دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های زیبای شهر حمیدیه و جاذبه های توریستی این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های حمیدیه از اهمیت زیادی برخوردار است این شهر یکی از توابع خوزستان است و هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند اهمیت این شهر به دلیل وجود بناهای باستانی و طبیعی خود با اهمیت است و امروزه نیز یکی از قطب های گردشگری ایران است این منطقه در بخش کشاورزی نیز به خوبی عمل کرده است.

بنای تاریخی حمیدیه یکی از جاذبه های منحصر به فرد در جنوب غربی ایران است این قصر تاریخی از اهمیت تاریخی بسیار بالایی برخوردار است و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند این بنا و اثر تاریخی در غرب شهر حمیدیه واقع شده است این بنا یکی از دیدنی های حمیدیه برای گردشگران به شمار می آید واقع شدن این بنا در کناره های رودخانه کرخه موجب بیشتر شدن اهمیت توریستی شهر برای گردشگران شده است. مساحت این اثر بسیار زیاد است و همانطور که گفتیم یکی از جاذبه های مهم در این منطقه است که مورد توجه گردشگران است اما آشنایی با شهر حمیدیه می تواند شما را با جاذبه های بیشتری از این شهر آشنا کند و اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار شما قرار دهد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم شگفتی های این بنا بسیار زیاد است و به دلیل وجود تونل های زیر زمینی در بخش های مختلف شهری با اهمیت می باشد از دیگر جاذبه های گردشگری در این شهر می توان به موزه مردم شناسی آن اشاره کرد که ارزش فرهنگی بسیار بالایی دارد.

دیدنی های مهم شهر حمیدیه:

شهر حمیدیه در بخش های متعددی از خود دارای سازه های آبی می باشد که بخش مهمی از شگفتی های مهندسی و معماری های این منطقه را نشان می دهد همچنین وجود برخی از بناهای تاریخی موجب شده است تا اهمیت سازه های این شهر بیشتر شود. بخش های مهمی از جاذبه های تاریخی این شهر از دوره های تاریخی متعدد بر جای مانده اند از مهم ترین سازه های این شهر می توان به تثبیت کننده ها، سدها، بندها و … اشاره نمود که ارزش تاریخی بسیار بالایی را به خود اختصاص داده اند و در ادامه این بخش بیشتر با آن ها آشنا می شوید.

  بناهای حمیدیه

یکی از زیباترین سازه هایی که در این شهر می بینید سازه ارزشمندی است که بر روی رودخانه کرخه ساخته شده است سد انحرافی این رودخانه از روستای علاونه عبور می کند و یکی از سازه های مدرن و نوین است که ملاحظه می کنید این سازه می تواند یکی از جاذبه های توریستی در این شهر باشد. اهمیت کشاورزی در این شهر نیز بسیار بالا است و هر ساله بخش های مهمی از کشاورزی های استان از طریق این شهر تامین می گردد. همچنین این منطقه اهمیت اکوسیستمی بالایی دارد زیرا تنوع جانوری و گیاهی در آن بسیار بالا است.

موزه مردم شناسی حمیدیه:

این موزه یکی از جاذبه های دیدنی شهر است که دارای ارزش فرهنگی و تاریخی برای گردشگران می باشد و یکی از جدیدترین موزه های شهر است مجموعه اشیایی که در این موزه دیده می شود به خوبی سبک زندگی مردم را نشان می دهد و اقلامی از کشاورزی و دامداری در آن یافت می شود. شاید جالب باشد بدانید که در این موزه زیبا مجموعه سمینارهایی برگزار می شوند که دارای کارگاه های آموزشی هستند و علاقه مندان زیادی از سوی هنر به خود جذب می کنند این موزه می تواند نقش بسیار ارزنده ای در انتقال فرهنگی داشته باشد.

دیدنی های حمیدیه

کوشک حمیدیه:

بنای کوشک حمیدیه نیز از بناهای تاریخی شهر است که متعلق به اواخر دوران قاجار می باشد این اثر در مجموعه آثار ملی ایران به ثبت رسیده است متاسفانه این بنا نیز مورد تعرض هایی واقع شده است و یکی از مهم ترین میراث های باستانی است. این مجموعه در سال ۸۴ خسارت هایی را متحمل شده است و در حال حاضر نیز این بنا بسیار تخریب شده است و آسیب های زیادی را متحمل گشته است. این محوطه باستانی دارای سازه و معماری ارزشمندی است و از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

  •  آرون گروپس

محوطه باستانی حمیدیه

شهر حمیدیه:

این شهر جدای از جاذبه های تاریخی و طبیعی خود از اهمیت های دیگری نیز برخوردار است شما با قدم زدن در خیابان های اصلی شهر می توانید با نمای ساختمان های امروزی شهر و ترکیب شهری آن بیشتر آشنا شوید. در اطراف این شهر و در مسیرهای روستایی آن رودخانه ها و باغ های گوناگونی وجود دارند که زیبایی شهر را بیشتر کرده اند این منطقه دارای تنوع گیاهی و جانوری بالایی است و مجموعه ای پرندگان را در خود جای داده است. از سویی این شهر دارای جاذبه های باستانی بسیار زیادی زیادی است که می توانید از آن ها دیدن کنید تجربه سفر به این منطقه بسیار ویژه است و شما می توانید سفری خاطره انگیز به این منطقه داشته باشید.

بناهای تاریخی حمیدیه

منطقه حمیدیه از توابع خوزستان است و یکی از مکان های دیدنی استان خوزستان برای گردشگران محسوب می شود که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی است این منطقه دارای بخش های کویری نیز می باشد که محل مناسب برای پرورش شتر هستند این مناطق به دلیل حاصلخیزی آب ها و خاک های خود بخش مهمی از کشاورزی کشور را تامین می کنند. برنج، سبزیجات، گندم و گوجه بخش مهمی از محصولات کشاورزی این منطقه را تشکیل می دهد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *