دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید از تاور بریج لندن و دانستنی های جالب درباره آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹
  • ۰

تاور بریج یکی از مهم ترین مکان های دیدنی لندن است این پل دارای جاذبه های زیاد است و به دلیل معماری بسیار ویژه خود مورد توجه قرار می گیرد معماری این بنا معماری گوتیکی است و در دوران قرن ۱۸ ساخته شده است. طراحی ابتدایی این بنا با توجه به پشنهادات زیادی که بوده است بنا شده است و امروزه نیز در خیلی از نقاط دنیا برج هایی مشابه آن را می سازند و از آن الگوبرداری می کنند.

تاور بریج لندن یکی از پل های زیبا در لندن است که بر روی رود تمیز واقع شده است و دارای جاذبه های بسیار زیادی است این پل نماد مهمی در لندن است و به دلیل برخورداری از معماری های ارزشمند خود مورد توجه قرار می گیرد. نام دیگر آن نیز پل برج می باشد این بنا یکی از معروف ترین جاذبه هایی است که در شهر لندن یافت می شود و دارای زیبایی هیا زیادی استو این بنا به دلیل معماری که دارد یکی از مهم ترین نمادهای لندن محسوب می شود تلفیق معماری که در این پل به کار رفته است بسیار شگفت انگیز است معماری معلق و اهرمی که در این بنا به کار رفته است دارای اهمیت زیادی است و مورد توجه قرار می گیرد. یکی دیگر از ویژگی های برجسته در این بنا ۲ برجی است که در آن ساخته شده است سبک معماری این برج ها گوتیک است و به دوره ویکتوریا باز می گردد در حقیقت این بنا در ویکتوریا ساخته شده است برج هایی که در این ساختمان می بینید توسط دو گذرگاه افقی به یکدیگر متصل شده است فشاری که به شکل معلق به این پل وارد می شود موجب شده تا مقاومت بیشتری داشته باشد.

تاور بریج لندن را بشناسید:

این پل از بخش های متعددی ساخته شده است در هر یک از این بخش ها اهرم هایی وجود دارند که موجب می شوند تا این پل دوام بیشتری داشته باشد اطلاعات گردشگری و تاریخی مهمی درباره این برج در دسترس می باشد زیرا این برج یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در لندن است که دارای جاذبه های زیادی می باشد و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد. در پیشینه تاریخی این بنا عنوان شده است که این برج در زمان ویکتوریا ساخته شده است و متعلق به اواخر قرن ۱۹ میلادی می باشد در آن زمان تصمیم گیری های متعددی در این شهر انجام می شده است و تصمیم بر این بوده است که این پل را در قسمتی پایین تر از لندن بنا کنند. یکی از مشکلات مهم و رایج در ساخت این پل این بوده است که توانایی حفظ ثبات پل بسیار دشوار بوده است و موجب مسدود شدن مسیرهای لنگرگاهی می شده است.

تاور بریج لندن

بررسی معماری بنا:

ابتدا بهتر است بدانید که برای اسخت این بنا ۵۰ طرح ارائه شده است که در هر یک از این طرح ها به نوعی به تجزیه و تحلیل بنا پرداخته است و نشان داده می شود که چگونه می توان استحکام برج را بالا برد یکی از مهم ترین ایده های طراحی در این بنا متعلق به جوزف بزلجت است که این طرح به دلیل پایین بودن میزان ارتفاع رد شده است در سال ۱۸۸۴ این پل به یکی از پل های اهرمی تبدیل شده است و در نهایت این طرح اجرایی شده است.  به طور کلی مهندسی این پروژه عظیم به عهده جان ولف بری بوده است و معماری این بنا را نیز هوراس جونز انجام داده است بری قصد داشت تا ۲ برج طراحی کند دهانه مرکزی و اهرم های این پل به شکل ویژه ای طراحی شده اند به گونه ای که کشتی ها می توانند به راحتی از آن عبور کنند.

پل تاور بریج

ساخت این پل از سال ۱۸۸۶ آغاز شده است تاور بریج لندن این پروژه در طی سال ای ساخت نیز تغییراتی داشته است و در واقع معماری گوتیکی که در آن مشاهده می کنید در ابتدا قرار نبوده است ساخته شود و جایگزین طراحی ساده آن شده است زیبایی این بنا به دلیل برخورداری از سبک معماری گوتیکی است واقع شدن برج لندن در کنار این پل نیز موجب جذابیت های بیشتر آن شده است و امروزه یکی از مهم ترین مناطق گردشگری می باشند. این بنای منحصر به فرد در در سال ۱۸۹۴توسط همسر یکی از شاهزادگان افتتاح شده است.

پل زیبای تاور بریج

  •  آرون گروپس

چه بخش هایی به پل اضافه شده اند؟

این پل در دوران جنگ جهانی نیز آسیب هایی را متحمل شده است به ویژه موتورهای پل برج که در اثر برخی از عملیات ها مورد آسیب واقع شده اند یکی از موتورهایی که در سال های اخیر و برای امنیت بیشتر در این بخش ها اضافه شده است به مدرنیته شدن بنا کمک بیشتری کرده است این موترو با وجود اینکه کاربردهای زیادی ندارد اما به بخش هایی از این بنا تبدیل شده است و موزه موتور بخار فورنست اهدا شده است.

دیدنی های تاور بریج لند

در سال ۲۰۰۰ سیستم های کامپیوتری نیز به این پل اضافه شده است این سیستم های کامپیوتری اطلاعاتی را درباره تاور بریج لندن در اختیار افراد قرار می دهند همچنین در سال ۲۰۲۱ نیز مدال های المپیکی از این پل آویزان شده است که تبلغیات زیادی برای برگزاری المپیک داشته اند این پل به دلیل ارزشمندی خود در طول تاریخ نیز مدت ها مورد باسازی قرار گرفته است و نسبت به گذشته تردد اتومبیل و کشتی ها از اطراف آن کمتر شده است. این پروژه به قدری دارای جذابیت است که چین نیز الگوبرداری از آن داشته است با این تفاوت که برج چینی دارای ۴ برج می باشد به همین خاطر است این پل یکی از مکان های دیدنی لندن برای علاقه مندان است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *