دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رازهای جذب مشتری و ماندگاری مشتریان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

رازهای جذب مشتری در بسیاری از سازمان ها و کسب و کار از تاثیر شگرفی برخوردر است با داشتن این تکنیک ها می توانید وقیعت شغلی خود را ارتقا دهید و مشتریان بیشتری داشته باشید. برای رسیدن به این هدف باید یک برنامه ریزی درست داشته باشید و نیازهای اساسی مشتریان را شناسایی کنید از سویی با شناسایی بازار رقیبان می توانید به ایده آل های خود برسید.

جذب مشتری از رازهای طلایی در کسب و کار است افرادی که به خوبی می توانند در حیطه شغلی خود مشتری داشته باشند افراد موفقی هستند که روز به روز پیشرفت دارند شما نیز در حیطه شغلی خود برای اینکه بتوانید فردی موفق باشید و درآمد بیشتری داشته باشید باید به خوبی نحوه برخورد با مشتریان را بدانید در این صورت است که می توانید موفق باشید و مشتریان ویژه کسب و کاری خود را داشه باشید. امروزه در شغل های بازاریابی و در دیگر مشاغل داشتن مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است شما باید در زمینه شغلی خودتان مشتریان قدیم و جدید را داشته باشید. اما چه راه هایی بای جلب مشتریان می تواند مناسب باشد و چگونه مشتریان ویژه خود را جلب کنیم؟ این کار با وجود دشواری هایی که دارد می تواند حیطه شغلی شما را تغییر دهد و تغییرات مثبتی را در آن ایجاد کند امروزه بسیاری از کارآفرینان موفق توانسته اند با شناسایی نیازهای اساسی مخاطبان خود به این موضوع پی ببرند شما در این زمینه می توانید از تجربیات خود برای جلب مشتریان استفاده کنید و به آن ها توجه داشته باشید. در ادامه این بخش نیز اشاراتی به این موضوع خواهیم داشت و راه هایی که به جلب مشتریان در تمامی حوزه های کاری کمک می کند اشاره خواهیم و توصیه می کنیم تا ادامه این بخش همراه ما باشید.

رازهای طلایی برای جذب مشتری:

برای اینکه بتواند در حرفه خود فردی موفق باشید باید ابتدا نیازهای اساسی در آن حوزه را شناسایی کنید افرادی که عرضه خود را بر اساس نیازهای مشتریان تهیه می کنند می توانند مشتریان زیادی داشته باشند همچنین این مشتریان دائمی هستند و دارای ثبات می باشند. شما باید این نیازها را به روز کنید یعنی نیازهای اساسی مشتریان را با توجه به روز و تغییرات دنیای امروزه سازماندهی کنند این امتیاز یکی از مهم ترین ویژگی های گروه های شغلی موفق در دنیا است. مدیریت ارتباط با با مشتری چیست؟ این نوع مدیریت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ما در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

نحوه جلب مشتری

اهداف خود را تعیین کنید:

برای جلب مشتریان باید اهداف تعیین شده و مشخصی داشته باشید این اهداف اهمیت بسیار زیادی دارند شما باید به خوبی درباره آنچه که می خواهید تحقیق کنید و به اتحاد برسید لیست کاملی از این اهداف تهیه کنید و به آن ها اولویت بندی بدهید. با تجزیه و تحلیل  کردن نکات کلیدی و اساسی می توانید به نتایج مثبت و سازنده ای دست پیدا کنید محدودیت های زمانی مورد نیاز برای هر یک از این اهداف را شناسایی کنید و برنامه ریزی دقیقی برای آن ها داشته باشید برای اینکه بتوانید به اهداف اساسی و بلند مدت خود دست پیدا کنید باید از اهداف کوتاه مدت استفاده کنید.

شناسایی مشتریان:

مرحله دوم برای داشتن مشتریان دائمی و موفق شدن در کسب و کار شناسایی کردن مشتریان است شاید به خوبی درباره مشتریان خود آگاهی نداشت باشید ما باید برای رفع این مشکل مشتریان را شناسایی کنید و درباره آن ها تحقیق نمایید در واقع این کار باید از انجام برنامه ریزی صورت بگیرد تا شما بتوانید مشتریان ایده آل خودتان را شناسایی نمایید. شما با اجرایی کردن این آیتم می توانید اطلاعات دقیق تری را در دست داشته باشید این عامل اوضاع تجاری شما را بهبود می بخشد و به موفقیت نزدیک می کند.

رازهای جذب مشتری

راه های جلب مشتری را تقویت کنید:

برخی از کانال در جذب مشتریان بسیار موثر است و با شناسایی این کانال ها می توانید به یکی دیگر از رازهای جلب مشتری پی ببرید برای این کار باید یک تجزیه و تحلیل دقیق داشته باشید از طریق این تحقیقات می توانید کانال های ارتباطی مناسب را شناسایی کنید. ایمیل، شبکه های اجتماعی پر طرفدار، نامه و … از مهم ترین کانال های ارتباطی شما می باشند که از طریق آن ها می توانید مشتریان خود را  پیدا کنید.

  •  آرون گروپس

روی مرحله خرید تمرکز کنید:

روند خرید مشتری یکی دیگر از مراحل حائز اهمیت است که باید بر روی آن برنامه ریزی داشته باشید در این مرحله باید به نحوه خرید مشتریان توجه کنید اینکه مشتریان شما به چه شیوه ای خرید می کنند بسیار با اهمیت است باید پیگیری این موضوع می توانید نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنید. خرید مشتریان ممکن است از طریق سایت، رسانه های اجتماعی، صفحات شخصی و یا حضوری باشد که در هر یک از این شیوه های خرید باید به نکاتی توجه داشته باشید.

جذب کردن مشتری

شناسایی رقبا:

رقیبان شما با داشتن امتیازات و نقاط ضعف و قوت خود می توانند در جذب مشتریان شما تاثیر داشته باشند ینابراین یکی دیگر از رازهای جذب مشتری شناسایی رقیبانی است که به شکل مثبتی رو به پیشرفت هستند حتی پی بردن به نقاط ضعف رقبان نیز موجب می شود تا شما این اشتباهات را تکرار نکنید. امروزه بازار رقابتی بسیار رو به پیشرفت است و خیلی از رقیبان تمرکز خود را بروی رضایت مشتریان می گذارند بنابراین شما باید به نحوی متفاوت و ویژه عمل کنید تا آن را کنترل کنید.

رسانه های اجتماعی را دست کم نگیرید:

همه افرادی که دارای حرفه و کسب و کار ویژه ای هستند تاثیر رسانه های اجتماعی را نباید از یاد ببرند رسانه های اجتماعی می توانند مشتریان را به سوی شما بکشانند رسانه اجتماعی یکی از راه های مقرون به صرفه ای است که شما می توانید با تکیه بر آن تبلیغات مناسب تری داشته باشید و مشتریان بیشتری را به سوی کار خود بکشانید. در صورت استفاده درست و اصولی از این رسانه ها می توانید موقعیت شغلی و حرفه خودتان را ارتقا دهید شما با این کار فرصتی را در اختیار مشتریان قرار می دهید تا نه تنها در محیط کاری بلکه در دیگر فضاها و فارغ از محدودیت های زمانی و مکانی شما را دنبال کنند.

چگونه مشتری جذب کنیم

راه های جذب اعتماد مشتری می تواند به شیوه موثری در این زمینه تاثیر داشته باشد حرفه ها و سازمان هایی که به مشتریان خود توجه دارند و اعتماد آن را جلب می کنند بسیار موفق تر عمل می کنند. آشنایی با این شیوه ها در مقاله می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *