دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معیار اصلی همسر خوب برای یک انتخاب مناسب

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹
  • ۰

معیار اصلی برای انتخاب همسر خوب معیارهای با اهمیتی هستند که زندگی مشترک جوانان را تحت تاثیر قرار می دهند در دنیای امروزه با داشتن آگاهی کافی و بالا بردن سطح اطلاعات می توانید یک ازدواج موفق داشته باشید تنها در صورتی که مهم ترین اصول را بشناسید و در انتخاب خود با چشم باز و بصیرت آن ها را در نظر بگیرید.

ازدواج یکی از اساسی ترین تصمیم های افراد در زندگی است که بخش های مختلفی از زندگی آن ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد انتخاب همسر همواره یکی از تردیدهایی است که پسرها و دختران جوان در هر جامعه با آن مواجه هستند وجود برخی از معیار های اصلی همسر خوب نشان می دهد که جوانان می توانند با آگاهی و مطالعه بیشتر در این زمینه دست به تصمیمی صحیح و اصولی بزنند و یک زندگی آرام و عاشقانه را پیش رو داشته باشند. بسیاری از این اصول، اصول های اخلاقی هستند و برخی دیگر نیز تفاهم های فرهنگی و اقتصادی است که به بررسی آن ها می پردازیم هر یک از این اصول به نوعی دارای اهمیت می باشند و زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهند. همانطور که می دانید انتخاب همسر یک انتخاب بسیار مهم است زیرا شما شریک زندگی را انتخاب می کنید که ادامه مسیر زندگی خود را با او می گذرانید و برای داشتن یک زندگی با کیفیت باید به این اصول در انتخاب همسرتان توجه داشته باشید.

معیار اصلی برای انتخاب همسر خوب:

هر فردی برای ازدواج دارای معیارهای شخصی است این معیارها نشان می دهد که فرد برای انتخاب همسر به نکاتی توجه می کند و چه نکاتی برای او دارای اهمیت هستند باید توجه کنید که این اصول ها در صورتی که نادرست باشند و شما فردی را به درستی انتخاب نکنید به مشکل برمی خورید و زندگی مشترک شما تحت تاثیر قرار می گیرد. برای اینکه انتخابی عجولانه نداشته باشید باید به تمامی این نکات توجه کنید و انتخابی درست داشته باشید زیرا یک تصمیم گیری عجولانه موجب می شود تا شما به خوبی این معیارها را مورد بررسی قرار ندهید و دچار خطا شوید.

نحوه انتخاب همسر خوب

همانطور که می دانید ازدواج موفق زمانی حاصل می شود که زوجین در زمینه های تکاملی با یکدیگر تفاهم داشته باشد به طور کلی زمینه هایی که باید در آن ها به تفاهم رسید زمینه های معنوی و مادی می باشند فرهنگ های خانوادگی، نوع مذهب، ویژگی های اخلاقی، تحصیلات و میزان درآمد از نکاتی هستند که در ازدواج باید سنجیده شوند. در صورتی که هر یک از زوج ها در این موارد با یکدیگر به تفاهم نرسیده نباشند نمی توانند زندگی مشترک با دوامی داشته باشند و اغلب با شکست مواجه می شوند این امر موجب می شود تا فرد به ناامیدی و افسردگی دچار شود و با مشکلات روحی و روانی زیادی همراه باشد. زوج ها باید به خوبی با احساسات یکدیگر، استعدادها و نوع نگرش به زندگی آشنا باشند تا بتوانند به تفاهمات کلیدی در زندگی مشترک خود دست پیدا کنند.

به طور کلی معیارهای اصلی برای انتخاب همسر خوب را می توان به معیارهای اصلی و فرعی دسته بندی کرد زیرا برخی از این معیارها اهمیت کمتری دارند در بیشتر تحقیقات روانشناسی نشان داده شده است که اهمیت معیارهای اخلاقی نسبت به معیارهای مادی و میزان درآمد همسر بیشتر خواهد بود و تاثیرگذاری آن نیز بیشتر است. بنابراین ما در این بخش به ارائه مهم ترین این معیارها و معیارهای اصلی می پردازیم. این موارد از راز هایی است که برای موفقیت در آشنایی قبل از ازدواج به آن ها نیاز دارید.

معیار اصلی همسر خوب

اخلاق:

اساسی ترین و اصولی ترین معیاری که در انتخاب شریک زندگی باید بدان توجه داشته باشید معیارهای اخلاقی می باشند اخلاق نیک مجموعه از صفات و ویژگی های رفتاری است پسندیده است و از سوی شرع و عرف مورد پذیرش قرار می گیرد. فردی خوش اخلاق است که دارای این ویژگی های اخلاقی باشد: تواضع، سخاوت، مهربانی، وفاداری، خوش خلقی، وقار، راست گویی، نرم خویی، حق پذیری و گذشت. اخلاق نیکو بهترین گزینه برای انتخاب همسر است این اخلاق و صفت های پسندیده می تواند زندگی شما را غرق در آرامش و عشق دو طرفه کند.

  •  آرون گروپس

شرافت خانوادگی و تدین:

یک معیار اصلی برای انتخاب همسر خوب شرافت خانوادگی است و از معیارهایی که می توان به آن اشاره کرد این امر می باشد. شرافت خانوادگی و تدین اصالت خانوادگی نقش بسیار مهمی در رشد و ترقی افراد خواهد داشت بنابراین نباید از تاثیر عامل در زندگی افراد غافل ماند همسر شما زمانی که شرافت داشته باشد و به وجدان اخلاقی پی برده باشد می داند که چگونه باید در زندگی مشترک با همسر خود رفتار داشته باشد. این ویژگی شامل نجابت، آبرو، حیا، پاکدامنی و خداپرستی می شود که می تواند پایه بسیاری از ویژگی های اخلاقی مثبت در فرد باشد همانطور که می دانید تقوای خانوادگی نقش بسیار مهمی در رشد فرد دارد و در جامعه نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

همسر خوب را انتخاب کنیم

سلامت جسمی و روانی:

داشتن سلامت جسمی نیز از دیگر معیارهای مهم و سازنده است افرادی که دارای مشکلات روانی هستند و وضعیت جسمانی نامساعدی دارند در زندگی مشترک مشکلاتی ایجاد می کنند و موجب می شوند تا آسایش زندگی از شما سلب شود بنابراین باید در انتخاب خود دقت بیشتری باشید. همانطور که می دانید معلولیت یک نقص است خواه از لحاظ جسمی خواه از لحاظ روانی می تواند در زندگی تاثیرات بدی داشته باشد زیرا زندگی با یک فرد با چنین مشکلی بی شک یک زندگی عادی و معمولی نخواهد بود. این معیار اصلی برای انتخاب همسر خوب نیز تاثیرات بسیار زیادی در زندگی خواهد داشت.

انتخاب همسر خوب

ویژگی های فرعی کدام اند؟

وجود برخی از ویژگی های فرعی نیز موجب می شود تا زندگی مشترک شما تحت الشعاع قرار بگیرد این ویژگی ها نیز به نوبه خود دارای اهمیت هستند اما از شخصی به شخص دیگر متغییر می باشند به عنوان مثال: ممکن است معیار زیبایی برای یک زن اهمیت داشته باشد در صورتی برای زنی دیگر این معیار اصلا قابل توجه نباشد. اما بسته به نوع شخصیت فرد می تواند تاثیرگذار باشد زنی که هدف از ازدواج را رسیدن به آسایش مالی می داند اگر با فردی در سطح پایین ازدواج کند بی شک دچار مشکل خواهد شد. از دیگر معیارهای فرعی می توان به میزان تحصیلات، شغل، نحوه لباس پوشیدن و … اشاره کرد. همانطور که می دانید از مهم ترین اشتباهات در ازدواج که نباید مرتکب شوید توجه نکردن به این معیارها است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *