دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ماسک کلاژن ساز خانگی با ۷ فرمول طبیعی و مفید

  • ندا خوشرو
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب به معرفی ۷ ماسک کلاژن ساز برای پوست صورت خواهیم پرداخت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

ماسک کلاژن ساز برای پوست صورت در سال های اخیر با استقبال زیادی روبرو شده اند زیرا کلاژن از مهم ترین عواملی است که به صورت مستقیم با پیری پوست در ارتباط می باشد.

معرفی ۷ ماسک کلاژن ساز

ماسک کلاژن مانند غذایی بی نظیر برای پوست صورت می باشد و اگر شما تمایل دارید چین و چروک های ظریف پوست تان کاهش پیدا کنند و پوستی نرم و شفاف داشته باشید بهتر است از این نوع ماسک استفاده نمایید.

ماسک کلاژن

انواع ماسک کلاژن برای پوست صورت

برای تهیه ماسک های خانگی کلاژن می توانید از مواد خانگی و طبیعی که در دسترس دارید استفاده نمایید. در ادامه به معرفی انواع ماسک کلاژن خواهیم پرداخت.

ماسک خانگی کلاژن ساز

۱.ماسک کلاژن مرطوب کننده

ابتدا ۵ دانه انگور قرمز را به همراه روغن و عسل درون مخلوط کن بریزید سپس ماسک را روی صورت خود به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار بدهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت تان را با آب گرم بشویید.

  •  آرون گروپس

ماسک انگور قرمز

۲. ماسک سفیده تخم مرغ

ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید سپس سفیده تخم مرغ را هم بزنید و آن را روی پوست صورت خود بمالید و روی سفیده تخم مرغ دستمال کاغذی قرار بدهید و اجازه دهید تا ماسک خشک شود سپس دستمال کاغذی را از پوست جدا نمایید و صورت خود را با آب گرم بشویید. این ماسک تخم مرغ ساده برای پوست صورت مفید است و شما می توانید چندین بار در هفته از آن استفاده نمایید.

ماسک کلاژن تخم مرغ

۳. ماسک ویتامین C

یک عدد سفیده تخم مرغ را به همراه دو قاشق چایخوری آبلیموی تازه درون ظرفی مناسب بریزید سپس ترکیب این مواد را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه صورت تان را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت تخم مرغ و آبلیمو

۴. ماسک تقویت کننده و نرم کننده

ابتدا شکر و کیوی را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید سپس مخلوط ماسک را روی پوست صورت خود قرار بدهید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه مکث ماسک را از روی صورت بشویید.

ماسک کلاژن شکر و کیوی

۵. ماسک هویج

یک هویج پخته شده و دو قاشق غذاخوری عسل و ۱/۴ لیوان ماست ساده را درون مخلوط کن بریزید سپس ترکیب ماسک را روی پوست صورت خود قرار بدهید و بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماسک را از روی پوست صورت بشویید.

ماسک هویج

۶. ماسک آووکادو

برش های آووکادو و هویج را درون مخلوط کن بریزید تا پوره شوند سپس خامه و عسل را به مخلوط مواد بیفزایید و ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار بدهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ماسک را از روی پوست صورت خود بشویید.

ماسک آووکادو

۷. ماسک ماست و موز

نصف موز رسیده و له شده و یک قاشق چایخوری ماست ساده و یک لیوان شیر را به همراه یک قاشق پودر کلاژن دریایی درون ظرفی مناسب بریزید و مود را هم بزنید سپس ماسک را روی پوست صورت و گردن خود به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار بدهید و پوست خود را به کمک آب گرم بشویید. توجه داشته باشید از ماسک موز و ماست می توانید دو تا سه بار در هفته استفاده نمایید.

 

ماسک موز کلاژن ساز

در این مطلب آموزش طرز تهیه انواع ماسک کلاژن برای پوست های مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با توجه روش های ذکر شده بتوانید این نوع ماسک ها را به راحتی تهیه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *