دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی ۸ تا از مهمترین دیدنی های تاریخی تهران که حتما باید ببینید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های تاریخی شهر تهران متعلق به دوره های مختلف تاریخی می باشند این شهر از دوره های مختلف تاریخی یادگارهای زیادی دارد و امروزه هر یک از این بناهای تاریخی به یک مجموعه با ارزش تاریخی تبدیل شده اند و ارزش توریستی برای شهر پیدا کرده اند بناهایی همچون کاخ نیاوران، عمارت های تاریخی، کاخ سعدآباد و .. از جاذبه های آن هستند.

تهران، شهری بزرگ و پایتخت رسمی کشور ایران است شهری که بخش مهمی از تاریخ را در خود جای داده است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد حوادث مهمی که در طول تاریخ در این شهر به وقوع پیوسته است بخش مهمی از تاریخ این مناطق را به تصویر می کشد. امروزه نیز بناهای تاریخی مهمی هستند که از آن دوران باقی مانده اند و بخش مهمی از دیدنی های تاریخی تهران را تشکیل می دهند بناهای ارزشمندی همچون کاخ گلستان که با معماری باشکوه و ویژه خود هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند. با وارد شدن به هر یک از این بناها می توانید دوران مختلفی از تاریخ را نظاره گر باشید و به اتفاقاتی که در آن دوران رخ داده اند پی برید. با توجه به اهمیت تاریخی و سیاسی برخی از این بناها هر ساله گردشگران زیادی از جاذبه های مهم اینگونه مناطق بازدید می کنند و از مهم ترین این مکان های دیدنی بازدید می نمایند. در ادامه این بخش از مجله گردشگری ما نیز می توانید با مهم ترین این مکان های توریستی و تاریخی آشنا شوید.

مهم ترین دیدنی های تاریخی تهران کدام اند؟

اگر از علاقه مندان به موزه های تاریخی، فرهنگی، بناهای باشکوه سلطنتی، باغ های قدیمی و باشکوه هستید می توانید در شهر تهران با این بناها آشنا شوید بسیاری از این بناهای تاریخی دارای پیشینه بسیار غنی می باشند. آشنایی با تاریخ تهران می توانید در این بخش اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهد.

 مکان های تاریخی تهران

۱- باغ فردوس:

این باغ زیبا با جذبه های دیدنی خود در خیابان ولیعصر قرار گرفته است خیلی از گردشگران این باغ را با وجود کافه و سینمای آن به خاطر دارند و از تفریحات مهمی که در این باغ می توانید از آن ها استفاده کنید کافه گردی و سینماگردی است.این باغ یادگاری از دوران قاجار است و توسط محمدشاه قاجار بنا شده است این بنا نیز دارای پیشینه تاریخی است و حوادث متعددی را از سر گذرانده است.

 

۲- کاخ نیاوران:

یکی از جذابیت های کاخ نیاوران برگزاری موسیقی های زنده است که امکان تفریحات شاد و مفرحی را در اختیار گردشگران قرار می دهد کافه ای که در این کاخ واقع شده است بسیار رونقش دارد جالب است بدانید این کاخ از دوران پهلوی باقی مانده است. ساخت این بنا توسط محمدرضا پهلوی صورت گرفته است و وقفه ای نیز در ساخت آن وجود داشته است اما با این وجود از زیبایی های ویژه ای برخوردار می باشد.

عمارت تهران

  •  آرون گروپس

۳- موزه آبگینه:

از دیگر دیدنی های تاریخی شهر تهران می توان به موزه آبگینه اشاره کرد این موزه در خیابان سی تیر واقع شده است و روایت های تاریخی زیادی را در خود نگه داشته است بخش مهمی از تاریخ در این موزه حفظ شده است در اطراف این موزه بخش های دیگری همچون دفتر قوام السلطنه وجود دارد که از دوران قاجار برپا شده است و همچنان باقی مانده است. طبیعت زیبا و محوطه گل کاری شده این موزه نیز چشم انداز زیبایی دارد و توجه شما را به خود جلب می کند.

ساختمان تاریخی تهران

۴- کاخ گلستان:

این کاخ نیز در محدوده بازار تهران واقع شده است ساختمان آن نیز تاریخی است ساختمان بانک ملی نیز از قدیمی ترین ساختمان هایی است که در این حوالی واقع شده است در این کاخ پادشاهان قاجاری و پهلوی سالیان سال تاجگذاری های خود را انجام می داده اند و بخش های مهمی از تصمیمات مجلس در این کاخ انجام شده است. این کاخ دارای بخش های متعددی می باشد و از معماری بسیار ویژه ای برخوردار است که متعلق به خاندان سلطنتی بوده است.

دیدنی های تاریخی تهران

۵- کاخ سعدآباد:

این کاخ نیز در شمار دیدنی های تاریخی تهران به شمار می آید و دارای مناظر بسیار دل انگیزی می باشد این کاخ در منطقه زعفرانیه واقع شده است و متعلق به دوران قاجاریان می باشد در دوران معاصر و پهلوی نیز از این کاخ استفاده هایی می شده است. این سکونتگاه تابستانی این کاخ از بخش های اصلی است و در فصل های تابستان نیز دارای هوای مطبوع و معتدلی است. این بنا و عمارت از بخش های مختلفی تشکیل شده است این مجموعه دارای زیبایی های زیادی است و می توانید در تایم های مختلفی از آن بازدید کنید.

عمارت های تهران

۶- میدان حسن آباد:

این میدان دارای معماری گنبدی شکل است و قرینه سازی در آن صورت می گیرد در فصل های مختلفی از سال این میدان دارای تردد زیادی است و زیبایی های خاص خود را دارد به ویژه در فصل پاییز که فروشگاه های کاموافروشی می توانند جلب توجه کنند. این میدان در دوران قاجاریان ساخته شده است این میدان پیش از ساخته شدن یک باغ بزرگ و زیبا بوده است بنابراین دارای قدمت زیادی است ساختمان های بلندی که در اطراف این میدان می بینید سال ها بعد ساخته شده اند و برخی از آن ها نیز مورد مرمت و بازاسازی واقع شده اند.

بناهای زیبای تهران

۷- عمارت بهارستان:

این عمارت بزرگ نیز در قرن ۱۳ ساخته شده است و جایگاه مجلس ملی در آن دوران بوده است در گذشته به این عمارت دارالشورای ملی نیز گفته می شده است این بنا نیز یکی از بناها تاریخی و دیدنی های تاریخی شهر تهران است که می توانید از آن بازدید کنید و از دیدن معماری آن لذت ببرید.

بنای تاریخی تهران

۸- عمارت قزاق خانه:

بعد از این همه گشت و گزار بد نیست سری به این عمارت نیز بزنید این عمارت رو به روی باغ ملی ساخته شده است و ساخت آن نیز به دستور مظفرالدین شاه بوده است و در نهایت این بنا در دوران ناصرالدین شاه به اتمام رسیده است. این عمارت نیز دارای بخش های مختلفی است و هر یک از آن ها متعلق به دوران تاریخی متعددی می باشد.

جاذبه های تهران

آشنایی با دیدنی های مهم و تاریخی شهر تهران می تواند اطلاعات گردشگری بسیار مهمی را در اختیار شما قرار دهد این بناهای تاریخی از قدمت زیادی برخوردار می باشند و دارای جذابیت های بسیار زیادی هستند که می توانید از مهم ترین آن ها بازدید کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *