسید بهتر است تا سفری به این شهر نیز داشته باشید.

 

مسجد النبی:

یکی از مهم ترین دیدنی های مدینه این مکان حیرت انگیز می باشد که در شرق این شهر واقع شده است و سالانه میلیون ها مسلمان به این مسجد بی نظیر سفر می کنند. مسجد حضرت محمد (ص) یکی از بهترین مساجد جهان می باشد که بعد از خانه خدا بیشترین مسافر را در خود جای می دهد. مساحت این مسجد در گذشت سال ها و مرمت های فراوان اکنون حدود ۱۰۰ هزار متر می باشد که در فهرست مساجد جهان بی سابقه است. بعید است شخصی به مدینه سفر کند و از مسجد النبی بازدید نکند. اولین گزینه مردم این شهر از گذشته تا کنون این مسجد بی نظیر بوده است و برای آنها به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود.

دیدنی های مدینه

قبرستان بقیع:

همانطور که می دانید این شهر بیشترین مکان مذهبی و تاریخی را دارا می باشد و یکی از جاذبه های این شهر قبرستان بقیع است. این قبرستان محل دفن امامانی همچون امام سجاد (ع)،امام جعفر صادق (ع)،امام حسن مجتبی (ع) و… می باشد که برای مردم این شهر از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. این قبرستان تاریخی در گذشته دارای گنبد و بارگاه که به دستور مفتی های سعودی تخریب شده است و دارای هیچ گونه گنبدی نمی باشد. اگر قصد سفر به شهر مدینه را دارید پیشنهاد می کنیم حنما از این قبرستان مذهبی بی نظیر بازدید نمایید.

جاذبه های مذهبی مدینه

  •  آرون گروپس

کوه احد:

این کوه که در طول سال گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. محل جنگ های ظلم علیه اسلام بوده است که در آن پیامبر (ص) و امام (ع) در جنگ های مختلف زخمی شده اند و به همین دلیل مسلمان زیادی به احترام این عزیزان برای یادبود از آنها به این کوه سفر می کنند تا از قسمت های مختلف آن بازدید نمایند. این کوه محل دفن حمزه سیدالشهداء عموی حضرت محمد می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این کوه شهدای زیادی در قرون گذشته داده است و می تواند برای بازدید یک مکان دیدنی جالب توجه باشد.

مکان های گردشگری مدینه

مساجد سبعه:

یکی دیگر از دیدنی های مدینه مساجد سبعه می باشد که مسجد فاطمه (س)،مسجدعلی(ع) و … در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و برای مردم این شهر به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شوند. این مساجد در سال های اخیر به دست حکومت سعودی در حال تخریب شدن می باشند و این حکومت وعده داده است تا بتواند مساجد زیباتری برای یادبود از این امامان بسازد.

مکان های توریستی مدینه

خانه حضرت فاطمه (س):

خانه ای تاریخی که خیلی از افراد دوست دارند آن را از نزدیک ببینند این خانه، منزل حضرت علی و حضرت فاطمه بوده است که در نزدیکی مسجد النبی واقع شده است دری از این خانه به مسجد باز می شد که هر روز از آن به مسجد می رفته اند در بسیاری از روایت های تاریخی درباره این خانه بحث شده است به ویژه در حدیث سد الابواب به این منزل اشاره شده است. در برخی از احادیث نیز نام این خانه را بیت الفاطمه نامیده اند.

چاره اریس:

این چاه نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی این شهر است نامگذاری این چاه دارای مبنای تاریخی است و در روایت های تاریخی متعددی نیز نام این چاه ذکر شده است یکی از حوادث مهمی که درباره این چاه در روایت ها عنوان شده است افتادن انگشتر رسول خدا در این چاه است که در زمان عثمانیان رخ داده است.

جاذبه های دیدنی مدینه

از دیگر جاذبه های این شهر می توان به خانه کلثوم بن هدم و سعد بن خثیمه، مسجد ذوقبلتین، قبرستان بقیع و … اشاره کرد هر یک از این مکان ها به عنوان یکی از مهم ترین دیدنی های مدینه شناخته می شوند که برای گردشگران دارای اهمیت زیادی هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *