دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه اسپری خوشبو کننده هوا با روش های خانگی مختلف

  • منصوره رمضان زاده
  • ۷ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

اسپری خوشبو کننده هوا در انواع و اقسام مختلفی وجود داشته که به منظور رفع بوی بد هوا و معطر کردن فضای محیط مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع خوشبو کننده ها را می توانید به منظور بی ضرر بودن با استفاده مواد طبیعی به روش های ساده ای در منزل نیز تهیه نمایید که در این مطلب به آموزش ساخت چند نمونه از آن ها پرداخته ایم.

یکی از راه های موثر برای حذف بوی بد محیط و تازه کردن فضای خانه یا محل کار استفاده از انواع خوشبو کننده های مختلف می باشد که باید توجه داشت برخی از آن ها دارای مواد شیمیایی مضری بوده که برای سلامتی شما و همین طور محیط زیست خطرناک می باشند. بنابراین بهتر است به منظور این کار با استفاده از مواد طبیعی معطر به ساخت اسپری خوشبو کننده خانگی بپردازید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به جهت آموزش و یادگیری شما عزیزان طرز تهیه اسپری خوشبو کننده هوا را به چند روش ساده و راحت آموزش دهیم.

طرز تهیه اسپری خوشبو کننده هوا به چند روش مختلف

با توجه به وجود انواع و اقسام بوهای بد در اطراف و محیط زندگیمان و داشتن احساس ناخوشایندی از حضور آن ها استفاده از انواع خوشبو کننده ها قطعا اولین و بهترین راه حل بوده که می توانید در این زمینه بکار گیرید. شما می توانید به جای خرید و تهیه اسپری خوشبو کننده هوا به راحتی با بهره گیری از روش های متنوعی که در این زمینه وجود دارند خوشبو کننده خانگی و طبیعی در منزل بسازید و آن را مورد استفاده قرار دهید.

نحوه درست کردن اسپری خوشبو کننده هوا

تازه شدن هوای محیط و پیچیدن رایحه ای خوش و مطبوع در فضا قطعا بر روی روحیه افراد تاثیرات بسیار مثبتی می گذارد. شما می توانید با استفاده از چند نوع گل خشک شده و انواع میوه های مختلف به سادگی خوشبو کننده ای از دل طبیعت ساخته که می توانید با استفاده از آن فضا را مملو از بوی خوش نمایید. اگر تمایل دارید با نحوه درست کردن چند نمونه از این خوشبو کننده ها آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طریقه درست کردن اسپری خوشبو کننده

ساخت خوشبو کننده با رایحه گل :

بهتر است بدانید که بوی گل باعث احساس آرامش شده و تنش های عصبی را کم می کند. گیاه اسطوخودوس نیز به خاطر التیام زخم نیز بسیار معروف می باشد ولی در عین حال استرس و اضطراب را نیز کم می کند. گل شمعدانی نیز از جمله گل هایی است که علاوه بر خاصیت پاک کنندگی دارای خواص مختلفی همچون ضد ویروس و ضد قارچ بودن و به نوعی آنتی باکتریال می باشد. درخت ایلنگ نت پایه زمینی نیز به منظور کاهش استرس و ناراحتی موثر می باشد.

مواد مورد نیاز :

  • اسانس شمعدانی ۲۵ قطره
  • عطر ایلنگ ۵ قطره
  • اسانس اسطوخودوس ۲۵ قطره
  • آب مقطر
  • شیشه اسپری ۲۰۰ سی سی
  • الکل ۲ قاشق سوپ خوری

دستور ساخت اسپری خوشبو کننده هوا

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تهیه خوشبو کننده خانگی با عطر :

برای انجام این کار یک عطر و الکل را داخل یک قوطی اسپری ریخته و خیلی آرام به منظور این که به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند قوطی را تکان بدهید. تا وقتی که قوطی به طور کامل پر شود به آن آب مقطر بیفزایید و بعد درب آن را سفت ببندید و مجددا برای مخلوط شدن بهتر قوطی را خوب تکان بدهید. زمانی که قصد استفاده از آن را دارید چند مرتبه تکان داده و بعد آن را در فضا اسپری نمایید. از قسمت بالا به پایین اسپری بزنید تا کاملا در هوا پخش شده و رایحه آن به خوبی انتشار یابد. این نوع خوشبو کننده ها را نیز می توان بر روی پارچه های کتان و وسایل مختلف اسپری نمود تا طراوت خاصی به آن ببخشد. در صورتی که نگران آسیب رسیدن به آن ها هستید می توانید در قسمت نامحسوسی از پارچه امتحان کنید.

ساخت خوشبو کننده هوا در خانه

وسایل لازم :

  • الکل اتانول یا الکل تقطیر یافته
  • بطری شیشه ای
  • گل های خشک شده
  • روغن معطر یا اسانس
  • آب مقطر
  • چسب کاغذی

نحوه انجام کار :

در صورتی که گل های تازه آماده کردید آن ها را به صورت دسته دسته در آورید و با استفاده از یک نخ به شکل وارونه آویزان نمایید تا با گذشت زمان کاملا خشک بشوند. پس از سپری شدن حدود یک هفته گل های موردنظر را به تکه های کوچک از شاخه های آن جدا سازی نموده و چند مرتبه خیلی آرام تکان دهید تا بدین صورت اضافات برگ ها بریزد و درون بطری با مایع موردنظر مخلوط نشود.

در گام بعدی داخل بطری ها را از ماده خوشبو کننده ای که درست کردید پر کرده و شاخه گل خشک شده را به آرامی و در صورت نیاز با استفاده از موچین داخل بطری و به طرف بالا بگذارید. تا جایی که امکان دارد در انجام این کار دقت نمایید چرا که شاخه ها به میزان زیادی ظریف می باشند. بعد از آن درب شیشه را سفت ببندید و در پایان بر روی یک چسب کاغذی نام خوشبو کننده را نوشته و بر روی بطری بچسبانید.

طرز تهیه اسپری خوشبو کننده

نحوه تهیه اسپری خوشبو کننده طبیعی :

این نوع دستور تهیه برای درست کردن یک نوع خوشبو کننده طبیعی و گیاهی می باشد که مردم کشورهای مختلف آن را مورد استفاده قرار می دهند. برای ساخت این خوشبو کننده در ابتدا یک قابلمه کوچک برداشته و حدود ۳/۴ آن را از آب پرکنید و بعد  یک عدد پرتقال بزرگ را ریز ریز کنید و سپس به همراه عصاره بادام و زنجبیل ریز شده به آب قابلمه اضافه نمایید.

در گام بعدی قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب به خوبی بجوشد. بعد از این که آب به خوبی جوشید حرارت زیر آن را کاهش دهید و منتظر بمانید تا عطر پرتغال در فضا پخش شود. در این لحظه حرارت را خاموش کرده و بعد از این که خوشبو کننده به خوبی خنک شد آن را از یک صافی عبور دهید و درون یک بطری ریخته و هر زمان که نیاز داشتید به منظور خوشبو کردن فضای خانه از آن استفاده نمایید.

نحوه درست کردن خوشبو کننده هوا

طریقه درست کردن خوشبو کننده ساده :

برای درست کردن این نوع اسپری خوشبو کننده هوا به سه نوع ماده احتیاج دارید که شامل آب، دو قاشق غذا خوری الکل و روغن گیاهی می باشد. برای انجام این کار بهتر است که از آب مقطر استفاده نمایید که اگر به آن دسترسی ندارید می توانید آب معمولی را جایگزین آن نمایید. روغن مورد استفاده در این اسپری که در واقع دارای عطر دلخواه شما می باشد را به دیگر مواد اضافه نمایید.

در گام بعدی باید عطر اصلی خود را انتخاب نمایید. اغلب بوی میوه ها عطر تازه و خوشایندی دارند. رایحه هایی همچون لاوندر و یا بابونه می توانند انتخاب مناسبی به منظور انجام این کار باشند. بهترین کار این است که مطابق با سلیقه خود حرکت کنید تا بدین گونه از محیط اطرافتان لذت ببرید. در پایان باید تمامی مواد را درون یک ظرف ریخته و به خوبی تکان دهید. در صورتی که تمایل دارید به میزان دو فنجان اسپری استفاده نمایید مقدار آبی که بدین منظور بکار می برید نباید بیش از یک فنجان باشد چرا که تاثیر بوی اسپری را کاهش می دهد. در مرحله پایانی روغن گیاهی را اضافه نموده و ترکیب آماده شده را خوب تکان دهید تا به خوبی هم بخورد.

ساخت خوشبو کننده هوا به روشی ساده

در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت اسپری خوشبو کننده هوا به چند شیوه مختلف آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و از آن بهره مند شده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *