دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای رفع قرمزی جای جوش چه اقداماتی انجام دهیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب شما را با روش هایی که می توایند جای جوش ها و التهابات صورت را از بین ببرید آشنا خواهیم کرد. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا روش های پزشکی و دارو هایی که اکثر پزشکان برای این کار را تجویز می کنند بشناسید.

رفع قرمزی جای جوش یکی از آرزو هایی می باشد که بسیاری از افراد دارند. باید بدانید که این آرزو بر آورده شده است و شما می توانید به راحتی این مشکل را از بین بردید. در ادامه روش هایی را برایتان بیان می کنیم که می توانید با استفاده از آن را به راحتی آب خوردن جوش های خود را از روی صورتتان پاک کنید.

رفع قرمزی جای جوش

رفع قرمزی جای جوش

قرمزی پوست بر اثر جوش یک امر طبیعی می باشد و بسیاری از افراد از آن نالان هستند و به دنبال روش هایی برای از بین بردن آن می گردند. در واقع درمان با از بین بردن جای قرمزی جوش ها کمی متفاوت می باشد ولی شما می توانید از مواد طبیعی استفاده کنید و زیبایی را به صورت خود باز گردانید.

مواد معجزه کننده

صورت خود را با استفاده از یک ماده شوینده مناسب پوست بشویید و سعی کنید این شوینده دارای مواد لایه بردار باشد تا بتواند مواد مرده روی پوست را از بین ببرد و از قرمزی آن بکاهید. بعد از این کار بهتر است کمی سرکه را به نسبت سه به یک با آب مخلوط کنید و آن را با استفاده از یک پنبه به محلی که قرمز شده است بزنید. این روش به شما کمک می کند تا بتوانید قرمزی جوش ها را به طور کلی از بین ببرید.

قطره ضد قرمزی چشم

برخی از افراد معتقد اند که قطره هایی که برای کاهش التهابات چشم استفاده می شود می تواند برای از بین بردن جای قرمزی جوش مفید باشد بنابراین بهتر است از این روش نیز استفاده کنید.

ماسک دارچین مناسب برای کاهش التهابات

  •  آرون گروپس

استفاده از ماسک دارچین

دارچین یکی از بهترین مواد برای پوست می باشد و اگر به آن حساسیت ندارید می توانید آن را با کمی عسل مخلوط کنید و بر روی کل صورت خود قرار بدهید. این روش به شما کمک می کند تا با روش های طبیعی بتوانید تمامی قرمزی و التهابات صورت خود را از بین ببرید.

روغن درخت چای

این روغن یکی از بهترین روغن هایی می باشد که می توانید برای درمان التهابات از آن استفاده کنید. بیش تر جوش هایی که روی صورت شما نمایان می شود در اثر تجمع باکتری ها می باشد و این روغن یک ضد باکتری بسیار قوی بوده و می تواند به راحتی از پس آن ها بر بیاید. استفاده تنها از این روغن توصیه نمی شود و حتما قبل از استفاده مقداری از آن را به نسبت مساوی با روغن های حامل مانند روغن زیتون مخلوط کنید.

استفاده از روغن درخت چای برای کاهش قرمزی جوش ها

استفاده از حوله داغ

برای استفاده از این روش باید ابتدا صورت خود را با یک محلول پاک کننده دارای سالیسیلیک اسید بشویید و بعد از آن از کرم های لایه بردار استفاده کنید و صورت خود را تمیز کنید. بعد از تمیز شدن صورتتان کافی است یک عدد حوله را کرم کنید و آن را بر روی صورت خود قرار بدهید تا التهابی که جوش ها برای صورت شما ایجاد می کند را از بن ببرید.

استفاده از روش های پزشکی

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن به رفع قرمزی جای جوش بپردازید استفاده از روش های پزشکی می باشد. در واقع دارو هایی که پزشکان توصیه می کنند اصولا کورتونی و یا استروئیدی اند و برای کوتاه مدت به صورت موضعی و یا تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد.

کورتون و درمان قرمزی پوست

درمان سریع جوش صورت و درمان جوش روی گونه و درمان جوش بینی می تواند به شما کمک کند تا صورتی بدون جوش داشته باشید و التهاب صورت شما را کم می کند ولی اگر باز هم صورت شما بعد از جوش زدن التهاب دارد می توانید از روش های گفته شده استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *