دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

در یک دفتر اداری به چه وسایلی نیاز می شود؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۹ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

هنگامی که تصمیم به راه اندازی یک دفتر کار می گیرید بهتر است لیستی از وسایلی که نیاز دارید را طبق اولویت تهیه نمایید. برای تهیه این لیست شما می توانید از افرادی که مسئول دفتر بوده و به نوعی درگیر تهیه لوازم و ابزار کار جهت رفاه حال پرسنل هستند کمک بگیرید. این را بدانید که اداره یک دفتر کار ساده ای نیست و گاهی می تواند کاری خسته کننده و طاقت فرسا شود! توجه به نیاز تخصصی و عمومی هر بخش در تهیه وسایل و تجهیزات کار بسیار ضروری است.

برخی از لوازم اداری مصرفی هستند و بصورت مداوم در طول ساعات کار از آنها استفاده می شود مانند کاغذ، زونکن، منگنه، ماشین حساب اداری، انواع نوشت افزار، گیره کاغذ، قیچی، چسب نواری و ….، برخی به عنوان تجهیزات اداری و سرمایه گذاری شرکت برای طولانی مدت تهیه می شوند و دارایی های شرکت به حساب می آیند مانند میز و صندلی، کامپیوتر، تلفن، ویدئو پروژکتور و … .

آشنایی با ۳ وسیله ضروری در یک دفتر اداری

ویدئو پروژکتور

یک ویدئو پروژکتور مناسب می تواند جلسات کاری را پر جنب و جوش و جذاب نماید و کیفیتی عالی به آن دهد. اگر بطور منظم با ارائه پروژه های کاری در جلسات درگیر هستید یقیناً به دنبال قیمت خرید ویدئو پروژکتور مناسب با فضای دفتر کار خود نیز هستید.

جهت انتخاب ویدئو پروژکتور مناسب در کنار قیمت مقرون بصرفه باید به ویژگی های مهم دیگری نیز توجه کرد مانند منبع نور با کیفیت و عمر طولانی لامپ، ارائه عملکرد پایدار، نسبت بزرگنمایی تصویر و … . در نظر گرفتن این موارد به شما امکان می دهد تا بودجه فناوری خود را در مدت زمان بیشتر و بهینه تر استفاده نمایید.

 وسیله ضروری در یک دفتر اداری

بطور یقین انتخاب از میان گزینه های بسیار کار دشواری است!

ویدئو پروژکتورهای امروزی امکانات بیشماری دارند از جمله پخش تصاویر HD، اتصال بدون سیم (Wireless) و البته نمایش تصاویر کاملاً واضح در اتاق هایی با روشنایی زیاد است؛ این ویژگی بخصوص برای اتاق جلسات اهمیت بسیاری دارد. همچنین برخی از نمونه های ویدئو پروژکتور قابلیت پخش همزمان چند تصویر را دارند.

ویدئو پروژکتور با فاصله پرتاب کوتاه (Short Throw) بیشترین کار را برای به حداقل رساندن سایه ها انجام می دهند چرا که امکان فاصله گذاری دستگاه تا صفحه نمایش از ۵۰ سانتیمتر تا ۳ متر است. این نمونه ویدئو پروژکتور تأثیر مستقیم بر کیفیت محتوای نمایش دارد چرا که از ایجاد سایه هایی که باعث ایجاد اختلال در تمرکز می شوند جلوگیری می نماید.

قهوه جوش

امروزه محیط های کاری جهت تسهیل تعاملات اجتماعی میان کارمندان طراحی می شوند. بر اساس این منطق در نظر گرفتن امکاناتی که تأثیرات مثبت بر روی این تعاملات انسانی دارند تمرکز اصلی مدیران را به خود جلب کرده اند. بطور مثال جهت ساعات استراحت و غذا فضایی در شرکت اختصاص داده می شود که در آن بیشترین تعاملات بین همکاران واحدهای مختلف شکل می گیرد.

وسیله ضروری در یک دفتر اداری

وجود اتاق غذاخوری و استراحت در هر شرکت مزایای بسیاری دارد؛ از افزایش بهره وری پرسنل گرفته تا بهبود فرهنگ سازمانی. به طور یقین شما نیز شاهد کم شدن بهره وری پرسنل در برخی از ساعات کاری بوده اید! اینکه چطور در برخی از ساعات سطح انرژی افراد کم می شود. قهوه قدرت فوق العاده ای در بازیابی سطح انرژی افراد دارد و در این لحظه نیاز به داشتن یک قهوه جوش احساس می شود! در اینجا به چند دلیل قانع کننده جهت خرید قهوه جوش اشاره می کنیم:

  • قهوه سطح هوشیاری را بالا نگه می دارد.
  • نوشیدن قهوه باعث بهبود بهره وری در کار می شود.
  • تحقیقات انستیتوی ملی بهداشت نشان می دهد کافئین موجود در قهوه باعث کاهش درد نیز می شود، همچنین محققان دریافتند بین میزان مصرف قهوه روزانه و خطر مرگ ارتباط وجود دارد! بطور مثال نتیجه مطالعه ای نشان می دهد افرادی که روزانه ۳ فنجان قهوه مصرف می کنند ۱۰% خطر مرگ کمتری دارند!
  • و مهم ترین اثر آن لذت هم صحبتی و تعامل بین اعضای تیم و تبادل ایده ها در جلسات و ساعات فراغت است.
  • ماشین حساب اداری

برای داشتن یک میز کار حرفه ای خرید ماشین حساب رومیزی ضروری است چرا که باعث صرفه جویی در وقت و انجام محاسبات بصورت دقیق تر می شود. همچنین اگر شما دروسی با محتوا آمار و ریاضی دارید به طور یقین نیاز به یک ماشین حساب دارید.

با در نظر گرفتن نیازهای شما خرید ماشین حساب می تواند یک چالش بزرگ باشد. برای انتخاب بهترین گزینه لازم است به برخی از ویژگی های مهم در هنگام خرید ماشین حساب رومیزی توجه نمایید.

وسیله ضروری در یک دفتر اداری

  • یکی از موارد بسیار مهم که می تواند وجه تمایز اصلی ماشین حساب های مختلف باشد سرعت پردازش محاسبات است. اگر کارهای محاسباتی شما زیاد است سرعت انجام محاسبات و پاسخ سریع به شما یک گزینه مهم خواهد بود.
  • قدرت دو جانبه به معنای داشتن صفحه نمایش خورشیدی ماشین حساب است. به این صورت در جایی که نور کافی وجود دارد از انرژی خورشیدی جهت بهره می گیرد و در جایی که منبع نور ضعیفی وجود دارد با تغذیه از نیروی باتری عملکرد خود را انجام می دهد.
  • ساختار محکم بدنه ماشین حساب که دارای بدنه فلزی با کلیدهای پلاستیکی است که باعث می شود تا به راحتی در برابر حملات خشن مقاومت خوبی داشته باشد. کلیدهای پلاستیکی به راحتی فشار داده می شوند و امکان ورودی سریع را فراهم می کنند که باعث سهولت و تسریع در انجام محاسبات می شود.

دفتر دستک فروشگاه آنلاین فروش نوشت افزار و لوازم اداری

در تجارت آنلاین سؤالی که همیشه مطرح است عوامل تعیین کننده خرید آنلاین بر رضایت مشتری است! برای افزایش مشارکت در خرید آنلاین لازم است ارتباط بین رضایت مشتری و عوامل مختلف بررسی شود.

از جمله مهم ترین عوامل در میزان رضایتمندی مشتری از خرید آنلاین شامل امنیت، در دسترس بودن اطلاعات، حمل و نقل، کیفیت، قیمت گذاری، زمان است. در سال های گذشته با توجه به این واقعیت که خرید آنلاین رویکرد اقتصادی راحت تری نسبت به خرید به شیوه سنتی دارد رشد چشمگیری داشته است. با این حال این تغییر روش در خرید نگرانی های خاص خود را نیز داشت از جمله انتشار اطلاعات شخصی، تقلب آنلاین، ناسازگاری بین کیفیت محصول سفارش داده شده و کیفیت محصول دریافت شده، حمل و نقل ناموفق و غیره، اما امروزه این نگرانی ها در سطح پایین تری قرار دارد.

در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک مصرف کنندگان می توانند با مقایسه همزمان چند محصول مختلف از برندهای نامدار تولید نوشت افزار و لوازم اداری مانند پارکر (Parker)، واترمن (Waterman)، مونته گراپا (Montegrappa)، کاوکو (Kaweco)، فابرکاستل (Faber-Castell)، استدلر (Steadtler)، استابیلو (Stabilo)، یونی بال (Uni-ball)، بیک (Bic)، دلی (Deli)، زبرا (Zebra)، مولسکین (Moleskine)، بنه نوت (Benenote)، روکادا (Rocada)، اولفا (Olfa)، پست ایت (Post-it) بهترین محصول را به لحاظ قیمت و کیفیت انتخاب نمایند و دیگر نگران رفتن به بازار و ترافیک نباشند. همچنین با آگاهی از سلامت فیزیکی و ضمانت اصالت کلیه محصولات خرید خود را به سهولت انجام دهند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *