دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ترمیم رابطه بعد از خیانت و اقداماتی که باید انجام دهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

ترمیم یک رابطه بعد از خیانت اغلب کاری دشوار است زیرا افراد باید اعتماد دوباره به دست آورند و رابطه خود را از نو بسازند و در این راستا کسب اعتماد مجدد می تواند بسیار دشوار باشد. برای داشتن یک رابطه دوباره باید هر دو نفر سعی کنند تا نقص های خود را جبران کنند و سعی کنند تا آسیب هایی که در این رابطه دیده اند را بپذیرند.

خیانت تجربه ای تلخ برای خانم ها و آقایان است یک ناکامی بزرگ که می تواند بخش های زیادی از زندگی یک فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد افرادی که در زندگی مشترک خود تا کنون تجربه خیانت داشته اند می توانند بعد از این اتفاق رفتارهای گوناگونی داشته باشند برخی از افراد منزوی و گوشه گیر می شوند و برخی دیگر نیز سعی می کنند نقص های خود را جبران کنند در این میان عده ای نیز سعی دارند تا رابطه شکست خورده خود را بازسازی کنند اما این کار دشواری های خاص خود را دارد افرادی که به دنبال ترمیم رابطه بعد از خیانت هستند باید سختی های زیادی را در این مسیر تحمل کنند زیرا هر دو نفر در این رابطه آسب دیده اند و باید با یک تصمیم گیری درست و اصولی بتوانید روابط خود را بازسازی کنید برای اینکه آینده خود را از نو بسیازید و رابطه خود را بازسازی کنید ابتدا باید هر دو نفر سعی در پذیرش نقص های خود داشته باشند. رعایت برخی از نکات و اصول در این زمینه می تواند تاثیرات درستی را بر روی فرد داشته باشد و به رابطه شما کمک کند این اصول شامل بازگردانی اعتماد، بازنگری در ازدواج و … می باشد که در ادامه بیشتر به آن ها اشاره می کنیم.

ترمیم رابطه بعد از خیانت:

بازگشت به یک رابطه ای که با شکست و خیانت مواجه شده است یک چالش است که با رعایت برخی از اصول می توان از این چالش عبور کرد در این مواقع باید توجه داشته باشید که تصمیم گیری سریع می تواند به ضرر هر دوی شما باشد بنابراین باید مدتی را تنها باشید و به یکدیگر زمان بدهید تا بتوانید به یک تصمیم درست برسید و نتیجه گیری درستی از آن داشته باشید. مهم ترین نکته در بازسازی یک رابطه ویران شده این است که هر دو نفر با یکدیگر هم گام باشند در صورتی در رابطه تنها شما تلاش می کنید و فرد مقابل هیچ عملی ندارد سعی کنید به این رابطه خاتمه دهید. بازسازی رابطه زناشویی با چند راهکار امکان پذیر است که ما در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نشانه های رابطه شکست خورده

اعتمادسازی:

بعد از اینکه با شکست در رابطه مواجه می شوید و اعتماد طرف مقابل را از دست می دهید باید سعی کنید تا این اعتماد را به او برگردانید این گام از اظهار پشیمانی، عذرخواهی کردن، صداقت داشتن و بیان احساسات تشکیل می شود شما باید صادق باشید صادق بودن در یک رابطه ای که با شکست مواجه شده است از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین باید اشتباهات خود را بپذیرید و به همسرتان این فرصت را بدهید تا دوباره به شما اعتماد کند.

بعد از خیانت چه کنیم

بازنگری کردن ازدواج:

حتما می دانید که بازساری اعتماد به تنهایی نمی تواند رابطه شما را برگرداند و شما باید گامی فراتر از آن بروید در حقیقت بازنگری کردن یک ازدواج گام بلند و اساسی در این مسیر شما و همسرتان باید تصور کنید که دوباره با یکدیگر ازدواج می کنید تنها با این تفاوت که معیارهای شما در ازدواج فرق کرده است و شما بحران های زیادی را پشت سر گذاشته اید. شما باید دوباره برای ازدواج خود تصمیم گیری کنید، مرزها و چارچوب هایی قطعی تعیین کنید و سعی کنید نقص های خود و فرد مقابل را تغییر دهید. بنابراین برای ترمیم رابطه بعد از خیانت باید سعی کنید خودتان را بازسازی کنید.

خودتان را بازنگری کنید:

برای ترمیم رابطه شکست خورده چه اقداماتی انجام دیم؟ در برخی از مواقع علت های نارضایتی در روابط زناشویی پیمان شکنی هایی است که از فرد روی داده است و همین امر موجب می شود تا فرد مقابل نیز دست به چنین اقداماتی بنزد بنابراین شما باید گاهی ریشه این عوامل را در خودتان جست و جو کنید تا به تغییر آن کمک کنید. شما باید بدانید که این شکست چه میزان سهم شما است و چه میزان سهم همسرتان است در این صورت است که می توانید عادلانه و صادقانه روابط خودتان را بازسازی کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ترمیم رابطه شکست خورده

وقایع سرنوشت ساز را مرور کنید:

وقایع سرنوشت ساز در زندگی هر فرد شامل اتفاقاتی هستند که در مسیر زندگی او تاثیرگذار بوده اند و به نوعی بخشی از زندگی فرد را تشکیل داده اند و موجب شکل گیری شخصیت او شده اند این وقایع بحران ها و تنش هایی هستند که به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم موجب شده اند تا شما و یا همسرتان دست به خیانت بزند. این اتفاقات می توانند همانند خیانت والیدن، طلاق و مرگ عزیزان باشد که در جایگاه کنونی شما نقش مهمی داشته است.

درباره اتفاقات حرف بزنید:

برای اینکه بتوانید رابطه خود را به شکل اول آن بازگردانید بهتر است تا بیشتر درباره اتفاقات با یکدیگر صحبت کنید همسر شا باید از اتفاقات مهم زندگی شما مطلع باشد زیرا این هم صحبتی ها موجب می شود تا روابط پایدارتری با یکدیگر داشته باشید.

ترمیم رابطه بعد از خیانت

مراجعه به مشاور:

مراجعه کردن به مشاور و مراکز درمانی می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد شما می توانید با مشاور و برگزاری جلسات آن سعی کنید تا اعتماد دوباره خود را در رابطه به دست آورید شما باید به کمک هسمرتان در این جلسات شرکت کنید و از کمک های حرفه ای مشاوران در این زمینه استفاده کنید. این شیوه برای ترمیم رابطه بعد از خیانت می تواند شیوه موثری باشد.

با پی بردن به نشانه های شکست رابطه می توان رابطه خود را از خطر شکست نجات داد شما می توانید در مقاله با نشانه های بیشتری از این روابط شکست خورده آشنا شوید و اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *