دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های دیواندره و چشم اندازهای طبیعی و زیبای این منطقه

  • محدثه خاکشور
  • ۸ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

قلم زنی ما در این مطلب آرگا در باب معرفی دیدنی های دیواندره می باشد، دیواندره مرکز و یکی از شهرهای استان کردستان می باشد که با هدف آشنایی شما انتخاب شده است.

دیواندره یکی از شهرهای واقع در استان کردستان و پایتخت این استان محسوب می شود، این شهر غربی را از یک سمت مکان های تیلکو و بیجار گروس، و از یک سمت رشته کوههای هوازو احاطه کرده است. دیدنی های دیواندره به همراه مردمانی خونگرم و مهربان می تواند لحظاتی خوشی را در طول سفر و بازددی از این شهر رقم بزند، برای اطمینان یافتن به این حرف تا پایان مطلب همراه ما باشید.

کردستان

کردها یکی از قومیت های مهربان و خونگرم کشور ایران می باشند که حضور و سکونت آنها در بخش های مختلف کشور از جمله کرمانشاه، ایلام، کردستان شاهد هستیم، ما قصد سفر و آشنایی شما علاقه مندان به استان کردستان را داریم، معرفی دیدنی های کردستان خود مقوله ای پیچیده و متفاوت می باشد، اما در برشی کوچکتر می خواهیم به این معرفی بپردازیم، شهر دیواندره پایتخت این استان بوده که جاذبه های گردشگری منحصری را شامل می شود، بر همین اساس در ادامه مطلب به آشنایی شما عزیزان با دیدنی های دیواندره خواهیم پرداخت.

سفر و بازدید از جاذبه های دیدنی شهر دیواندره

شهر دیواندره

این شهر که مرکز کردستان و از شهرهای غربی این استان است، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که از همین حیث جذب توریست یکی از ساده ترین اقدامات او محسوب می شود. مردمان این شهر کرد هستند که با لهجه کردی (لهجه اردلانی) سخن می گویند.در مورد آب و هوای این شهر می توان گفت که دارای آب و هوایی سرد می باشد که زمستان هایی سرد و سنگین با برف دارد. اما در فصل های بهار و تابستان از آب و هوایی متفاوت برخوردار است که زمین های سرسبز، چراگاه های وسیع علاوه بر فراهم ساختن مناظری زیبا و دلچسب زمینه ساز مشغول بودن به فعالیت های دامپروری و کشاورزی را بوده است.

آشنایی با مکان های دیدنی و زیبای شهر دیواندره

دیدنی های تماشایی دیواندره

– روستای سارال

این روستا در سمت شمال غرب و در فاصله ۷۲ کیلومتری شهر دیواندره واقع شده است که با دارا بودن چشمه های آب زلال، دشت های گل، زندگی پرندگان، چراگاه های سرسبز به همراه مردمانی مهربان و دوست داشتنی یکی از جاذبه های شهر دیواندره به شمار می آید.

آشنایی با مکان های گردشگری و زیبای دیواندره

  •  آرون گروپس

معرفی و آشنایی با دیدنی های شهر دیواندره

– آبادی دَرون

روستای درون در فاصله ۲۵ کیلومتری دیواندره و جنب آبادی رودخانه قزل اوزن واقع شده است. آب و هوای دلچسب و مطبوع به همراه جاذبه های طبیعی این روستا موجب جذب توریست های زیادی از نقاط مختلف کشور می گردد.

-روستای آغاجری

در نزدیکی و در سمت شمال غرب آبادی وزیر، روستای آغاجری واقع شده است که در آن قلعه ای باستانی با بالای ۲۰۰۰ سال سابقه و تاریخ قرار دارد.

– غار کرفتو

با بازدید از این غار تصویر واضح و مشخصی از زمان زندگی ساکنین قدیمی کرد این مکان در ذهن شما نقش می بندد، غار کرفتو در ۷۲ کیلومتری دیواندره، در محدوده چهل چشمه و روستای سارال است که هر ساله انتهای فصل بهار گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.

این غاز از جمله غارهای آهکی است که از جاذبه های استان کردستان، شهرستان دیواندره به شمار می رود، طبق بقایای تاریخی بر جای مانده تاریخ آن به سده سوم می رسد. در روز ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۱۸ به شماره ۳۳۰ در لیست آثار ملی کشور ایران ثبت گردید.

معرفی و بازدید از جاذبه های تماشایی و جذاب دیواندره

– غار قالوچه

در روستای قالوچه غاری به همین اسم وجود دارد که از توابع شهر دیواندره و استان کردستان می باشد که جزو مکان های دیدنی دیواندره نیز محسوب می شود.

آشنایی و بازدید از جاذبه های توریستی زیبای دیواندره

– غار باش قشلاق

در روستای غار باش قشلاق و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر دیواندره و در سمت شمال شرقی این شهر، غار باش قشلاق واقع شده است.

آشنایی با دیدنی های بکر و منحصر به فرددیواندره

آشنایی با جاذبه های دیدنی و توریستی دیواندره

– کوهستان چهل چشمه

در استان کردستان کوهی با ارتفاع زیاد به نام چهل چشمه یا همان «چل چمه» وجود دارد که گالری خاصی از گیاهان درمانی را دارا می باشد. تعداد زیادی از رودها مانند رود سیروان، رود زرینه، رود قزل اوزن، رود خور خوره از آن منشا می گیرند.

آشنایی با دیدنی های شهر دیواندره

-قسمت شکار ممنوع زرینه اباتو

این بخش در شمال و در فاصله ۱۶ کیلومتری شهر دیواندره محل زندگی خوبی برای پرنده در حال نابودی «میش مرغ» است.

آَنایی با دیدنی های زیبای دیواندره

آشنایی با مکان های دیدنی و زیبای شهر دیواندره

– عمارت سالار سعید

در روستای وزیر بنای تاریخی و دیدنی به نام سالار سعید وجود دارد که تاریخچه ی آن به بالای ۳۰۰ سال می رسد.

-حمام پنجه سفلی

محل قرارگیری این حمام در درون خاک است که سردر و خزانه های زیبا و منحصر به فرد آن از جمله جاذبه های این منطقه و به نوابع آن جاذبه های گردشگری شهر دیواندره و استان کردستان محسوب می شود.

– سد سیازاخ

در استان کردنشین کردستان و در مجاورت شهر دیواندره سدی به نام سد سیازاخ قرار گرفته است.

آشنایی با دیدنی های دیواندره از توابع کردستان

در این مطلب شما عزیزان را با یکی از شهرهای مهم و پر بازید استان کردستان در زمینه گردشگری آشنا شدید، با در نظر گرفتن این موضوع که هر ناحیه دارای آب و هوا و مکان های گردشگری زیبا و منحصر به فرد می باشد، شما را با جاذبه های دیواندره آشنا کردیم. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *