دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کویر قوم تپه و زیبایی های فوق العاده آن را حتما ببینید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

کویر قوم تپه یکی از مناطق کویری و پر جاذبه در تبریز است این منطقه دارای تپه های ماسه ای شگفت انگیزی است که دراثر فرایش خاک و باد ایجاد شده اند و دارای شکل های گوناگونی می باشند. مناظر این کویر بسیار دیدنی است و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است سفر به این منطقه در فصل های مختلفی از سال دارای جذابیت می باشد.

شهر تبریز یکی از شهرهای پر جاذبه و دیدنی در کشور ایران است شهری شگفت انگیز با جاذبه ها و چشم اندازهای کویری خارق العاده که از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد از مهم ترین عجایب این شهر می توان به مناطق کویری آن و شرایط آب و هوایی که در آن حاکم است اشاره نمود این منطقه با وجود شرایط آب و هوایی گرم و خشکی که دارد از جذابیت های ویژه ای برای گردشگران خود برخوردار می باشد. شاید یکی از جذابیت های این شهر تلفیق جاذبه های سرسبز و کویری است دیدن چشم اندازهای سرسبز در دل کویر می تواند هر گردشگری را به حیرت آورد این شهر دارای جاذبه های بسیار زیبایی می باشد یکی از مهم ترین جاذبه هایی که در اسن شهر واقع شده است کویر قوم تپه است این کویر یکی از مناطق زیبا و چشم نواز است که دارای طبیعت بسیار شگفت انگیزی می باشد و در ادامه این بخش با زیبایی های بیشتری از آن آشنا می شوید.

کویر قوم تپه و چشم اندازهای آن:

بسیاری از علاقه مندان هر ساله به جاذبه های کویری که در نقاط مختلفی از کشور واقع شده اند سفر می کنند در استان آذربایجان شرقی و شمال شرقی تبریز نیز جاذبه کویری زیبایی وجود دارد که با چشم اندازهای خود مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد. برای رسیدن به این کویر باید از مسیر تبریز تا صوفیان را بروید با گذر از پل راه آهن به روستایی با نام روستای قوم تپه می رسید در چند کیلومتری این روستا کویری با مناظر بسیار زیبا وجود دارد که می توانید از آن دیدن کنید طبیعت این کویر بسیار تماشایی است و مکان بکر و دنجی برای عاشقان و همدلان است.

زیبایی های مهم قوم تپه

علت نامگذاری این کویر وجود تپه های شنی است که در آن دیده می شود این کویر دارای آب و هوای گرمی است و در برخی از فصل های سال گرمای طاقت فرسایی در آن حاکم می شود اما خیلی از افراد با وجود سختی های آن دوست دارند تا تجربه سفر به این منطقه کویری را داشته باشند این تپه های ماسه ای یکی از مکان های دیدنی آذربایجان شرقی هستند که با طبیعت زیبای خود می توانند مورد توجه قرار بگیرند.

جاذبه های قوم تپه

نحوه پیدایش کویر:

این کویر یکی از جاذبه های حیرت انگیز در شهر تبریز است جالب است بدانید که این منطقه کویری در سالیان گذشته منطقه ای دریاچه ارومیه بوده است و در حاشیه آن قرار داشته است اما بر اثر حرکت های باد و خاک تغییراتی در آن ایجاد شده است که کویری با چنین چشم انداز را ایجاد کرده است این کویر زیبا دارای نمک زار است و زیبایی های ویژه ای را در خود جای داده است. تپه های ماسه ای کوچکی که در بسیاری از این منطقه مشاهده می کنید جذابیت های زیادی دارند وزش بادها در این منطقه کویری موجب شده است تا این تپه ها تغییر شکل بدهند تصاویر زیبا و چشم اندازهای کویری در این منطقه موجب می شود تا گردشگران زیادی به این مناطق جذب شوند.

کویر قوم تپه

  •  آرون گروپس

این منطقه کویری در فصل های مختفلی از سال دارای چشم اندازهای زیبا است در فصل های بهار و زمستان می توانید چشم انداز زیبایی از این منطقه را مشاهده کنید یکی از زیبایی های این کویر وجود شترهایی است که در آن پرسه می زنند با توجه به اینکه این کویر کمی ناشناخته است بهتر است برای سفر خود از اهالی این روستا کمک بگیرید در این صورت می توانید با خیالت راحت این منطقه را بگردید. یکی از امتیازات سفر به این منطقه ثبت تصاویر زیبا و لذت بخش است که برای هر گردشگری جذابیت دارد اما متاسفانه بهره برداری های بیش از حد کارخانه ها در سال های اخیر موجب شده است تا این مناطق کویری با معظلات زیادی مواجه باشند و در خطر نابودی قرار بگیرند.

قوم تپه کجاست

جاذبه های این کویر:

این کویر دارای جاذبه ها و چشم اندازهای بسیار زیبایی است طبیعت منحصر به فرد آن در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی است اهالی این روستا نیز دارای فرهنگ و آداب رسوم ویژه ای هستند و این امر برای گردشگران از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است این منطقه همچنین اهمیت ژئوتوریسمی دارد و به دلیل زیستگاهی که دارد بسیار ارزشمند می باشد.

چشم انداز قوم تپه

این کویر بی شک یکی از زیباترین مکان های دیدنی تبریز برای گردشگران است همانطور که می دانید تبریز یکی از اولین شهرهای گردشگری در ایران است شهری که هر ساله مقصد بسیاری از توریستان خارجی است و علت بازدید زیاد از این شهر نیز طبیعت زیبای آن و پیشینه تاریخی و فرهنگی ارزشمندی است که دارد. از دیگر شگفتی های این شهر می توان به تپه ها و جنگل های ارسباران اشاره نمود همچنین شهرهای تاریخی که در نزدیکی کویر قوم تپه واقع شده اند می توانند یکی دیگر از مقاصد گردشگری مهم برای شما علاقه مندان باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *