دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های جزیره سانتورینی معروف به جزیره سفید در یونان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های جزیره سانتورینی از ارزش و اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است این جزیره دارای چشم اندازهای طبیعی زیادی است که می توانید از آن دیدن کنید این شهر دارای محوطه باستانی نیز می باشد و هر یک از این محوطه ها دارای ارزش تاریخی است موزه باستان شناسی، موزه مردم شناسی و محوطه باستانی از جذابیت های این منطقه است.

سانتورینی از جمله مقاصد گردشگری پر جاذبه در کشور یونان است یکی از مکان های تفریحی گردشگری محبوب که می توانید در سفر خود از آن دیدن کنید این شهر دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی است و مکان های گردشگری زیادی را در خود جای داده است این منطقه تفریحی برای گردشگران با انواع سلیقه دارای جذابیت است این شهر جاذبه های بسیار زیبایی دارد و جزایر آن دارای چشم اندازهای ویژه ای است. هیجان و حیرتی که در سفر به این منطقه خواهید داشت بسیار زیاد است این شهر خاطرات بسیار زیادی را برای شما تداعی خواهد کرد این شهر یکی از مهم ترین جاذبه های یونان است که جاذبه های منحصر به فردی را در خود جای داده است. آشنایی با دیدنی های جزیره سانتورینی و دریای زیبای اژه شما را با یکی از حیرت انگیزترین جاذبه ها آشنا خواهد کرد پدیده های طبیعی در این شهر و جزیره از زیبایی های زیادی برخوردار هستند و آشنایی با معماری های قدیمی این شهر نیز می تواند جذابیت داشته باشد کلیساهای این شهر دارای معماری سیکلادی هستند و اغلب با ورود به این شهر خانه های سفید و باشکوهی را مشاهده می کنید.

آشنایی با دیدنی های جزیره سانتورینی:

این جزیره دارای آب های بیکرانی است آب های فیروزه ای دریای اژه کلیساهای تاریخی آن با معماری های سیکلادی و خانه های سفیدی که دارای گنبدهای آبی رنگ هستند می تواند برای شما علاقه مندان جذابیت های ویژه ای داشته باشند. این شهر دارای کلیساها و معابد بسیار باشکوهی است این شهر دارای اماکن مذهبی نیز می باشد که می توانید از نزدیک آن ها را مشاهده کنید این بناها نمونه ای ارزشمند هستند و در ادامه با جاذبه های بیشتری از این جزیره آشنا می شوید.

 

اویا:

یکی از شهرهای کوچک و دیدنی شهر زیبای اویا است این شهر در ناحیه شمالی از سانتورینی واقع شده است و خانه های آن به رنگ سفید هستند این تلفیق معماری بسیار ارزشمند و دوست داشتنی است و مورد توجه علاقه مندان قرار می گیرد شما در این شهر استخرهایی را می بینید که در هتل ها واقع شده اند و امکانات لاکچری را برای گردشگران ارائه می دهند. زندگی در این شهر با تجربیات ویژه ای همراه است و این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری گران قمیت تبدیل کرده است غروب این شهر در فصل تابستان بسیار دیدنی و جذاب است مسیرهایی از این شهر برای پیاده روی کردن بسیار مناسب و جذاب هستند.

دیدنی های جزیره سانتورینی

فانوس دریایی آکروتیری:

یکی دیگر از دیدنی های جزیر سانتورینی فانوس دریایی آن است که به عنوان اولین فانوس دریایی یونان شناخته می شود ساخت این فانوس در دوران جنگ جهانی دوم متوقف شده است و بازسازی هایی را برای آن انجام داده اند چشم انداز این فانوس دریایی در هنگام غروب زیباتر و تماشایی تر خواهد شد. این بنا توسط یکی از شرکت های فرانسوی و در سال ۱۸۹ انجام شده است اتاقک نگهبانی که در بالای این برج مشاهده می کنید ارتفاعی ۱۰ متری دارد نور درخشان از ارتفاع این فانوس بسیار دیدنی است و دارای مناظر زیبایی می باشد.

فانوس سانتورینی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

فیرا:

فیرا یکی از مناطق گردشگری و پر جاذبه ای است که در این جزیره واقع شده است و از زیبایی های زیادی برای علاقه مندان برخوردار است فیرا یکی از مراکز واقع در سانتورینی است و دارای چشم اندازهای زیبایی برای گردشگران است این منطقه نیز دارای خانه هایی به رنگ سفید است کوچه های این منطقه پیچ در پیچ و تنگ هستند و در سویی دیگر از آن ها می توانید کلیسایی را مشاهده کنید که دارای گنبد آبی است. زندگی در این شهر دارای تجربیات ویژه و خاطره انگیزی است این منطقه از ساختمان های بلند و مرتفعی ساخته شده است که ویژه گردشگران است همچنین این منطقه دارای هتل های لاکچری است رستوران ها و کافه های به روز و مدرن در این شهر نیز جذابیت های زیادی دارند.

چشم انداز سانتورینی

سایت باستان شناسی آکروتیری:

از دیگر دیدنی های جزیره سانتورینی می توان به این سایت باستانی اشاره کرد این سایت در نزدیکی روستایی پر جاذبه و مدرن واقع شده است این روستا در ۱۲ کیلومتری از جنوب غربی فیرا واقع شده است این سکونتگاه باستانی متعلق به قرن ۱۶ است. پس از انفجاری که توسط آتشفشان های این منطقه اتفاق افتاد بخش هایی از آن زیر گدازه ها مدفون شدند و طبق کاوش هایی که در این منطقه انجام شده است نشان می دهد که شهر سانتورینی یکی از شهرها پیشرفته در پیش از این انفجار بوده است.

دیدنی های تاریخی سانتورینی

دیدنی های جزیره سانتورینی از تنوع و جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است این شهر دارای بخش های باستانی و طبیعی بسیار زیادی است که هر یک از دید گردشگران مورد توجه قرار می گیرند و دارای جذابیت هستند. یکی از معروف ترین سواحل این منطقه که سواحل قرمز هستند دارای چشم اندازهای زیبایی هستند ثرای باستانی و موزه باستانی شناسی و مردم شناسی این شهر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *