دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با مهمترین عوارض پیرسینگ بینی آشنا شوید

  • شقایق ایران دوست
  • ۱ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از روش هایی که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند تا زیبایی خود را دوچندان کنند استفاده از زیور آلات برای دیواره های بینی می باشد. این کار می تواند عارضه های بسیار زیادی داشته باشد که در این مطلب آن ها را برایتان بیان می کینم.

پیرسینگ بینی یکی از روش هایی می باشد که بسیاری از افراد برای داشتن ظاهری متفاوت از آن استفاده می کنند ولی درباره عارضه هایی که این بیماری ایجاد می کند و عوارضی که دارد چیزی نمی دانند. در ادامه عوارض این کار را برایتان بیان می کنیم.

همه چیز درباره پیرسینگ

پیرسینگ بینی

پیرسینگ بینی به معنی ایجاد سوراخ در بخش های خاصی از بینی مانند پره، بخش گوشتی نوک بینی و دیواره های میانی می باشد. بعد از سوراخ کردن این نواحی می توانید از زیورآلات برای این بخش از بدن خود استفاده کنید. دوره بهبودی این عمل زیبایی بستگی به محلی دارد که آن را سوراخ می کنید ولی به طور کلی باید بهداشت را رعایت کنید تا دچار عوارض این نوع عمل های زیبایی نشوید.

عوارض پیرسینگ بینی

همانطور که پیرسینگ لب و عوارض آن را برایتان بیان کردیم در این مطلب قصد داریم عوارض پیرسینگ بینی  را برای شما بیان کنیم. باید بدانید که هر عمل جراحی می تواند عوارض خاصی به همراه داشته باشد برای همین هم بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا حد الامکان زیر تیغ جراحی نروند و از لیفت بینی دائمی و یا پلکسر بینی استفاده می کنند. بهتر است قبل از اقدام برای این کار عارضه هایی که ممکن است دچار آن شوید را بشناسید تا بتوانید از ایجاد آن ها جلوگیری کنید.

عوارض پیرسینگ بینی

عفونت

یکی از مشکلاتی که برای اکثر افرادی که پیرسینگ انجام می دهند ایجاد می شود عفونت است. باکتری هایی که باعث بروز عفونت می شوند به میزان بسیار زیادی در بینی یافت می شوند. علامت هایی که این عارضه برای شما به همراه دارد عبارت اند از :

  •  آرون گروپس
  • تورم دائمی
  • درد بسیار زیاد و غیر قابل تحمل
  • چرک کردن بینی
  • خارش بینی در محل پیرسینگ
  • خونریزی بسیار زیاد و غیر قابل کنترل
  • وجود برآمدگی روی بینی

نکته : لازم است بدانید که بیش تر برآمدگی هایی که بعد از این عمل برای شما ایجاد می شود مربوط به عدم رعایت بهداشت و یا حساسیت به زیور آلات می باشد.

نکروز

یکی دیگر از مشکلاتی که برای برخی از افراد ایجاد می شود و فراوانی بسیار کمی دارد نکروز است. این مشکل در صورتی برایتان ایجاد می شود که عفونت های ایجاد شده را درمان نکنید. در واقع نکروز همان مرگ بافت دیواره بینی می باشد و می تواند بینی شما را بسیار نافرم و بد شکل کند. بافت هایی که دچار این مشکل می شوند باید توسط عمل جراحی درمان شوند.

نکروز بعد از پیرسینگ

پری کندریت

باکتری های خاصی موجب این مشکل می شوند و نام آن ها سودوموناس آئروژینوزا می باشد. این باکتری ها می توانند موجب تورم غضروف های بینی شوند و در نهایت برای شما نکروز را ایجاد می کنند بنابراین اگر دچار مشکلات عفونتی در بینی خود می باشید بهتر است آن را سریعا درمان کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

هماتوم سپتوم

یکی دیگر از عوارض پیرسینگ بینی هماتوم سپتوم می باشد. این عارضه بسیار دردناک می باشد و فردی که این عمل را انجام داده باشد و دچار این عارضه شود دچار درد و ورم و مشکلات تنفسی می شود. در نظر داشته باشید که این مشکل زمانی برای شما ایجاد می شود که خون بین سپتوم و پری کندریوم به میزان بسیار زیادی انباشته شده باشد.

بلعیدن زیورآلات

شاید تعجب کنید ولی باید بدانید زمانی که پیرسینگ انجام می دهید باید در انتخاب زیورآلات بسیار دقت داشته باشید تا علاوه بر شل نبودن موجب حساسیت شما نشود. در نظر داشته باشید که قبل از خواب حتما زیورآلاتی که برای بینی خود استفاده می کنید را از بینی خارج کنید زیرا در صورت باز شدن آن ها ممکن است به سمت درون بینی کشیده شوند و در نتیجه راه تنفسی شما را ببندند و شما دچار خفگی شوید.

خفگی بعد از پیرسینگ بینی

پس زدن

اگر به جنس خاصی از فلزات حساسیت دارید بهتر است از آن برای بینی خود استفاده نکنید زیرا بدن ممکن است آن را پس بزند و بینی شما در محل پیرسینگ دچار تو رفتگی شود. بهتر است برای جلوگیری از عفونت ها زیورآلاتی که تهیه می کنید را قبل از استفاده تمیز بشویید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *