دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

معنی اسم مهبد و میزان فراوانی این اسم در ایران

  • سحر هودانلویی
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹
  • ۰

انتخاب نام از کار های دشوار و حساس برای بسیاری از زوجینی که به تازگی طعم پدر و مادر شدن را چشیده اند به حساب می آید. از این رو در ادامه این مطلب به معرفی معنی اسم مهبد پرداخته ایم.

انتخاب اسم برای نوزاد تازه متولد شده از دغدغه های اصلی زوجین و اطرافیان که در گروه افراد اصلی و نزدیک به نوزاد هستند، بر شمار می آید. بسیاری از افراد دوست دارند که برای فرزند خود نامی اصیل و ایرانی برگزینند که با هر بار شنیدن نام آن به خود برای انتخاب به جایشان افتخار کنند. از این رو از مدت ها قبل به گزینش اسامی و جستجو در سایت های مختلف می پردازند که مهبد از نام های پسران و محبوب در این میان به حساب می آید. از این رو در این بخش از مجله آرکا به معرفی معنی اسم مهبد برای زوجینی که در این باره حساسیت بسیاری به خرج می دهند، پرداخته ایم.

معنی اسم مهبد چه می باشد؟

آشنایی با معنی اسم مهبد

مهبد از دیگر نام های اصیل ایرانی و پسرانه به شمار می آید که در زبان فارسی به منظور مهبود و سرور، ماه است که در گویشی دیگر برای افرادی به شمار می آید که زیبایی و جذابیت آن ها به مانند ماه است. برای شما عزیزان در ادامه این مطلب به معرفی نام های مشابه و فراوانی آن ها در ثبت احوال نیز پرداخته ایم که از این رو پیشنهاد می شود با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

  • مفهوم نام مهبد

نام اصیل ایرانی و فارسی مهبد؛ همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد به معنای سرور و ماه است که زیبایی و جذابیت او در همتای ماه است. همچنین مهبد از شخصیت های شاهنامه، وزیر انو شیروان پادشاه ساسانی که به ریختن زهر در غذای او نیز متهم و سپس کشته شد، بازگشته می شود.

  • نام مهبد در دهخدا

به جمع اسم ماه گفته می شود که از قهرمان های داستان پنجم در افسانه هفت پیکر نظامی ماهان به حساب می آید. همچنین از شهر های استان کرمان نیز به شمار می آید.

  • افراد سرشناس هم نام

  1. نویسنده کتاب پست بام تهران به نام مهبد سراجی
  2. کار آفرین ایرانی آمریکایی به نام مهبد مقدم
  3. مترجم آثار ادبی، سیاسی و فلسفه به نام مهبد ایرانی

معرفی نام های ایرانی و هم آوا با مهبد

  • فراوانی

فراوانی این نام در ثبت احوال به شمارش ۵۲۹۷ است.

  •  آرون گروپس
  • نام های مشابه

  1. مهربد
  2. بهبد
  3. ماهبد
  4. مهداد
  5. میبد
  6. مهبود
  7. بهداد
  8. بهبود
  9. مهند

در صورتی که از مطالعه معنای این نام در این بخش از مجله آرگا در کنار تیم ما به خوبی آشنا شدید، می توانید با کلیک به روی دیگر مطالب بررسی نام های ایرانی همانند معنی اسم نجلا و معنی اسم مانلی باری دیگر با ما در آشنایی با دیگر معانی اسم های ایرانی همراه شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *